reklam
reklam
reklam
reklam

Dünyaca ünlü marka 5 lira Regal 4 lira

Köşe Yazısı - 14 Mayıs 2005, Cumartesi
YazıYorum: Şahnur Karaağaç
Bir kaç yıl önce Dubai'ye tatile gitmiştim {hep, bir yurt dışı gezimde, diye başlayan bir cümle kurmak istemişimdir :)) }
İnsanlar burayı adeta elektronik eşya cenneti olarak adlandırıyor, denizi güneşi bir kenera bırakıp o alışveriş merkezi senin, bu alışveriş merkezi benim güruh halinde koşturuyor. Hangi mağazada hangi cep telefonu kaç lira
(ah pardon dirhem ) herkes biliyor, zaten ellerinde hesap makineleriyle dolaşıyor.
Eh biz de buna ister istemez kaptırıyoruz kendimizi, zaten elimde oğlumun yaptığı bir liste var, istersen koşturma.
Telefon faslını bitiriyor, fotoğraf makinesi araştırmaya başlıyoruz.
Bir tane profesyonel makine almalı, bir de küçük bir dijital...

Döndüğümde soruyorlar "laptop aldın mı? Orda çok ucuzmuş!"
Evet fiyatlar ucuz ama nihayetinde para, ya arkadaşım, kaç lirayla gidiyoruz ki tatile? Ucuz olmaya ucuz, burda 4000 USD'yse orda 3500 mesela...
Her neyse dijital makinelere bakıyoruz, aman bilmem kaç mega piksel olsun, şöyle çeksin böyle hafızası olsun. Bilindik markalar var ve buradaki fiyatlarından ucuz, e zaten ihtiyacın da varsa alırsın tabi.
Ama dedim ya sonuçta bedava da değil. Girdiğimiz bir mağazada bir makine gösterdiler, markasını hiç duymamışım, şimdi de söyleyemem tek bir harfini hatırlamıyorum. Bilindik dünyaca ünlü markaların tüm özelliklerine sahip, hatta fazlası var eksiği yok.
Dünyaca ünlü marka 5 lira, bu makine 1 lira.
Düşse acımazsın, çalınsa ağlamazsın (gerçi geçtiğimiz günlerde şirketimizden çalınanlar arasında o da vardı ve ne yalan söyleyeyim üzüldüm yine de).
Sonuçta elektronik eşya, kısmet meselesi, en iyisi bile olsa bozuldu mu bozulur dedim ve aldım.
Şans-Bal-Tesadüf üçgeni mi dersiniz, ne dersiniz bilmem, bir çok aktivitede personele vermekten çekinmedim, okul gezilerinde oğluma vermekten kaygı duymadım, bir çok güzel anı onunla yakaladım. Biri 5 ken öbürü 1 se niye almayasınız...

Tekin Akmansoy'un yer aldığı Regal'in yeni reklamında bir mülakat sahnesi görüyoruz.
İş verenler işe alacakları adayın CV'sini bir kenara bırakıp onu sınayacak tek bir soru soruyorlar.
".... alacaksın, bir tarafta dünyaca ünlü bir marka var 5 lira, öte yanda Regal 4 lira, hangisini tercih edersin?"
Tabiki dünyaca ünlü markayı tercih ederim diyen aday sınıfta kalıyor, Regal'i tercih eden aday işi kapıyor.

Tamam da bana da sorsalar hiç tanımadığım bir markaya 4 lira vereceğime dünyaca ünlü, bilinirliği kanıtlanmış markaya 5 lira vermeyi tercih ederim.
Annemin evinde yıllardır kullandığı, bir kaç çocuk büyütmüş, bir sorun çıktığında servisi, parçası sorun olmamış ann- ne- min buzdolabını, az bir fiyat farkı olan tanımadığım bir markaya tercih ettiğim için niye işi kaçırıyorum diye de fena bozulurdum herhalde.
Reklamda, markanın ucuz olduğu fikriyle yola çıkılıyorsa, gerçekten de ucuz olması gerekmez mi?

Şahnur KARAAĞAÇ

15671 kez okunmuş Şahnur Karaağaç

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Ay ne gerek vardı?   120 gün önce eklendi
#PZ2016 Katlı Değer Yaratmanın Yolları   138 gün önce eklendi
'HİÇ' kolay değil...   705 gün önce eklendi
Pirinç tanesi...   707 gün önce eklendi
Bazı zamanlar vardır utanırsınız...   1075 gün önce eklendi
Ailece harikalar diyarında...   1141 gün önce eklendi
19. İnsan Kaynakları Zirvesi Geniş Özeti   1162 gün önce eklendi
İletişimcilerden bir yeni mesajınız var...   1211 gün önce eklendi
'Pazarlama Zirvesi'nde neler konuşuldu?   1232 gün önce eklendi
Sıkıntılı Bir Durum Var!   1650 gün önce eklendi
Pardon Ama Fermuarınız Açık!   1748 gün önce eklendi
Kriz Benim Krizim Değil (mi?)...   2233 gün önce eklendi
Cuma sabahı çöplerimizi kapıya çıkarıyoruz!   2334 gün önce eklendi
O Bizim Kıymetlimiz   2370 gün önce eklendi
Artık meşe palamudu filizlenecek...   2446 gün önce eklendi
Havale Ediyorum...   2477 gün önce eklendi
Aman dikkat, yazılı iletişimde yanlış anlaşılmalar olabilir   2624 gün önce eklendi
Zor Yıllar...   2755 gün önce eklendi
Vurun Kahpeye   2842 gün önce eklendi
BÜMED Mezunlar Günü'ne Renk Kattılar   3230 gün önce eklendi
Onlar Oradaydılar...   3324 gün önce eklendi
Çocukları lösemi ile mücadele eden kadınlarımız...   3339 gün önce eklendi
Kol'u kullan!   3388 gün önce eklendi
Bir ürünün marka olabilmesi konusunda, siz ne dersiniz?   3451 gün önce eklendi
Yaşamın kavranması gereken özü...   3622 gün önce eklendi
Söz uçar, yazı kalır   3743 gün önce eklendi
Finans ve Halkla İlişkiler?   3803 gün önce eklendi
Her 10 Kasım'da...   3818 gün önce eklendi
Büyüyünce Ne Olsam?   3918 gün önce eklendi
İşte size bir hikaye;   3932 gün önce eklendi
Bir Sen bir ben bir de deniz olsa   3954 gün önce eklendi
Hayır efendim, anlatamadınız!...   4016 gün önce eklendi
Kadınlar Pazarı diye bir yer   4037 gün önce eklendi
Altın Müşteri Ödülü   4052 gün önce eklendi
Islak gündem   4057 gün önce eklendi
Deveye sormuşlar...   4064 gün önce eklendi
Ben ki Tanrıça İştar'ım   4065 gün önce eklendi
Öylesi de var böylesi de   4091 gün önce eklendi
Unutamam acı tatlı ne varsa hazinemdir   4114 gün önce eklendi
Yıldırır :)   4143 gün önce eklendi
Sen hiç deve gördün mü?   4165 gün önce eklendi
Başımla Beraber...   4210 gün önce eklendi
Ne kadar az veri, o kadar çok bilgi(!)   4274 gün önce eklendi
Bitlis'ten misafir geldi!   4305 gün önce eklendi
Kendi İletişiminiz İçin...   4345 gün önce eklendi
Bu Şehirde   4357 gün önce eklendi
• Dünyaca ünlü marka 5 lira Regal 4 lira   4363 gün önce eklendi
Seviyorum,   4378 gün önce eklendi
Ta ki karıncalar çıkana kadar...   4387 gün önce eklendi
Kutlu Olsun!   4387 gün önce eklendi
Erman Hocayla iletişim sanatı   4389 gün önce eklendi
Hey, Başın dertte!   4395 gün önce eklendi
PR'ciler! Şebin Karahisar'dan Çağrınız var!   4400 gün önce eklendi
Alışveriş Merkezi diye bişey...   4402 gün önce eklendi
Sen taviz kapısını bir defa aralarsan..   4410 gün önce eklendi
Turizm sektöründe tartışma bitmiyor   4413 gün önce eklendi
Haftasonu Uludağ Gözlemleri   4417 gün önce eklendi
Aziz Nikola out, Noel Baba in olmuş...   4422 gün önce eklendi
Marka bebekler   4424 gün önce eklendi
Turizm Acenteleri PR firması değildir!   4435 gün önce eklendi
Slogana vuruldum   4442 gün önce eklendi
Dilerim...   4453 gün önce eklendi
Hoş Geldi   4472 gün önce eklendi
Sinek Küçük...   4473 gün önce eklendi
Hilal Ay demektir, Ahmer ise kırmızı....   4480 gün önce eklendi
Virüsü Başka Yerde Aramayın   4484 gün önce eklendi
Evin Reisi kim?   4486 gün önce eklendi
Umarım hafızası zayıf insanlar olmaktan kurtuluruz   4513 gün önce eklendi
Pırlanta, Sonsuza Kadar   4518 gün önce eklendi
İyi niyet   4529 gün önce eklendi

Yorumlar

Ertan   14 Mayıs 2005, Cumartesi

Bir pazar günü ekmeğin iyisini almak için mahalle bakkalını değilde 500 mt. daha yürüyüp fırına gitmeyi gözünüze kestiriyorsunuz ve eve dönerken bir de ne görüyorsunuz mahalle bakkalı elinede sopası ile sizi bekliyor. Neden ekmeği benden almadın.. .Şimdi Regal reklamını yapanların bu mahalle bakkalından farkı ne söylermisiniz..

Burak Kutlu   15 Mayıs 2005, Pazar

Bu nasıl bir stratejidir anlamıyorum gecen reklamlarında da pahalı ürün alanı dövüyorlardı. Hemen tepki almıştı ve yayından kaldırdılar. Sanki bundan hiç ders almadılar. Daha kötüsünü yapmışlar.

Tamam ürünün ucuz olabilir (Ki hiç değil show bile daha ucuz) ancak bu böyle lanse edilmez ki Regal zorlu gurubunun Vestel´e alternatif ürettiği bir ürün. Ancak Arçelik ve Beko da birbirlerine alternatif ürünlerdir ve hiç bir zaman biz ucuzuz dememişlerdir. Bu reklam bana ürünü alma isteği uyandırmıyor aksine ucuz alma diyor.

ünal   22 Mayıs 2005, Pazar

sayın karaağaç dubaiden alışerişkonusunda yardımınıza ihtiyacım var. yardımcı olursanız sevinirim. ayrıca sanırım reklamın iyisi kötüsü olmaz deyip itici de olsa reklamını yapıp ilgiyi çekmiş arkadaşlar

Şahnur Karaağaç   23 Mayıs 2005, Pazartesi

Dubai´den alışveriş konusunda sorularınıza seve seve yanıt veririm. Bilmek istediklerinizi yazmanız yeterli.

Sevgiler

undenied   3 Haziran 2005, Cuma

Bu nasıl bir kaostur ki ; bir marka yani aslında bi karakter bu kadar döneklik yapabilir...no namelerle yola çıkıp ürünü marka haline getiren eski reklamlarını çöpe atıp sanki bir sakız reklamı haline getirebilmiştir...

Ürün ,beyaz eşya... hedef kitleye lafla değilde görsellikle,imajla seslenebilselerdi bambaşka bi dewam reklamı olurdu...

semih sergen gibi dünya antipatiği de ekstra bi anlam katmış...yıkılış ve bitiş budur...

fatih   13 Haziran 2005, Pazartesi

bence harika bi reklam.ne yani adamlar " o marka 5 lira,bizimkisi 4 lira;o markayı alın mı" desinler? Tekin Akmansoy´un da performansı harika. Özellikle son cümlesi harika. Beni en çok güldüren reklamlardan.

mert   15 Haziran 2005, Çarşamba

kötü bir reklam,çok saçma.adam diyo regal 4 kuruş dünyaca ünlü 5 kuruş ben olsam bende dünyaca ünlü markayı seçerdim.aralarındaki farkı söylemeden direk soru soruyo

freelance | m. onur çağığan   18 Haziran 2005, Cumartesi

regal zorlu grubunun multi-branding stratejisi ile piyasaya sürdüğü bir ürün. yani zorlu grubu kendi finansal ve yönetsel büyüklülkerine güvenerek vestel ile pazardaki paylarını rakiplerinden pay çalarak değil pazarı büyüterek yapma girişimindeler. Regal ve vestel, arçelik ve beko gibi değil. koç grubu da arçelik, beko yanında altus markasını üretiyor. regal´i altus ile kıyaslayabiliriz. bu ikisi de büyük abilerinin yanında değil spot, toptancı piyasasında satılıyro daha çok... regalin marka iletişimi niye bu kadar sert derseniz, konumlandırmasına bakın derim. sıradan bir ürünü daha nasıl farklılaştırabilirsiniz ki?

borzalone   31 Temmuz 2005, Pazar

sayın karaağaç birebir alakanızdan dolayı şimdiden teşekkürler.ben girişimci bir üniversite öğrencisiyim.son günlerde dubai üzeine yaklaşık 1000 sayfa envanter çıkardım.bir nevi fizibilite hazırladım diye biliriz.birinci sorum benim öncelikli dubai ye gidiş amacım cep telefonu ve elektronik eşya getirip türkiye´de satmak.siz bu konuya ne diyorsunuz?yani yol masraflarımı çıkartırmı ikinci uzun wadeli planım dubainin yaşam standartları kalitesinde etkilenip oraya yerleşme hevesimdir?sizce oraya yerleşim yapabilirmiyim?değerli şahnur hanım şimdiden teşekkür eder.böyle bir site hazırladığınızdan dolayı tebrik ederim...
borzalone

gürhannn   20 Haziran 2007, Çarşamba

Regal reklamları her ne kadar yayından kaldırılsa büyük tepkilere maruz kalsa da amacına ulaşıyor. Sonuçta eleştirenler de beğenmeyenler de regalden bahsediyor.Dolayısı ile iyi bir tanıtım çalışması gerçekleşmiş oluyor.Her ne kadar olumsuz bir şekilde olsa da.Söz konusu olan olumsuzluk reklama ilişkin direk olarak marka niteliğine ilişkin olarak negatif bir etki söz konusu değil. Dolayısı ile de amaca ulaşma açısından değerlendirildiğinde başarılı bie reklam.
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.