reklam
reklam

Günümüzde Sosyal Medyanın Gücü ve Farkındalığı

Makaleler - 16 Mart 2012, Cuma

Çok değil şöyle bir 10 yıl kadar geriye gittiğimizde hatırlayacağız ki ülkemizde sosyal medya kavramını oluşturan sadece bir kaç site (Yonja,Hi5 vs) vardı ve bunların üyeleri oldukça azdı genelde yüksek nüfuslu şehirlerin oluşturduğu kesimdeki insanlardı.

Günümüze doğru yaklaştığımızda özellikle Facebook ve Twitter gibi sosyal paylaşım siteleri çok yüksek insan potansiyeline sahip birer sosyal olgu haline gelmişlerdir. Şu anda dünya üzerinde son verilere göre 900 milyon Facebook ve 465 milyon Twitter kullanıcısı bulunmaktadır. Türkiyede ise bu rakam 22 milyon Facebook ve 7.2 milyon Twitter kullanıcısı olduğunu gösteriyor. Verilen bu rakamlar göz önüne alındığında yanlızca bu iki site üzerinden bile küresel ve yerel anlamda neler yapılabileceği tahmin bile edilemez. Biraz geriye gidip baktığımızda arap ülkelerinde yaşanan devrimler, işletmelerin bu sosyal mecra üzerinden kendilerini tanıtma çabaları gün geçtikçe yeni bir boyut kazanıyor. Ancak bu gücün farkında olmayan insan sayısı epey fazla özellikle gençler bu sosyal medya üzerinden kendini geliştirmek yerine burayı birer cep telefonu gibi basit bir şekilde kullanmaktadırlar.

Bu gücün farkında olan işletmeler buraları adeta kendi web siteleri ve birer yayın organı gibi kullanıp bir çok insana çok daha hızlı ve maliyetsiz bir yoldan ulaşmaktadırlar. Amerikada uygulamaya başlanan bir uygulamadan örnek vericek olursak bir giyim firması ürünlerini facebook üzerinden satışa sunup hedef kitlesinin ürünleri arkadaşları ile paylaşıp fikir almasını sağlayarak zamandan ve maliyetlerden istifade etmiştir ve bu uygulamalar günümüzde gittikçe yayılmaktadır. Günümüzde ülkeler dahi bu uygulamalar ile turizim gelirlerini arttırmaya çalışmaktadırlar örnek vericek olursak İrlanda ekonomik krizden en çok etkilenen ülkelerden biriydi ve bu sosyal paylaşım siteleri üzerinden ülkelerinin tanıtımını yapıp kurumların bilgisini kitleler ile paylaşmıştır ve yapılan araştırma sonucu bu uygulama ile turizim gelirlerinde ciddi bir artışa gitmiştir.

Sosyal medyanın geleceğini artık kimse kestirememektedir. Kimi araştırmacılara göre bu olgu gelecekte bütün firmaların buluştuğu ve rekabetin tek bir ortamda toplandığı bir süreç haline gelecektir. Artık üniversitelerde Sosyal medya uzmanlığı bölümleri açılmakta ve bu alanda uzman personel yetiştirilmektedir. Bu mecra kişiler için bile kendini pazarlamanın en etkin yoludur buralarda aktif olup iş yaşamında daha dikkat çekici bir özelliğe sahip olunabilir. Ben bu mecraların insanların sosyalleşmesini etkilediğini düşünmüyorum aksine insanlar burada kendilerini daha açık bir şekilde ifade edebilmekte ve düşüncelerini daha büyük kitlelere ulaştırmaktadırlar. Sadece Sosyal medyayı akıllı kullanalım yeter...

Ferit BİLGEN

Yorumlar

seda çağlar   4 Ocak 2013, Cuma

Görüşlerinize katılıyorum, bu konuya değindiğiniz için teşekkür ederim..=)
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.