Gündemimiz çok net: Dijital PR, dijital iletişim, dijital medya...

Köşe Yazısı - 6 Temmuz 2009, Pazartesi
İletİşim: Aret Vartanyan
Twitter için az önce yeni bir status yazdım... "Sosyal Medya" ağımı ve kullanımımı artırıyorum"...

Bu iki cümle anlamsız mı? Okumaya devam etmeyin... Devam ediyorsanız yeni bir PR anlayışını okumaya hazırlanarak devam edin...

360 derece İletişim eğitimimizde sürekli olarak vurguladığımız medya ilişkileri eşit değildir PR yaklaşımımızı unutmadan, medya ilişkilerinde yaşanan dijital devrime dikkatinizi çekmeye çalışıyorum. Bugün hala basın bülteni göndermek birincil bir medya ilişkisi faaliyeti olarak görülüyor. Oysaki, Google´da arama yapıldığında ön sıralarda çıkıyor olmak bugün ön planda tutulması gereken iletişim aracı... Bu da bize kelimelerle nasıl oynayacağımız, blogları nasıl kullanacağımızı öğrenmemiz gerektiğini ve google search optimization hizmeti veren profesyonelleri farketmemiz gerektiğini hatırlatıyor.

Bir adım daha gidelim... Facebook bize yeni bir iletişim alanı açtı. Ardından Twitter, friendfinder, digg, gibi oluşumlar duymaya başladık. Bugün eğer bu araçları doğru ve eşzamanlı kullanmayı başarırısanız sanal dünyada ışık hızında yayılabilirsiniz.

Şimdi wikipedia’ya bakalım ne diyor sosyal medya için:
Zaman ve mekan sınırlaması olmadan (mobil tabanlı), paylaşımın, tartışmanın esas olduğu bir insanî iletişim şeklidir. Sosyal medya platformlarında insanlarla buluşur ve ileşimde bulunursunuz. İnsanlara yardım eder, yardım alır sorularına cevap verir ve kendi sorularınızı sorarsınız. Bu bakımdan sosyal medya informal eğitim yollarından da birtanesidir.
Teknoloji, telekominikasyton, sosyal iletişimin kelimeler, görseller, ses dosyaları yolu ile sağlandığı bir yapıya sahiptir. İnsanlar hikâyelerini ve tecrubelerini bu bağlamda paylaştığı bir çerçeveye de sahiptir.
Sosyal medya aynı zamanda Kullanıcların Üretiiği İçerik ve Müşterilerin Üretiiği Medya kavramlarını da ortaya çıkarmış, bu yapısıyla da ticari plandaki anlamını kazanmıştır
Buna göre Sosyal medya, kullanıcı içeriğinin bizzat kendisi tarafından yapıldığı ve yayıldığı, yayınlandığı, paylaşıldığı platformların genel adı olarak açıklanabilir.
Buradaki ana öğe içerik, kullanıcı tarafından geliştirilen içerik... Geleneksel medyada bu içerik profesyoneller tarafından geliştiriliyor, sunuluyor. Birisi monolog birisi diyalog... Ve birincisi doğrudan reklamla beslenmeye , ayakta durma savaşı vermeye muhtaç.
MySpace tarafından yapılan bir araştırma, sosyal medya platformlarını kullananların yalnızca %25'inin üretime katılmadığını ortaya koyuyor. Bunun diğer anlamı ise şu: Sosyal medyayı tüketen her 4 kişiden 3'ü aynı zamanda sosyal medyanın içerik üretimini gerçekleştiriyor.

İşte şimdi Internet, sanal dünya gerçekten bir örümcek ağı ve birbirine eklene eklene ışık hızında yaygınlaşıyor. Mobil dünyanın Internet’e entegrasyonu bu gücü daha da artırıyor.

Şimdi soru şu: PR şirketlerimiz sosyal medyanın ne kadar farkında? Ne kadar etkin ve yoğun kullanıyor? Bugün sadece sosyal medyada varolmayı hedefleyen takımlar kurulurken, iletişimciler, marka yöneticileri ne kadar bu güce sıcak bakıyor. Cevaplarını bilmiyorum. Bilsemde çoğunluğun hala uzak olduğundan o kadar eminim ki ama asıl çok iyi bildiğim, öyle ya da böyle, er ya da geç “sosyal medya” hayatınıza girecek. İletişm palnlarınızın vazgeçilmez hatta en önemli öğelerinden biri olacak. Bence oldu ama hala farkında olmama ihtimaliniz çok yüksek...

Artık yeni bir medya anlayışıyla karşı karşıyayız... İçeriğinin, üretiminin bizler tarafından geliştirildiği bir medya... Yakında kendi radyolarımız, TV kanallarımız olacak...

Şimdi son soru: Dijital PR size ne ifade ediyor?
Bir sonraki yazımızda biraz daha sepesifik derinliğe ineceğiz...

3642 kez okunmuş Aret Vartanyan

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Klişelerden sıkıldım...   3685 gün önce eklendi
"İnsan" olduğumuzu unutmadan   3768 gün önce eklendi
Mobbing iletişim sektörünü de tehdit ediyor   4001 gün önce eklendi
Hoş Bulduk...   4025 gün önce eklendi
Sosyal mecralar, blog yazarları, ve ötesi...   4037 gün önce eklendi
• Gündemimiz çok net: Dijital PR, dijital iletişim, dijital medya...   4252 gün önce eklendi
Başarılı mülakatın sırrı: Kendin olmak   4329 gün önce eklendi
Sen ve Ben’de buluşmak...   4507 gün önce eklendi
Dünyamız için belki de son fırsat: `Yeşil Pazarlama`   4604 gün önce eklendi
Kimin Kime İhtiyacı var?   4735 gün önce eklendi
Dersimiz Dijital İletişim / Dijital PR...   4882 gün önce eklendi
Gerçek haberi, doğru aktarabilmek   4888 gün önce eklendi
PR and PUBLICITY bir ilki deniyor   4936 gün önce eklendi
Sponsorluk, salt görünürlük demek değildir   4993 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak 3   5048 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak 2   5114 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak - 1   5142 gün önce eklendi
Başarılı bir kariyer için...   5155 gün önce eklendi
Yunan Tanrıları ve PR Şirketleri   5203 gün önce eklendi
Araştırmalar ne diyor?   5231 gün önce eklendi
PR Eşit Değildir Medya İlişkileri / Kısa egzersiz ve e-pr   5269 gün önce eklendi
Yaşın Önüne Geçilemeyen Kaderi   5308 gün önce eklendi
TESCO Mucizesi…   5357 gün önce eklendi
Sosyal Sorumluluk Derken...   5377 gün önce eklendi
PR Sektöründe Performans Değerlendirmesi   5414 gün önce eklendi
500 YTL fee ile 50 müşteri   5455 gün önce eklendi
Volvo Örneğinde Halkla İlişkiler Sektöründe Benchmarking…   5484 gün önce eklendi
Soruları Yanıtlamak ya da Yanıtlamamak   5511 gün önce eklendi
PR Nedir? / PR ve Pazarlama İletişimi I   5553 gün önce eklendi
PR Nedir? Ne değildir?   5588 gün önce eklendi
Kamu Hizmeti Medyaları Nasıl Olacak?   5604 gün önce eklendi
MEDYA ve DEMOKRASİ   5636 gün önce eklendi
Mesaj Bombardımanı Altında Yaşamak   5652 gün önce eklendi
Kurumsal Sorumluluk ve CSR Report   5663 gün önce eklendi
YORUMSUZ   5677 gün önce eklendi
…Önce “Güven”   5687 gün önce eklendi
Çöpe Giden Sunumlar İmha Ünitesi   5698 gün önce eklendi
Türkiye kendini tanıtmayı öğreniyor mu?   5707 gün önce eklendi
Global Pazarlama Anlayışı ve Pazarlama İletişimine Etkileri   5719 gün önce eklendi
Virgin Flight’dan güncel bir iletişim dersi   5726 gün önce eklendi
Buzz...   5728 gün önce eklendi
Müşterilerinizin Gen Haritalarına Sahip misiniz?   5732 gün önce eklendi
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.