Hangi markalar fark yaratacak?

Köşe Yazısı - 18 Mayıs 2015, Pazartesi
Pazarlama&Marka: Yelda İpekli

Londra da bir duvarda “Yaşamak istediğinizi yaratın” yazıyordu.
Başka bir yerde “Kelimelerin gücüne inanın” yazan satırlar gözlerimde uçuştu.
Yaşadıklarımız; anlattıklarımızdan ibarettir ya…
Anlattıklarıma, anlatılanlara odaklandım bu ara.
Marka Yönetiminde en önemli veridir, “Sizin müşteriye ne söylediğiniz önemli değil…
Önemli olan müşterinizin sizin hakkınızda ne söylediği”...

Hepimiz bir hikaye anlatıcısı değil miyiz?
Algılarımız, korkularımız, beklentilerimiz, vizyonumuz kadar coşkumuz, heyecanımız biriktirdiğimiz renklerimiz kadar.
Masal dinlemek sadece çocuklara özgü değil. Gerçeklik dozu değişerek her yaşta hepimiz masal dinlemekten hoşlanıyoruz. Çocukluktan kalma alışkanlık mı dersiniz?

Markaların en çok kullandığı yöntemdir bu. Müşterisine; içinde olmak isteyeceği bir hikaye anlatmak ve o hikayenin içinde bir vaatte bulunmak.
Son günlerin hastalığı, popüler olmak, başrolde olmak sosyal medyanın sağladığı imkanlarla da yeni “ünlü”ler soktu hayatımıza. Derinlik ya da doğruluktan çok dikkatimizi çekiyor olması, keyif vermesi, haz duygumuzu tetiklemesi  yeni “ünlü”lerin hayatımıza girmesi için yeterli.
Hızdan mı emin değilim ama insanlar artık “keyif” kodlu hikayelerin kahramanı olmak istiyorlar. Marka deneyimini yaşamak artık haz almak ve keyifle alakalı. Keyif veren markalar bu hızlı tüketimde biraz daha fazla karlılıklarını sürdürebiliyorlar. Keyif ve haz en çok süprizler karşısında duyduğumuz duygular işte bu yüzdendir markalar müşterilerini şaşırtmak için extreme sporlardan, sokak ortasında aniden karşınıza çıkan uygulamalara kadar, ya da doğum gününüzde kendinizi bir Bond filminin içinde bulacak şekilde tasarlanmış oyunlara kadar aklınızı zorlayacak uygulamalarla başınızı döndürmeyi hedefliyorlar.

Bir Hikayenin Kahramanı olmak... Benim için en hoş örneklerden biri bir kahve markası ile ilgili uygulama...
Amerikan kahve markası Caribou, Minneapolis'in serin yerlerindeki otobüs duraklarını cömertçe ısıttı.
Izgara şeklindeki ısıtıcılarla standart bir otobüs durağının içine girilebilen bir fırın gibi görünmesini sağladı ve bu şekilde Caribou'nun sıcak "Gün Başlangıcı" sandviçlerinin lansmanını yaptı.

Sonuçta...
Izgara şeklindeki ısıtıcılar sadece dikkat çekici ve eğlenceli bir şey olmakla kalmadı, aynı zamanda bu otobüs durakları kullanıcıların sabahlarını daha iyi hale getirdi. Bu, sıradanı eğlenceli hale getirirken bir tüketici ihtiyacına da doğru şekilde cevap veren bir marka faydası oldu (sıcak kahvaltı sandviçleri=sıcak kalmak).

Bu örnekte; Kahve markası, müşterisine sıcaklık duygusundan doğan bir hikaye yaratmış oldu...
Evet hikayesi olan markalar fark yaratır ancak günümüzde bu hikayeyi müşterisine yaşatan markalar fark yaratacak...

3020 kez okunmuş Yelda İpekli

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Çok Şükür...   1646 gün önce eklendi
Hayatın genişliği, uzunluğundan daha önemli...   1678 gün önce eklendi
Moda mı? Pazarlama zekası mı?   1726 gün önce eklendi
Merak...   1755 gün önce eklendi
Hadi karşıya geçelim...   1852 gün önce eklendi
• Hangi markalar fark yaratacak?   1904 gün önce eklendi
Daha İyi'nin Sınırları...   1937 gün önce eklendi
Moda GEÇİCİDİR, Stil HER ŞEYDİR...   1954 gün önce eklendi
Koyun/Keçi Yılı... 2015   1977 gün önce eklendi
Nesnelerin interneti...   1993 gün önce eklendi
Özgürlük dijitale kadar...   2001 gün önce eklendi
Yeni bir yıl, yeni bir ajanda...   2034 gün önce eklendi
Marka Olmak, Marka kalmak; 'Türkiye Markası'   2094 gün önce eklendi
Evren; herkes için bir şarkı saklar...   2147 gün önce eklendi
Şimdi parmak izi yaratma zamanı...   2187 gün önce eklendi
12. yüzyıl nasıl MARKA DEĞERİ olur?   2204 gün önce eklendi
Tasarım Hayatın Ta Kendisidir!   2252 gün önce eklendi
Japon iş kültüründe incelenmesi gereken prensipler...   2339 gün önce eklendi
Her gün yeni bir gün...   2409 gün önce eklendi
Post Modern Çağda Hayatlar   2852 gün önce eklendi
Anadolu'da Üretilir, Dünyada Tüketilir   2984 gün önce eklendi
Markalar da Özür diler... Bir case study :)   3129 gün önce eklendi
ZAMAN YÖNETİMİ Mİ...? MUTLU YILLAR   3402 gün önce eklendi
Hayatın neresinde durmak lazım?   3444 gün önce eklendi
Güneş Doğudan Yükselir   3522 gün önce eklendi
Zannetmek Yasaktır   3605 gün önce eklendi
Tatiller Ne İçindir?   3650 gün önce eklendi
Turizm HEDONİZM'in Hizmetinde   3754 gün önce eklendi
Müşteri Kraliçemdir   3773 gün önce eklendi
Tüm Trendler Out...   3780 gün önce eklendi
Yeni Şeyler Söylemek Lazım...   3808 gün önce eklendi
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.