Dünyaca ünlü marka 5 lira Regal 4 lira
Köşe Yazısı - 14 Mayıs 2005, Cumartesi

İnsanlar burayı adeta elektronik eşya cenneti olarak adlandırıyor, denizi güneşi bir kenera bırakıp o alışveriş merkezi senin, bu alışveriş merkezi benim güruh halinde koşturuyor. Hangi mağazada hangi cep telefonu kaç lira
(ah pardon dirhem ) herkes biliyor, zaten ellerinde hesap makineleriyle dolaşıyor.
Eh biz de buna ister istemez kaptırıyoruz kendimizi, zaten elimde oğlumun yaptığı bir liste var, istersen koşturma.
Telefon faslını bitiriyor, fotoğraf makinesi araştırmaya başlıyoruz.
Bir tane profesyonel makine almalı, bir de küçük bir dijital...
Döndüğümde soruyorlar "laptop aldın mı? Orda çok ucuzmuş!"
Evet fiyatlar ucuz ama nihayetinde para, ya arkadaşım, kaç lirayla gidiyoruz ki tatile? Ucuz olmaya ucuz, burda 4000 USD'yse orda 3500 mesela...
Her neyse dijital makinelere bakıyoruz, aman bilmem kaç mega piksel olsun, şöyle çeksin böyle hafızası olsun. Bilindik markalar var ve buradaki fiyatlarından ucuz, e zaten ihtiyacın da varsa alırsın tabi.
Ama dedim ya sonuçta bedava da değil. Girdiğimiz bir mağazada bir makine gösterdiler, markasını hiç duymamışım, şimdi de söyleyemem tek bir harfini hatırlamıyorum. Bilindik dünyaca ünlü markaların tüm özelliklerine sahip, hatta fazlası var eksiği yok.
Dünyaca ünlü marka 5 lira, bu makine 1 lira.
Düşse acımazsın, çalınsa ağlamazsın (gerçi geçtiğimiz günlerde şirketimizden çalınanlar arasında o da vardı ve ne yalan söyleyeyim üzüldüm yine de).
Sonuçta elektronik eşya, kısmet meselesi, en iyisi bile olsa bozuldu mu bozulur dedim ve aldım.
Şans-Bal-Tesadüf üçgeni mi dersiniz, ne dersiniz bilmem, bir çok aktivitede personele vermekten çekinmedim, okul gezilerinde oğluma vermekten kaygı duymadım, bir çok güzel anı onunla yakaladım. Biri 5 ken öbürü 1 se niye almayasınız...
Tekin Akmansoy'un yer aldığı Regal'in yeni reklamında bir mülakat sahnesi görüyoruz.
İş verenler işe alacakları adayın CV'sini bir kenara bırakıp onu sınayacak tek bir soru soruyorlar.
".... alacaksın, bir tarafta dünyaca ünlü bir marka var 5 lira, öte yanda Regal 4 lira, hangisini tercih edersin?"
Tabiki dünyaca ünlü markayı tercih ederim diyen aday sınıfta kalıyor, Regal'i tercih eden aday işi kapıyor.
Tamam da bana da sorsalar hiç tanımadığım bir markaya 4 lira vereceğime dünyaca ünlü, bilinirliği kanıtlanmış markaya 5 lira vermeyi tercih ederim.
Annemin evinde yıllardır kullandığı, bir kaç çocuk büyütmüş, bir sorun çıktığında servisi, parçası sorun olmamış ann- ne- min buzdolabını, az bir fiyat farkı olan tanımadığım bir markaya tercih ettiğim için niye işi kaçırıyorum diye de fena bozulurdum herhalde.
Reklamda, markanın ucuz olduğu fikriyle yola çıkılıyorsa, gerçekten de ucuz olması gerekmez mi?
Şahnur KARAAĞAÇ
21170 kez okunmuş Şahnur Karaağaç

Yorumlar

Ertan 14 Mayıs 2005, Cumartesi
Bir pazar günü ekmeğin iyisini almak için mahalle bakkalını değilde 500 mt. daha yürüyüp fırına gitmeyi gözünüze kestiriyorsunuz ve eve dönerken bir de ne görüyorsunuz mahalle bakkalı elinede sopası ile sizi bekliyor. Neden ekmeği benden almadın.. .Şimdi Regal reklamını yapanların bu mahalle bakkalından farkı ne söylermisiniz..

Burak Kutlu 15 Mayıs 2005, Pazar
Bu nasıl bir stratejidir anlamıyorum gecen reklamlarında da pahalı ürün alanı dövüyorlardı. Hemen tepki almıştı ve yayından kaldırdılar. Sanki bundan hiç ders almadılar. Daha kötüsünü yapmışlar.Tamam ürünün ucuz olabilir (Ki hiç değil show bile daha ucuz) ancak bu böyle lanse edilmez ki Regal zorlu gurubunun Vestel´e alternatif ürettiği bir ürün. Ancak Arçelik ve Beko da birbirlerine alternatif ürünlerdir ve hiç bir zaman biz ucuzuz dememişlerdir. Bu reklam bana ürünü alma isteği uyandırmıyor aksine ucuz alma diyor.


ünal 22 Mayıs 2005, Pazar
sayın karaağaç dubaiden alışerişkonusunda yardımınıza ihtiyacım var. yardımcı olursanız sevinirim. ayrıca sanırım reklamın iyisi kötüsü olmaz deyip itici de olsa reklamını yapıp ilgiyi çekmiş arkadaşlar

Şahnur Karaağaç 23 Mayıs 2005, Pazartesi
Dubai´den alışveriş konusunda sorularınıza seve seve yanıt veririm. Bilmek istediklerinizi yazmanız yeterli.Sevgiler


undenied 3 Haziran 2005, Cuma
Bu nasıl bir kaostur ki ; bir marka yani aslında bi karakter bu kadar döneklik yapabilir...no namelerle yola çıkıp ürünü marka haline getiren eski reklamlarını çöpe atıp sanki bir sakız reklamı haline getirebilmiştir...Ürün ,beyaz eşya... hedef kitleye lafla değilde görsellikle,imajla seslenebilselerdi bambaşka bi dewam reklamı olurdu...
semih sergen gibi dünya antipatiği de ekstra bi anlam katmış...yıkılış ve bitiş budur...


fatih 13 Haziran 2005, Pazartesi
bence harika bi reklam.ne yani adamlar " o marka 5 lira,bizimkisi 4 lira;o markayı alın mı" desinler? Tekin Akmansoy´un da performansı harika. Özellikle son cümlesi harika. Beni en çok güldüren reklamlardan.

mert 15 Haziran 2005, Çarşamba
kötü bir reklam,çok saçma.adam diyo regal 4 kuruş dünyaca ünlü 5 kuruş ben olsam bende dünyaca ünlü markayı seçerdim.aralarındaki farkı söylemeden direk soru soruyo

freelance | m. onur çağığan 18 Haziran 2005, Cumartesi
regal zorlu grubunun multi-branding stratejisi ile piyasaya sürdüğü bir ürün. yani zorlu grubu kendi finansal ve yönetsel büyüklülkerine güvenerek vestel ile pazardaki paylarını rakiplerinden pay çalarak değil pazarı büyüterek yapma girişimindeler. Regal ve vestel, arçelik ve beko gibi değil. koç grubu da arçelik, beko yanında altus markasını üretiyor. regal´i altus ile kıyaslayabiliriz. bu ikisi de büyük abilerinin yanında değil spot, toptancı piyasasında satılıyro daha çok... regalin marka iletişimi niye bu kadar sert derseniz, konumlandırmasına bakın derim. sıradan bir ürünü daha nasıl farklılaştırabilirsiniz ki?

borzalone 31 Temmuz 2005, Pazar
sayın karaağaç birebir alakanızdan dolayı şimdiden teşekkürler.ben girişimci bir üniversite öğrencisiyim.son günlerde dubai üzeine yaklaşık 1000 sayfa envanter çıkardım.bir nevi fizibilite hazırladım diye biliriz.birinci sorum benim öncelikli dubai ye gidiş amacım cep telefonu ve elektronik eşya getirip türkiye´de satmak.siz bu konuya ne diyorsunuz?yani yol masraflarımı çıkartırmı ikinci uzun wadeli planım dubainin yaşam standartları kalitesinde etkilenip oraya yerleşme hevesimdir?sizce oraya yerleşim yapabilirmiyim?değerli şahnur hanım şimdiden teşekkür eder.böyle bir site hazırladığınızdan dolayı tebrik ederim...borzalone


gürhannn 20 Haziran 2007, Çarşamba
Regal reklamları her ne kadar yayından kaldırılsa büyük tepkilere maruz kalsa da amacına ulaşıyor. Sonuçta eleştirenler de beğenmeyenler de regalden bahsediyor.Dolayısı ile iyi bir tanıtım çalışması gerçekleşmiş oluyor.Her ne kadar olumsuz bir şekilde olsa da.Söz konusu olan olumsuzluk reklama ilişkin direk olarak marka niteliğine ilişkin olarak negatif bir etki söz konusu değil. Dolayısı ile de amaca ulaşma açısından değerlendirildiğinde başarılı bie reklam.
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.