HİÇ Yerinde Durmuyor!

Haberler - 22 Ocak 2015, Perşembe

HİÇ ödülleriBursa Halkla İlişkiler Derneği’nin 2013 yılında başlattığı ve bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilecek olan “HİÇ” (Halkla İlişkiler Çalışmaları) Ödülleri, Bursa sınırlarını aşarak ulusal bir organizasyona dönüşüyor. Türkiye, Bursa’nın iletişime verdiği değeri en güzel şekilde ortaya koyacak yeni bir organizasyonla tanışıyor. Son başvuru tarihi 10 Nisan 2015 olan HİÇ Ödülleri, 21 Mayıs 2015 tarihinde sahiplerini bulacak.
 
Bursa’nın seçkin kuruluşlarının iletişim uzmanlarından oluşan üye profili ile ülkemizin iletişim alanındaki en önemli Sivil Toplum Kuruluşlarından birisi haline gelen Bursa Halkla İlişkiler Derneği sesini Türkiye’ye duyuracak birbirinden önemli etkinliklere imza atıyor. Anadolu’da iletişim sektörünün sesi olma hedefiyle ilk adımı atan BHİD, HİÇ Ödülleri’ni ulusala taşıyor.
Almira Otel’de düzenlenen Basın toplantısında konuşan Bursa Halkla İlişkiler Derneği Başkanı Serdar Ömeroğulları, “2013 yılında ilkini gerçekleştirdikleri HİÇ Ödülleri’ne gösterilen ilginin, ikinci yılında da artarak sürmesi yarışmanın ulusala taşınması için ihtiyaç duyulan motivasyonu sağlamıştır. Bu yıl amacımız Bursa’dan hareketle iletişim profesyonellerinin taşıdığı bayrağı, Türkiye’nin tüm kentlerine ulaştırmaktır. Hiç Ödüllerinin önümüzdeki yıllarda Türkiye’nin iletişim alanındaki en önemli etkinliklerden biri haline geleceğine inancımız tamdır” dedi.
HİÇ Ödülleri 
Ömeroğulları, 2013 yılında 18 proje ile başvuru yapılan HİÇ Ödülleri’ne 2014 yılında 23 projenin başvurduğunu belirterek, “kentimizde iletişim alanında bir sinerji oluşturduk, şimdi bu sinerjiyi Türkiye’ye yayacağız” dedi.
 
Her işi uzmanının yapması gerektiğini her platformda dile getirdiklerini hatırlatan Ömeroğulları “iletişim yönetimi de uzmanlık isteyen bir alandır, amatör kişler tarafından yapılan iletişimin ne tür olumsuz sonuçlar doğurduğuna zaman zaman hepimiz şahit oluyoruz. Nasıl sağlık söz konusu olduğunda doktora gitmemiz gerekiyorsa, konu iletişim yönetimi olduğunda da iletişim uzmanlarına başvurmak gerekiyor” dedi.
 
HİÇ Ödülleri'ni ulusala açarak Bursa’nın önümüzdeki dönemlerde Türkiye’nin iletişim merkezlerinden biri olmasını sağlamayı amaçladıklarını bildiren Ömeroğulları, bu hedefin gerçekleşmesinin kent adına önemli da faydalar sağlayacağına inandıklarını sözlerine ekledi.
HİÇ ödülleri 
Yarışmaya başvuran projeler, Bursa ve Bursa dışından oluşan 7 kişilik profesyonel bir jüri tarafından, tarafsız olarak değerlendirilecek...
 
* Son başvuru tarihi: 10 Nisan 2015, Cuma
* Ödül Töreni: 21 Mayıs 2015, Perşembe
* Başvurular www.hicodulleri.org sitesinden yapılır.
 
JÜRİ
 
Cem Çakır, BUSİAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı
Erdal Elbay, KalDer Bursa Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı
Selim Tuncer, Genna Ajans Başkanı
Ali Gökçe Ertan, İstanbul Kültür Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Öğretim Üyesi
Fadile Paksoy, Benchmark Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ajans Başkanı
Yasemin Sungur, Eğitmen ve Yazar
Serdar Ömeroğulları, BHİD Başkanı  

YARIŞMA KATEGORİLERİ
 
1. Kurumsal İletişim
Kurum kültürünü yansıtmak, kurumun itibarını güçlendirmek için çizilen stratejileri, yapılan planları ve uygulamaları içerir.
2. Kurum İçi İletişim 
Kurum politika ve hedeflerinin çalışanlara yaygınlaştırılmasına yönelik çalışmalar ile çalışanların kuruma aidiyet duygularının pekiştirilmesine yönelik iletişim etkinliklerini kapsar.
3. Kurumsal Sosyal Sorumluluk 
Topluma katkı sağlayan ve değer katan projeleri kapsar.
4. Sponsorluk İletişimi 
Kuruluşların, sponsor olarak destekledikleri ve iletişimini yürüttükleri çalışmaları kapsar.
5. Sivil Toplum Kuruluşları
STK’ların gerçekleştirdiği projelerin iletişim etkinliklerini kapsar. 
6. Kamu Kuruluşları
Kamu kuruluşları tarafından üretilen iletişim çalışmalarını kapsar.
 
DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
 
Çalışmalar, her biri 20 puan değerinde 5 ana kıstas üzerinden, alt maddeleri dikkate alınarak değerlendirilir. 
 
1. Durum Analizi / Araştırma
Değiştirilmek istenen durumun ne olduğunun tespit edildiği süreçtir. Durum analizi proje döngüsünde ilk aşamayı oluşturduğu için, sorunun doğru ve gereken detayda tanımlanması çok önemlidir.
Durum analizi kapsamında kullanılacak temel yöntem GZFT/SWOT (Güçlü Yönler, Zayıf Yönler, Fırsatlar ve Tehditler) Analizidir. Bu yaklaşım, planlama yapılırken kuruluşun güçlü ve zayıf yönleri ile, karşı karşıya olduğu fırsat ve tehditleri analiz etmeyi ve geleceğe dönük stratejiler geliştirmeyi ifade eder.

2. Ölçümleme / Değerlendirme
Halkla ilişkiler çalışması ile belirtilen hedeflere ulaşıp ulaşılamadığı sonuçları değerlendirme ve ölçümleme yapma gereğini ortaya koymaktadır. Hazırlanan halkla ilişkiler çalışmasının başarılı olup olmadığı ile ilgili verilere ihtiyaç duyulur. İnceleyeceğiniz projelerde bu veriler şu şekillerde ele alınmış ve ölçümlenmiş olabilir;
- Medya ölçümleme ve değerlendirmesi
- Hedef kitle ile yapılmış etkinlik testleri, anketleri
- Pazarlama amaçlı halkla ilişkilerin satış ve kâra katkısının ölçülmesi.
 
3. Planlama
- Çalışmanın amacı
- İletişim hedefleri
- Hedef kitle
- Proje paydaşları
- Strateji
- Verilen temel mesaj
- Zamanlama
- Kanallar
- Araçlar
- Çalışma bütçesi
 
4. Uygulama
Sürecin ayrıntılı anlatımı, varsa karşılaşılan zorluklar, değişiklikler, ilaveler
 
5. Yaratıcılık
- Özgünlük
- Akılda kalıcılık
 
2014 YILINDA HİÇ ÖDÜLLERİ’NİN SAHİPLERİ KİMLER OLMUŞTU?
 
2014 yılında düzenlenen HİÇ Ödülleri’ne toplam 23 proje başvurmuştu. 6 kategoride verilen ödüllerde toplam 7 kurum ve 5 PR ajansı ödüle layık bulunmuştu.
 
KURUMSAL İLETİŞİM 
Firma     :  Uludağ Elektrik Dağıtım A.Ş
Proje      :   Şehrin Işıkları
Ajansı    :  Bigworks Pazarlama İletişim Yönetimi
-----------
Firma     :  Üçge Mağaza Ekipmanları Paz. San. Tic. A.Ş.
Proje      :  Üçge Uluslararası Karikatür Yarışması
 
KURUM İÇİ İLETİŞİM
Firma     : Özhan Marketler Zinciri
Proje      : Özhan Gönüllüleri Topluluğu
Ajansı    : Uçurtma Kreatif
 
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
Firma     : Şaypa A.Ş.
Proje      : Para’nın Geçmediği Market: Şaypa  Mini Market
Ajansı    : BPR İletişim Danışmanlığı
 
SPONSORLUK İLETİŞİMİ
Firma     : Eker Süt Ürünleri ve Gıda San. Tic. A.Ş.
Proje      : Eker BYK Trofesi
Ajansı    : Mese İletişim Danışmanlığı
 
KAMU KURULUŞLARI
Firma     : Nilüfer Belediyesi
Proje      : Nilüfer Aşk Festivali
 
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI
Firma     : Lions 118-K Yönetim Çevresi Federasyonu ve ONKO-DAY
Proje      : ONKO-DAY/LİONS Hasta Konukevi ve Rehabilitasyon Merkezi
Ajansı    : BPR İletişim Danışmanlığı

Mehmet Bozalp

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.