Dünya moda güneşi IFW ile İstanbul'dan doğacak

Basın Bültenleri - 2 Şubat 2010, Salı

“Türkiye” markasını dünyada “başı dik” bir şekilde temsil eden Türk hazır giyim sektörünün İstanbul Fashion Week ile global rekabette bir adım öne çıkacağını belirten İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, “Dünya moda güneşi İFW ile yarın İstanbul üzerinden doğacak” dedi.

 

Türkiye’nin moda ve tasarım birikimini dünya moda takvimine taşımak üzere kurgulanan İstanbul Fashion Week (İFW) 3-6 Şubat 2010 tarihleri arasında Santralistanbul’da gerçekleştirilecek.

İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri (İTKİB), İstanbul Moda Akademisi (İMA), Moda Tasarımcıları Derneği (MTD) ve Birleşmiş Markalar Derneği’nin (BMD) işbirliğinde ikincisi düzenlenen İFW ile Türkiye dünya moda gündemine oturacak.

İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, İFW Komite Başkanı İsmail Kutlu, MTD Başkanı Bahar Korçan ve BMD Başkanı Ekrem Akyiğit’in katılımıyla düzenlenen basın toplantısında, açılış öncesi İFW hakkında bilgi verildi.

Basın toplantısında konuşan İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, tasarım ve üretimden perakendeye, ülkemizin tekstil ve moda endüstrisini tüm yön verenleriyle birlikte tek bir platformda buluşturan İFW’nin Türk moda endüstrisinin geleceğine ışık tuttuğunu söyledi.

 

İHKİB BAŞKANI TANRIVERDİ: TÜRKİYE DÜNYA MODA GÜNDEMİNE OTURACAK

Hikmet Tanrıverdi, “Türkiye” markasını dünyada başı dik bir şekilde temsil eden Türk hazır giyim sektörünün, global rekabette kendilerini bir adım öne çıkaracak moda-marka-tasarım projelerini hayata geçirmeye devam edeceğini belirterek, “Dünya moda güneşi yarın İstanbul üzerinden doğacak” dedi.

İFW ile Türkiye’nin dünya moda takvimine girdiğini anlatan Tanrıverdi, moda tasarımcılarının ve hazır giyim markalarının ortaya koyacakları performans ile dünya modasının gündemine oturacaklarını kaydetti. Tanrıverdi, şöyle devam etti:

“Dünya modası İFW ile yılda iki kez İstanbul üzerinden aydınlanacak. Cumhuriyetimizin 100. yılı olan 2023’te İstanbul’u dünya modasının ilk 5 şehrinden biri yapmak için çalışıyoruz. İstanbul Fashion Week’le Türkiye’de yeni bir dönemin, yeni bir başlangıcın temel taşlarını döşüyoruz. Bu uzun yolda atacağımız her adımın sadece sektörümüzün değil Türkiye’nin çıtasını da biraz daha yukarı taşıyacağına inanıyoruz.”

Hikmet Tanrıverdi, moda ile ilgili tüm organizasyonları tek çatı altında toplayan İstanbul Fashion Week’in, Kültür Başkenti İstanbul 2010 ile bütünleşeceğini ve kentin soluduğu havayı değiştireceğini belirtti.

 

RUSYA’NIN PARİS HILTON’U GELİYOR

Tanrıverdi İFW içinde Rusya’ya özel bir önem verdiklerini belirterek, bu alanda yürütülen çalışmaları şöyle özetledi:

“Bizim için en büyük pazarlardan birisi Rusya. Burayla ilgili ciddi çalışmalarımız oldu. Rusya'nın Paris Hilton'u diyebileceğimiz ünlü bir ismi; Rusya'nın ünlü sunucu, oyuncu ve şarkıcısı olan Ksenia Sobchak'i getiriyoruz.

Ayrıca Rusya'nın ünlü müzisyeni Lada Dance ve Timati'yi de getiriyoruz. Hem aktör Hem de yapımcı Igor Vernik'i de misafir edeceğiz. Rusya'dan 20'ye yakın basın mensubu getiriyoruz. Özellikle Sobchak'i Laleli’de gezdirip, Ruble ile alışveriş yaptıracağız. Bizim Ruble ile ticaret konusunda her şeyimiz tamamlandı. Tek eksiğimiz Rusya'da tanıtımını yapmaktı. Fashion Week ile bunun tanıtımını da yaptıracağız.”

 

Moda Tasarımcıları Derneği Başkanı Bahar Korçan ise konuşmasında Türk moda sektörünün birliğine duyulan ihtiyaçtan yola çıkılarak gerçekleştirilen İFW’in tasarımcı ve endüstri işbirliğini pekiştirdiğinin altını çizdi. Marka ve tasarımcıların yabancı alım grupları ile buluşmasında İstanbul Fashion Week’in önemli bir platform olduğunu kaydeden Korçan, Türkiye moda endüstrisinin gelişmesinde önemli bir köşe taşını hayata geçirdiklerini bildirdi.

 

BMD Başkanı Ekrem Akyiğit de konuşmasında ilki “İstanbul Moda Günleri” adıyla düzenlenen, kapsamı ve çıtası daha yukarı taşınarak yarın açılışı yapılacak olan “İstanbul Moda Haftası”nı, başlangıcından bu yana tüm güçleriyle desteklediklerini söyledi.

Artık tüm dünyanın Türk markaları için bir oyun alanı olduğunu anlatan Akyiğit, “Oyunda söz sahibi olmanın yolu ise güçlü olmaktan geçiyor. İşte tam da bu noktada İFW, Türk markalarına daha da güçlü olmanın kapısını aralıyor” dedi.

 

EFSANE YILDIZ MEG RYAN İFW İÇİN TÜRKİYE’DE

Türkiye’nin tek resmi moda haftası İstanbul Fashion Week’in açılışı için Hollywood’un efsane yıldızı Meg Ryan, ilk kez İstanbul’a geldi. Türk tasarımcılarının ve moda markalarının 2010-2011 kış koleksiyonlarını ilk defa görücüye çıkaracakları İFW’de Meg Ryan dört günlük moda maratonunun açılışının ardından çeşitli etkinliklere katılacak.

 

TALİH KUŞU MODAYA UÇACAK

Öte yandan Milli Piyango İdaresi’nin 9 Şubat 2010 tarihinde çekilişi yapılacak olan Milli Piyango biletleri İstanbul Fashion Week (İFW) için özel olarak tasarlandı. Böylece gelmiş geçmiş “en moda” piyango bileti olarak 30 Ocak 2010 tarihinde satışa sunulmaya başlanmış oldu.

İstanbul Fashion Week ( İFW) Komite Başkanı İsmail Kutlu, İFW’nin tanıtımı için Milli Piyango İdaresi ile geliştirilen bu işbirliğini Türk moda endüstrisine verilen bir destek olarak kabul ettiklerini ve onur duyduklarını belirtti. İsmail Kutlu İFW için geliştirilen bu tür yaratıcı işbirliklerine ileriki sezonlarda da devam edeceklerinin altını çizdi.

 

BLOG YAZARLARI DA IFW’Yİ İZLEYECEKLER

Teknolojik gelişmeyle birlikte iletişimde yeni bir açılım olarak görülen internet blog

yazarları da İFW’yi takip edecekler. Yaklaşık 20 blog yazarı, Türkiye’de ilk kez bir organizasyonu basın mensuplarıyla beraber izleyerek yorumlarını okurlarıyla paylaşacaklar.

 

24 DEFİLE, 200’DEN FAZLA ÖZEL DAVETLİ

Toplam 4 gün sürecek İstanbul Fashion Week’te 10 marka,11 tasarımcı 2 karma olmak ve bir de Sosyal Sorumluluk projesi Argande olmak üzere toplam 24 defile gerçekleştirilecek.

Yine 24 marka ve 17 tasarımcının stand açacağı organizasyon süresince dünyanın dört bir yanından özel davetli olarak 200’ün üzerinde medya mensubu ve alıcı İstanbul’a gelecek.

 

Argande bilgi notu:

Adını Mezopotamya topraklarında hüküm sürmüş, Kommagene Krallığı’nın tek tanrıçası Argande’den alan marka, bugün Güneydoğu kadınlarının elinde yeniden doğuyor.

Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı ile GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı ortaklığı ve İsveç Uluslararası Kalkınma İşbirliği Ajansı finansmanıyla yürütülen “GAP Bölgesinde Kadının Güçlendirilmesinde Yenilikler Projesi”, moda tasarımcıları ve MUDO’nun desteğiyle yarattığı Argande markasının 2010-2011 Sonbahar Kış koleksiyonu İFW’10’da sergilenecek.

Mehmet Bozalp

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.