Hadi karşıya geçelim...

Köşe Yazısı - 9 Temmuz 2015, Perşembe
Pazarlama&Marka: Yelda İpekli

Durduk yerde aklıma geldi… İlk kez eat, pray, love filminde duymuştum. Ve sonra filmin en çarpıcı sahnesi olarak kazınmıştı aklıma. Kelimelere vurgunum ya ben… Takarım böyle… Bir zaman diliminde bir senaryoya, bir kitaba dönüşeceği umuduyla gizliden gizliye oynarım onlarla. Film başucu filmlerinden biriydi benim için.  İtalya’da geçen bölümde şöyle bir soru gelir “senin kelimen ne?”  Bana çok vurucu gelmişti ve düşünmüştüm, şimdi yine düşünüyorum. Benim kelimem ne? Hayata mola verdiğim zamanlarda hep düşünürüm “benim kelimem ne?” Benim ritmim/müziğim ne? Hatta “bu ara benim rengim ne?” diye sormuşluğum bile vardır. Evet, itiraf etmeliyim kendi kendime konuşmalarım biraz komik…

Mevsim yaz olunca benim kelimelerden ilki aklıma “ wanderlust” olarak düştü. Almanca bilmiyorum ama Alman bir arkadaşımla sohbet ederken bana bu kelimeyi anlatmıştı. Seyahat düşkünlüğü diye dilimize yorumlayarak çevirebilirim. (Benim yorumum bu bire bir tercümesi farklıdır sanırım) Seyahat, günümüzde ekonomileri, trendleri fazlasıyla etkiliyor. Ve hatta ülke politikalarını bile… Şehir hayatı zorlaştıkça, insanların “gidesi “ var bir yerlere. Son 10 yılda tatil/dinlenme alışkanlıkları ne kadar değişti. Deneyim tatilleri, kültür tatilleri derken “tatil” ya da “dinlenmek” anlam değiştirdi. Bazı ülkelerin bütçesi kadar bu turizm sektörünün bütçesi… 2014 yılında uluslararası seyahat gerçekleştiren 1 milyar 135 milyon kişinin, 1 trilyon 245 milyar dolarlık harcama yaptığına dair bir veri var mesela…
 
Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü''nden (UNWTO) açıklanan verilere göre, 2013 yılında 1 trilyon 197 milyar dolar olan dünya turizm harcaması, 2014''te yüzde 3,7 artarak 1 trilyon 245 milyar dolara yükselmiş. Krize rağmen, onca sıkıntıya rağmen seyahat bütçeleri devamlı artıyor. Özgürleştikçe ya da bunaldıkça seyahat, hayat diliminde daha çok zaman ve daha çok bütçe anlamına geliyor.

Lüks markaların otel yatırımlarına girmeleri, moda da “seyahat” koleksiyonlarının askılarda yer bulmasının ve hatta birçok markanın yeni alt markalarla bu sektöre girmesinin sebebi işte bu rakamlar...
 
Bu bütçede en çok pay alan yaş grubu 16-18 ve 50 ve üzeri... En azından şimdiki raporlara göre. Genç jenerasyon “gezerek öğrenmenin” hakkını veriyor… Gezerek öğrenen bir jenerasyon, seçerek alır, bilinçli tasarruf eder ve ülke ideallerine hizmet edecek kolektif bilince daha çok sahiptir.
 
Yazıdan anlaşıldığı üzere,
Tam yaz ruhundayım, uçarı ve özgür…
Filmin sonunda Julia Roberts kelimesini bulmuştur ve der ki “ATTRAVERSIAMO”

Attraversiamo’ İtalyancada hadi karşıya geçelim demek. Yani (bence) hadi köprüleri yakalım ve bilinmeze doğru heyecanla yol alalım. Hayat “an” da aksın, geçmiş bizi bağlamasın.
 

4295 kez okunmuş Yelda İpekli

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Çok Şükür...   1818 gün önce eklendi
Hayatın genişliği, uzunluğundan daha önemli...   1850 gün önce eklendi
Moda mı? Pazarlama zekası mı?   1898 gün önce eklendi
Merak...   1927 gün önce eklendi
• Hadi karşıya geçelim...   2024 gün önce eklendi
Hangi markalar fark yaratacak?   2076 gün önce eklendi
Daha İyi'nin Sınırları...   2109 gün önce eklendi
Moda GEÇİCİDİR, Stil HER ŞEYDİR...   2126 gün önce eklendi
Koyun/Keçi Yılı... 2015   2149 gün önce eklendi
Nesnelerin interneti...   2165 gün önce eklendi
Özgürlük dijitale kadar...   2173 gün önce eklendi
Yeni bir yıl, yeni bir ajanda...   2206 gün önce eklendi
Marka Olmak, Marka kalmak; 'Türkiye Markası'   2266 gün önce eklendi
Evren; herkes için bir şarkı saklar...   2319 gün önce eklendi
Şimdi parmak izi yaratma zamanı...   2359 gün önce eklendi
12. yüzyıl nasıl MARKA DEĞERİ olur?   2376 gün önce eklendi
Tasarım Hayatın Ta Kendisidir!   2424 gün önce eklendi
Japon iş kültüründe incelenmesi gereken prensipler...   2511 gün önce eklendi
Her gün yeni bir gün...   2581 gün önce eklendi
Post Modern Çağda Hayatlar   3024 gün önce eklendi
Anadolu'da Üretilir, Dünyada Tüketilir   3156 gün önce eklendi
Markalar da Özür diler... Bir case study :)   3301 gün önce eklendi
ZAMAN YÖNETİMİ Mİ...? MUTLU YILLAR   3574 gün önce eklendi
Hayatın neresinde durmak lazım?   3616 gün önce eklendi
Güneş Doğudan Yükselir   3694 gün önce eklendi
Zannetmek Yasaktır   3777 gün önce eklendi
Tatiller Ne İçindir?   3822 gün önce eklendi
Turizm HEDONİZM'in Hizmetinde   3926 gün önce eklendi
Müşteri Kraliçemdir   3945 gün önce eklendi
Tüm Trendler Out...   3952 gün önce eklendi
Yeni Şeyler Söylemek Lazım...   3980 gün önce eklendi
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.