Dijital Çağın Pazarlama Üzerindeki Etkisi

Haberler - 30 Kasım 2012, Cuma

Dijital Çağın Pazarlama Üzerindeki EtkisiBugün okulumuz Yaşar Üniversitesi Pazarlama Topluluğu'nun düzenlediği şahsi görüşüme göre mükemmel bir konferansa katıldım. Profilo Pazarlama Müdürü Bahriye Bayraklı Tavukçuoğlu, Reklam ve Pazarlama Uzmanı aynı zaman da oyuncu Can Yücel Metin'in konuşmacı olarak yer aldığı bu konferansın gelin biraz detaylarına değinelim...

Öncelikle Bahriye Bahriye Bayraklı Tavukçuoğlu söz aldı ve şirketinin pazarlama stratejilerinden başlayarak hazırlamış oldukları viral reklamlara, sosyal medyanın yükselişinin markalara etkisine, kriz yönetiminin ne olduğu ve nasıl yönetileceğine, internetin markalara getirdiği şeffaflığa kadar bir çok önemli konuya değindi.
Dikkat çekici gördüğüm noktalardan biri de Profilo markasının annelerin baş rolünde yer aldığı viral reklamları ve bu reklamların sosyal medyada yankısıydı. Annelerin başrolde olduğu bu reklam filmleri o dönemlerde milyonlarca kişi tarafından gerek Youtube'dan gerek Facebook'tan gerekse Twitter'dan paylaşılmış izlenmiş. Bu ulaşılmış başarı da markanın akılda kalıcılığı ve iyi imajı konusunda bir mihenk taşı olmuş ve markanın Türkiye pazarında %50 büyüme sağlamasında önemli rol oynamış.

Profilo Pazarlama Müdürü ardından sözü Can Yücel Metin aldı ve bana göre asıl konferans o dakikadan sonra başladı.
Son derece iyi diksiyon, sahneye ve katılımcılara hakimiyet, benzersiz sıra dışı anlatım Can Yücel Metin'i özetlemeye yetmez belki ama kendisinin bu artıları pür dikkat izlenmesini sağladı. Can Yücel Metin eski tür reklamların artık piyasada yer edinemediğinden ve markanın kendi hikayesine değil tüketicinin hikayesine yer vermesi gerektiğinden bahsetti. Kendisinin çektiği sıfır maliyet içeren reklam filmlerini izleterek markalandırılmış video örneklemesinde bulunarak "başarılı bir markalandırılmış video nasıl olur" açıkladı.

The rise&fall of Esteban Ortega, The Dip Desperado

Başarılı Markalandırılmış Video Nasıl Olur?
Sercan Özsaraç, Can Yücel METİN, Bulut CANDANSAYAR
- Reklam filmi değildir!
- Markanın hikayesini değil bir başkasınınkini anlatır
- Reklamcılığı ve eğlenceyi tek potada eritir
- Medyayı kiralamaz, ona sahip olur
- Çekirdeğinde kuvvetli bir içerik vardır
- İzleyiciye pozitif tatmin sağlayarak, marka hakkında güvenilirlik oluşturur
- Medya bütçesiyle değil paylaş butonuyla yayılır

Sözlerine bu şekilde hazırlanmış video örnekleriyle devam etti.

Bugunün işini yarına bırakmayan insanların daima başarılı olduğundan ve bizim de bunu benimseyip hayatımızın her evresinde uygulamamız gerektiğinden bahsederken yaptığı sözlerinin arasına sıkıştırdığı espirileriyle de salonu güldürmeyi başardı.
Kötü de olsa iyi de olsa bir şeyleri yapmaya başlamamız gerektiğini, kötü yapılan her şeyin bir sonraki yapacağımıza olumlu katkı sağlayacağına değindi ve "harekete geçin, olduğunuz yerde saymayın" öğüdünde bulundu.

Keyifli bir söyleşinin ardından aldığı plaketle birlikte Can Yücel Metin'i uğurladık...

Bu konferans için başta Yaşar Üniversitesi Pazarlama Topluluğu olmak üzere emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunuyor böyle konferansların devamını diliyorum...

Sercan Özsaraç
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Öğrencisi
PRadayi.blogspot.com

Mehmet Bozalp

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.