Hadi karşıya geçelim...

Köşe Yazısı - 9 Temmuz 2015, Perşembe
Pazarlama&Marka: Yelda İpekli

Durduk yerde aklıma geldi… İlk kez eat, pray, love filminde duymuştum. Ve sonra filmin en çarpıcı sahnesi olarak kazınmıştı aklıma. Kelimelere vurgunum ya ben… Takarım böyle… Bir zaman diliminde bir senaryoya, bir kitaba dönüşeceği umuduyla gizliden gizliye oynarım onlarla. Film başucu filmlerinden biriydi benim için.  İtalya’da geçen bölümde şöyle bir soru gelir “senin kelimen ne?”  Bana çok vurucu gelmişti ve düşünmüştüm, şimdi yine düşünüyorum. Benim kelimem ne? Hayata mola verdiğim zamanlarda hep düşünürüm “benim kelimem ne?” Benim ritmim/müziğim ne? Hatta “bu ara benim rengim ne?” diye sormuşluğum bile vardır. Evet, itiraf etmeliyim kendi kendime konuşmalarım biraz komik…

Mevsim yaz olunca benim kelimelerden ilki aklıma “ wanderlust” olarak düştü. Almanca bilmiyorum ama Alman bir arkadaşımla sohbet ederken bana bu kelimeyi anlatmıştı. Seyahat düşkünlüğü diye dilimize yorumlayarak çevirebilirim. (Benim yorumum bu bire bir tercümesi farklıdır sanırım) Seyahat, günümüzde ekonomileri, trendleri fazlasıyla etkiliyor. Ve hatta ülke politikalarını bile… Şehir hayatı zorlaştıkça, insanların “gidesi “ var bir yerlere. Son 10 yılda tatil/dinlenme alışkanlıkları ne kadar değişti. Deneyim tatilleri, kültür tatilleri derken “tatil” ya da “dinlenmek” anlam değiştirdi. Bazı ülkelerin bütçesi kadar bu turizm sektörünün bütçesi… 2014 yılında uluslararası seyahat gerçekleştiren 1 milyar 135 milyon kişinin, 1 trilyon 245 milyar dolarlık harcama yaptığına dair bir veri var mesela…
 
Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü''nden (UNWTO) açıklanan verilere göre, 2013 yılında 1 trilyon 197 milyar dolar olan dünya turizm harcaması, 2014''te yüzde 3,7 artarak 1 trilyon 245 milyar dolara yükselmiş. Krize rağmen, onca sıkıntıya rağmen seyahat bütçeleri devamlı artıyor. Özgürleştikçe ya da bunaldıkça seyahat, hayat diliminde daha çok zaman ve daha çok bütçe anlamına geliyor.

Lüks markaların otel yatırımlarına girmeleri, moda da “seyahat” koleksiyonlarının askılarda yer bulmasının ve hatta birçok markanın yeni alt markalarla bu sektöre girmesinin sebebi işte bu rakamlar...
 
Bu bütçede en çok pay alan yaş grubu 16-18 ve 50 ve üzeri... En azından şimdiki raporlara göre. Genç jenerasyon “gezerek öğrenmenin” hakkını veriyor… Gezerek öğrenen bir jenerasyon, seçerek alır, bilinçli tasarruf eder ve ülke ideallerine hizmet edecek kolektif bilince daha çok sahiptir.
 
Yazıdan anlaşıldığı üzere,
Tam yaz ruhundayım, uçarı ve özgür…
Filmin sonunda Julia Roberts kelimesini bulmuştur ve der ki “ATTRAVERSIAMO”

Attraversiamo’ İtalyancada hadi karşıya geçelim demek. Yani (bence) hadi köprüleri yakalım ve bilinmeze doğru heyecanla yol alalım. Hayat “an” da aksın, geçmiş bizi bağlamasın.
 

3836 kez okunmuş Yelda İpekli

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Çok Şükür...   1650 gün önce eklendi
Hayatın genişliği, uzunluğundan daha önemli...   1682 gün önce eklendi
Moda mı? Pazarlama zekası mı?   1730 gün önce eklendi
Merak...   1759 gün önce eklendi
• Hadi karşıya geçelim...   1856 gün önce eklendi
Hangi markalar fark yaratacak?   1908 gün önce eklendi
Daha İyi'nin Sınırları...   1941 gün önce eklendi
Moda GEÇİCİDİR, Stil HER ŞEYDİR...   1958 gün önce eklendi
Koyun/Keçi Yılı... 2015   1981 gün önce eklendi
Nesnelerin interneti...   1997 gün önce eklendi
Özgürlük dijitale kadar...   2005 gün önce eklendi
Yeni bir yıl, yeni bir ajanda...   2038 gün önce eklendi
Marka Olmak, Marka kalmak; 'Türkiye Markası'   2098 gün önce eklendi
Evren; herkes için bir şarkı saklar...   2151 gün önce eklendi
Şimdi parmak izi yaratma zamanı...   2191 gün önce eklendi
12. yüzyıl nasıl MARKA DEĞERİ olur?   2208 gün önce eklendi
Tasarım Hayatın Ta Kendisidir!   2256 gün önce eklendi
Japon iş kültüründe incelenmesi gereken prensipler...   2343 gün önce eklendi
Her gün yeni bir gün...   2413 gün önce eklendi
Post Modern Çağda Hayatlar   2856 gün önce eklendi
Anadolu'da Üretilir, Dünyada Tüketilir   2988 gün önce eklendi
Markalar da Özür diler... Bir case study :)   3133 gün önce eklendi
ZAMAN YÖNETİMİ Mİ...? MUTLU YILLAR   3406 gün önce eklendi
Hayatın neresinde durmak lazım?   3448 gün önce eklendi
Güneş Doğudan Yükselir   3526 gün önce eklendi
Zannetmek Yasaktır   3609 gün önce eklendi
Tatiller Ne İçindir?   3654 gün önce eklendi
Turizm HEDONİZM'in Hizmetinde   3758 gün önce eklendi
Müşteri Kraliçemdir   3777 gün önce eklendi
Tüm Trendler Out...   3784 gün önce eklendi
Yeni Şeyler Söylemek Lazım...   3812 gün önce eklendi
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.