reklam
reklam
reklam
reklam

Gerilla Savaşları: Gerillayı da vururlar

Köşe Yazısı - 16 Haziran 2010, Çarşamba
Etkinlik Yönetimi: Ali Karaağaç

Havalar ısındı, "hadi biz de gerilla yapalım" denmeye başlandı... 
 
Gerilla pazarlaması ya da aktivitesi ifadesindeki “gerilla” kelimesi “illegal” ile karıştırılıyor. İkisinin de çift L ile yazılıyor olması dışında bir ilgileri yok aslında. Gerilla aktivite demek yasa dışı bir tanıtım faaliyeti demek değildir.  Gerilla içinde bulunduğu ortamın unsurlarından maksimum yararlanandır.
Bir örnek; Bir futbol müsabakasında gerek tribünlerdeki topluluğa gerekse maçın canlı yayınlandığını hesap ederek yüz binlere tanıtım yapmak istiyorsunuz. Beşiktaş maçlarında en ateşli ve bilindik taraftar gurubu Çarşı ileri gelenleri ya da kulüp yetkilileri ile oturur konuşulur, anlaşılır hizmetlerinin karşılığı neyse bir bedel ödenir. Grup üyelerine bir pankart açtırılır. Bu uygulama bir gerilla pazarlama örneği sayılabilir. Fakat 10 kişi toplayıp, maça bilet alıp tribündeki yerlerini aldıklarında ellerindeki pankartı açtırırsanız “illegal” bir uygulamaya imza atmış olabilirsiniz. Muhtemelen üzerine bir de dayak yersiniz. Hadi biz bu hafta sonu bir ekip kuralım caddelerde şöyle böyle yapalım demek bırakın gerilla pazarlama çalışmasını bir fikir bile değildir.
 
Tanıtım aktiviteleri akşamdan sabaha, bugünden yarına, bu haftadan diğer haftaya planlanıp uygulamaya konulamaz.
“Hadi canım biz ne projeler yaptık ne dar vakitlerde” diyenleri duyar gibiyim. Doğrudur yapmışsınızdır. O proje yapılırken kaç kişi ya da kurum ile ters düşmüşsünüzdür hiç merak ettiniz mi? Ya da kaç üretici veya uygulayıcıyı iş bilmezlikle suçlamış ve bir sonraki projeniz için onlardan teklif bile istememişsinizdir? Düşünmemişsinizdir. İşte bu yüzden çoğu üreticinin ya da uygulayıcının olumsuz hikâyeleri çoktur…

Gözü Yaşlı Gerillacıklar...
Hollandalı kızları stattan attılar!
"Dün oynanan Hollanda-Danimarka maçında ilgi odağı olan bir grup kadın taraftar maç esnasında stat dışına çıkarıldı."
Turuncu gerillalar
http://fifa2010.milliyet.com.tr/hollandali-kizlari-stattan-attilar-/egrubu/haberdetay/16.06.2010/1251286/default.htm


Gerilla Pazarlama size, çok büyük bütçeler kullanmadan, ani, şaşırtıcı ve bir o kadar etki uyandırıcı fikirleri çağrıştırsın. Birileri fark edene kadar kaçarız diyerek kalkışılan illegal uygulamaları değil.   
Markanız ya da ürününüz için aktivite yapma düşüncesindeyseniz sahaya çıkmak için önünüze ortalama 1 ay süre koyun.  
Fikrin uygulanabilir olup olmadığını ekip dışından, dostlarınızla da paylaşın. Çalışacağınız etkinlik firmasının/yetkililerinin yönlendirmelerini dikkate alın. Kurguladığınız projede görev yapacak elemanların çalışma şartlarını göz önüne alın. Unutmayın etkinlik sırasında markanın tüketiciyle teması noktasında, markanın temsilcisi artık onlardır.
Sahada görev yapacak tüm personele çalışma öncesi kurum kimliği ve prensipleri konusunda eğitim vermeyi asla ihmal etmeyin.
Kararlar alırken empati yapmayı ıskalamayın.
Parasını ödüyorum nasıl çözerse çözsün düşüncesi kolaycılıktan başka bir şey değildir.

Yolunuz açık olsun…

13709 kez okunmuş Ali Karaağaç

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.