reklam
reklam
reklam
reklam

Bir ürünün marka olabilmesi konusunda, siz ne dersiniz?

Köşe Yazısı - 12 Kasım 2007, Pazartesi
YazıYorum: Şahnur Karaağaç
Bir ürünün marka yolculuğu nasıldır?
Bir üyemiz sormuş, bazı üyelerimiz de bakın nasıl yanıt vermiş...


"Bir ürünün marka olabilmesi için bir takım evrelerden geçmesi gerekiyor. Bundan hiç kimsenin bir şüphesi
yok. Benim, sorum: Örneğin; elimizde bir ürün var ve biz bu ürünü marka
yapmak istiyoruz. Bu ürüne ne gibi değerler yüklemeliyiz ki o ürün bir marka haline gelebilsin."

Nur Kızılcık: Öncelikle o ürün ikame üretimini zor kılacak farklı özelliklere sahip olmalı ve özellikle zamanımız için seçilen tüketici grubu önemli ve bu gruba en doğru şekilde tanıtımı (yaklaşımı gerçekleşmeli) yapılmalı... Üreticinin değil de tüketicinin alıma mecbur olduğu durum yaratılmalı.... Ürünün ne olduğu pek de önemli sayılmaz sadece
yeni ve farklı olmalı....

Ayhan Coşkun: Markaların oluşması için ruhuna katacak çeşitli enstrumanlar gereklidir, bunların başında ürünün niteliği ve niceliği gelir, bu denklem oluştuktan sonra yapıtaşları oturtulur ki, bu aşamada da değerleri belirlenir.
Sonuç olarak ürünün mukavetmetinden, güvenirliliğine kadar farklı detayların iyi analiz edilip ortaya çıkması gerekir, sonrada doğru marka olmanın temelleri oluşturulur.

Süheyl Ünver: Benim yorumum markanın bir insanın "ruhu" gibi olmasıdır. En azından ben markayı böyle görmekteyim.
Buna şu açıdan bakalım. 20. yüzyıl başında otomotiv endüstrisinin temel taşlarını atan adamlardan biri olan Henry Ford, sadece siyah renkte üretilen meşhur Ford T modelleri hakkında şu meşhur yorumu yapmıştı: "Bu arabayı siyah olduğu sürece her renkte üretebilirsiniz."

Artık üretim standartları bu koşullardan çok daha uzakta. Bir otomobilden tutun bir kıyafete, bir kalemden bir cüzdana kadar herşey farklı renklerde, ebat ve özelliklerde farklı hedef kitlelere hitap edecek şekilde üretiliyor. Hem de artık bir değil birçok üretici tarafından. İş dünyası şartlarının ağırlaştığı, rekabetin ve kar kazanma isteği ile daha büyük kitlelere ulaşma isteğinin daha da yükseldiği bir dönemde, bir çok üretici artık turuncu renk otomobil, ufacık ve çok işlevli cep telefonu, akmayan dolma kalem gibi üstün özellikli ürünler üretiyorlar.

Yani bir üreticinin bugün çok üstün birşey sunmadığı sürece ürününün özellikleriyle rekabeti kızıştırma olasılığı eskisine oranla daha düşük. Promosyon ve fiyat gibi karakteristikler de aynı durumda. Genelde çoğu üretici mallarını benzer yerlerde benzer fiyatlara satıyorlar.

Bu açıdan marka işte bu noktada ön plana çıkıyor. Gereğinde çeşitli pazar araştırmalarından çıkan sonuçlar, gereğinde ürünün seslendiği hedef kitle, gereğinde ise ürünün/üretici firmanın gitmek/seslenmek istediği yöne doğru marka danışmanları/pazarlama uzmanları/vs. oturur ve şirketi bir karaktere büründürecek çalışmalar yaparlar.

Örneğin ürün genç insanlara hitap ediyorsa, ürüne genç insanlara uygun olarak bir karakter oturtursunuz. Marka özelliklerini dinamik, enerjik, aktivite halindeki insanlara hitap eden şekilde konumlandırırsınız. Bu evre, markanın ruhunu belirleme evresidir. Yukarıda da yazdığım gibi markaya aynen bir insanmış gibi bir karakter oturtursunuz.

İkinci aşamada ise ürünün daha görsel yönleri gelir. Gençlere hitap eden, dinamik bir ürün üretecekseniz, o zaman modern bir logo yaratmalısınız bu ürün için. Yine yapacağınız pazarlama iletişimi aktiviteleri ona göre olmalı. Mesela yine hedefi genç insanlar olan bir ürün için ne gibi pazarlama iletişimi aktiviteleri yapılabilir bir düşünelim:
1. Reklam: Reklamlarınızı genç dergileri, üniversite yakınlarındaki billboard'lar, müzik kanalları veya "Kavak Yelleri" vs. tarzı genç insanların takip ettiği dizilerin arasına koyabilirsiniz. Günümüzde Myspace, ekşisözlük, YouTube veya Facebook gibi sitelerin de bu alanda etkisini unutmamak lazım. Ülkemiz pazarlamacıları halen daha bu siteleri yeteri kadar kullanmıyor olsa da bunlar genç insanların çok yakın bir şekilde takip ettiği, yüksek oranda bir kitleye gazete veya TV reklamından daha masrafsız bir şekilde ulaşacağınız merciler.
2. PR: Konserler, Rock'n Coke, Barışa Rock ve/veya diğer üniversite festivallerine sponsor olabilir ve/veya kendi gençlik aktivitenizi yaratabilirsiniz. Aynen Fanta, Sony Ericsson veya Coca Cola gibi markaların yaptığı gibi.
3. vs.
Bunun gibi birçok aktivite yaratabilirsiniz.
Bunlar bir markanın/markalama işleminin sadece küçük bir tarafı.
Ama herşeyden önemlisi, ürettiğiniz ürün veya verdiğiniz hizmetin kime gideceğini bilmeniz. Buna göre uygun bir marka ruhu/karakteri yaratmanız. Gerisinde o karaktere uygun birşeyleri düşünüp yapmanız.

Bir ürünün marka olabilmesi konusunda siz ne dersiniz?

8700 kez okunmuş Şahnur Karaağaç

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Hayat denize güzel...   163 gün önce eklendi
Ay ne gerek vardı?   328 gün önce eklendi
#PZ2016 Katlı Değer Yaratmanın Yolları   346 gün önce eklendi
'HİÇ' kolay değil...   913 gün önce eklendi
Pirinç tanesi...   915 gün önce eklendi
Bazı zamanlar vardır utanırsınız...   1283 gün önce eklendi
Ailece harikalar diyarında...   1349 gün önce eklendi
19. İnsan Kaynakları Zirvesi Geniş Özeti   1370 gün önce eklendi
İletişimcilerden bir yeni mesajınız var...   1419 gün önce eklendi
'Pazarlama Zirvesi'nde neler konuşuldu?   1440 gün önce eklendi
Sıkıntılı Bir Durum Var!   1858 gün önce eklendi
Pardon Ama Fermuarınız Açık!   1956 gün önce eklendi
Kriz Benim Krizim Değil (mi?)...   2441 gün önce eklendi
Cuma sabahı çöplerimizi kapıya çıkarıyoruz!   2542 gün önce eklendi
O Bizim Kıymetlimiz   2578 gün önce eklendi
Artık meşe palamudu filizlenecek...   2654 gün önce eklendi
Havale Ediyorum...   2685 gün önce eklendi
Aman dikkat, yazılı iletişimde yanlış anlaşılmalar olabilir   2832 gün önce eklendi
Zor Yıllar...   2963 gün önce eklendi
Vurun Kahpeye   3050 gün önce eklendi
BÜMED Mezunlar Günü'ne Renk Kattılar   3438 gün önce eklendi
Onlar Oradaydılar...   3532 gün önce eklendi
Çocukları lösemi ile mücadele eden kadınlarımız...   3547 gün önce eklendi
Kol'u kullan!   3596 gün önce eklendi
• Bir ürünün marka olabilmesi konusunda, siz ne dersiniz?   3659 gün önce eklendi
Yaşamın kavranması gereken özü...   3830 gün önce eklendi
Söz uçar, yazı kalır   3951 gün önce eklendi
Finans ve Halkla İlişkiler?   4011 gün önce eklendi
Her 10 Kasım'da...   4026 gün önce eklendi
Büyüyünce Ne Olsam?   4126 gün önce eklendi
İşte size bir hikaye;   4140 gün önce eklendi
Bir Sen bir ben bir de deniz olsa   4162 gün önce eklendi
Hayır efendim, anlatamadınız!...   4224 gün önce eklendi
Kadınlar Pazarı diye bir yer   4245 gün önce eklendi
Altın Müşteri Ödülü   4260 gün önce eklendi
Islak gündem   4265 gün önce eklendi
Deveye sormuşlar...   4272 gün önce eklendi
Ben ki Tanrıça İştar'ım   4273 gün önce eklendi
Öylesi de var böylesi de   4299 gün önce eklendi
Unutamam acı tatlı ne varsa hazinemdir   4322 gün önce eklendi
Yıldırır :)   4351 gün önce eklendi
Sen hiç deve gördün mü?   4373 gün önce eklendi
Başımla Beraber...   4418 gün önce eklendi
Ne kadar az veri, o kadar çok bilgi(!)   4482 gün önce eklendi
Bitlis'ten misafir geldi!   4513 gün önce eklendi
Kendi İletişiminiz İçin...   4553 gün önce eklendi
Bu Şehirde   4565 gün önce eklendi
Dünyaca ünlü marka 5 lira Regal 4 lira   4571 gün önce eklendi
Seviyorum,   4586 gün önce eklendi
Ta ki karıncalar çıkana kadar...   4595 gün önce eklendi
Kutlu Olsun!   4595 gün önce eklendi
Erman Hocayla iletişim sanatı   4597 gün önce eklendi
Hey, Başın dertte!   4603 gün önce eklendi
PR'ciler! Şebin Karahisar'dan Çağrınız var!   4608 gün önce eklendi
Alışveriş Merkezi diye bişey...   4610 gün önce eklendi
Sen taviz kapısını bir defa aralarsan..   4618 gün önce eklendi
Turizm sektöründe tartışma bitmiyor   4621 gün önce eklendi
Haftasonu Uludağ Gözlemleri   4625 gün önce eklendi
Aziz Nikola out, Noel Baba in olmuş...   4630 gün önce eklendi
Marka bebekler   4632 gün önce eklendi
Turizm Acenteleri PR firması değildir!   4643 gün önce eklendi
Slogana vuruldum   4650 gün önce eklendi
Dilerim...   4661 gün önce eklendi
Hoş Geldi   4680 gün önce eklendi
Sinek Küçük...   4681 gün önce eklendi
Hilal Ay demektir, Ahmer ise kırmızı....   4688 gün önce eklendi
Virüsü Başka Yerde Aramayın   4692 gün önce eklendi
Evin Reisi kim?   4694 gün önce eklendi
Umarım hafızası zayıf insanlar olmaktan kurtuluruz   4721 gün önce eklendi
Pırlanta, Sonsuza Kadar   4726 gün önce eklendi
İyi niyet   4737 gün önce eklendi

Yorumlar

AYLIN   14 Kasım 2007, Çarşamba

Marka olmak yada Markalaşmak yukarda sıralanan örneklerin haricinde çok daha ince detayların yer aldığı insan psikolojisinden geçer her zaman savunduğum ´´ZAMANLAMA´felsefesinden yola çıkıp doğru zaman da doğru reklamı yapabilme kabiliyeti ile ilgili markalaşma nın en büyük avantajıdır ilk olabilmek ancak ilk olmayıpda çok ön plana çıkan markalar vardır.dediğim gibi çnemli olan sadece doğru adımı atmak değil doğru zamanda adım atmaktır.Örneğin herzaman kullandığımız kağıt mendillerin adı bir marka olan selpak kaldı sadece bir marka smi olduğu halde dikkat edin çoğu insan selpak var mı diye sorar.Aynı şekilde Coca cola ilk sıralanan içecekler arasında yer alır.PEPSİ ye bile COLA deriz.bunlar ilk seferde aklıma gelenler ayrıca son zamanlar da TÜRKİYE İŞ BANKASININ reklamları gördüğünüz gibi haberlere bile çıktı.Atatürk´ü özledğimiz şu zamanlarda.ZAMANLAMA işte bu ve asla o reklamı unutmayacağız öyle değil mi?Bide işin popüler isimler tarafından sunulanı var onlarda Cem yılmazın dizi film tatındaki Doritos ve Opet reklamı ama bi düşünsenize son derece güçlü bir firmanın olmadık yerde cem yılamzı kullandığını ne kadar uygunsuz ve yersiz olurdu.Bunun gibi nice örnekler var ilk anda aklıma gelenler bunlar,ama en çok dikkat edilmesi gereken zamanlamadır.Son bi örnek bu soğuk kış gününde mayo veya bikini reklamı mı?yoksa sıcak bi çay yada sahlep reklamı mı daha ağır basar? bence şu satırları okurken bile canınız sıcak bi şeyler çekmiştir. :)
saygılarımla,

usame   14 Kasım 2007, Çarşamba

markalaşma uzun bi süreç bence ve bence ulaşılamamak bir markayı marka yapan en önemli unsurlardan (fiyat olarak),zaten metalaştırmanın doğasında birazda o vardır ,insanın doğasında ulaşamadığı nesnelere karşı ilgi duyma olayı daha fazla diye düşünüyorum.

sinem   16 Kasım 2007, Cuma

Markalaşma sürecinde en önemli etken psikolojik etmenlere hitaptır. Çünkü her insan farklıdır ve her insanın üründen hizmetten düşünceden beklentileri de farklıdır. Nasıl ki insanlar farklı kişiliklere sahiplerse ve yüzleri benzese de kişilikleri asla benzemezse ürün de bunu yakalayabilmeli farklı olmayı başarabilmeli ve psikolojik etmenleri göz önünde bulundurmalıdır

sezgin kırşan   20 Kasım 2007, Salı

ilk önce kaliteli olması lazım.hük mettiği kesim seçilmeli ve ona göre fiyatı olması lazım.yani hem kaliteli hemde ucuz olması lazım.alıcıyı psikolojik olarak etkilemesi lazım.marka ismi,logo gibi.malın dizaynına göre alıcı seçilmeli.v.s gibi

elif bayrak   20 Kasım 2007, Salı

merhaba..ben kampanya tasarımı dersi alıyorum ve bu konu hakkında yeterli olmasa bilgim olduğunu düşünüyorum.bir ürünün marka olabilmesi için tüketiciye güven vermesi gerekiyor.burada kalite kavramı devreye giriyor fakat bu kalite kavramı herkesin bildiği üzere sağlam birşey kalitelidir anlamında olan kalite değildir.tüketici biçok alternatifler arasında seçim yapıp o ürünü seçmeli ve başkalarına da duyurmalı aldığı ürünü en önemli süreç budur.1 insan 9 kişiyi aynı anda etkileyebilir...aslında anlatılcak çok şey var...

cemal fırat   20 Kasım 2007, Salı

ilk önce aylin hanımın cola benzetmesini söylemek istiyorum cola içeceğin adıdır markası değildir :D lakin coca-cola markası ile içicek ismini kullandığı için avantajlıdır sadece

iş bankası reklamı dediniz bence bu sadece reklamdır hani son zamanların deyimi ile reklam kokan hareketlerdir kanımca bir banka düşününkü kurucusuna 10 kasımlarda sahip çıkıyor sadece bence bu durum kötü bile opet reklamları konusunda haklı olailirsiniz çünkü iyi tasarlanmış ve sevilerek yapılmış bir iş hem cem yılmazın tam üst popüler olduğu zamanlarda hemde modifiye araba fulyası başladığında oluşmuş bir film

marka olma konusunda benimde şu anda yaptığım bir çalışmam var m.lindstrom un duyular ve marka adlı kitabından esinlenerek marka için günümüzde kullanılan bir kaç faktör gerçekten yeterlimi diye sanırım bunun cevabı konumlandırma ile ilgili konumlandırdığınız ürün ve konumlandırdığınız nokta çok önemli ulusal marka olmak ve herkese hitap etmek için ilk öne herkesin düşünmeden kullanacağı ürün veya hizmet olmalı (yada kullanması muhtemel)

son olarak yaptığım çalışmada üzerinde durduğum markanın insanlar gibi kişilikli olmaları olaylara tepki vermeleri ve imajlarının oluşması sadece ruhu olmamalı daha fazlası olmalı hatta güvenin bile daha fazlası olmalı bunu sağlamak çok büyük bütçelere mal olmayabilir fakat bütçe ile markalaşma ters orantılı kesinlikle

kişilik konusunda ise bir insan nasıl giyiniyorsa markada öyle giyinmeli insan nasıl doğal tepkiler veriyorsa markada vermeli lakin bu tepkiler aşırılılığı toplumun aşırı olduğu kadar olmalı tam bir politika yani

hadi hayal kuralım
soğuk kış günü evden alışveriş merkezine gideceksiniz ve bir reklam gazetede dergide yada tv de güzel bir hatun denize giriyor bikini yada mayosu ile bir anda geçen yaz tatil anılarınız depreşiyor ve mayoların ucuzladığını aklınıza getirerek o günlere şimdiden hemde ucuz olarak almak istiyorsunuz dikkat çekti bile sanırım belkide yaza hazırlık yapma vakti geldi :D

iyi günler

AYLIN   21 Kasım 2007, Çarşamba

Cemal Bey Selpakla ilgili yorum yapmayı unutmuşsunuz. :D

KAAN ÖZTAMUR   23 Kasım 2007, Cuma

Ben daha bu konularda o kadar bilgili ve tecrübeli değilim ama bildiğim kadarıyla öncelikle çok iyi bir sosyolojik analiz yapılması gerek. Toplumun istedikleriyle, ihtiyaç duydukları birbirinden ayrılmalı. Sadece bu da yetmez kaliteli reklam ve vasıflı halkla ilişkilerciler gerekir. Reklamlarda oynayan şahsiyetlerin de sosyal yapıları bu bağlamda büyük ölçüde anlam kazanıyor, halk eminim ki kendine sempatik gelen bir reklamla sıradan, ticaret kokan bir reklam filmini birbirinden ayıracak bilince sahip artık. İyi ve dikkat çekici bir logo mesela... Pazardaki yeri ve ürünlerin maddi boyutu, hepsi iyi bir markanın geleceğini oluşturur bence...

Oktay Değirmenci   25 Kasım 2007, Pazar

Bir ürünün marka olabilmesi için; İRRASYONEL VAADİnin satın alınması gerekir.

cemal fırat   29 Kasım 2007, Perşembe

aylin hanım sorunum sizi germek yada düşüncelerinize saygısızlık yapmak değil kesinlikle sizin yazınınız o kadar değilliki benim düşünmeme sebep oldu (bu ukalalık olmaz sanırım)

selpak konusuna gelince :D

selpak pazara ilk girme ve pazarın kaymağını yeme stratejisini artı olarak markalaşmayada yöneldi Biz Türklerde uzatmamaya karşı istek vardır o yüzden kağıt peçete vs.. yerine daha kısa ve kolay telahfuzlu olan selpak kelimesini kullanıldı ve sonradan ağız alışkanlığımı dersiniz yada markanın olumsuz etkisimi herşey selpak oldu

yani selpak markalaşmayı akılda kalıcılığı vb.. şeyleri çok güzel markalaştırdı pazarın kaymağınıda yedi ama şimdi ise selpak ismi sadece ve sadece kağıt peçetenin kısaltılmış hali oldu yani stratejik olarak yönetilemedi

şu anda sorarsınız bana selpak artı değer sağlayan marka yorumlarına bence marka değildir çünkü diğerlerinden farkı yoktur çünkü diğerleride selpaktır

saygılarımla

ali rıza çoban   5 Aralık 2007, Çarşamba

marka olmak yada markalaşmak ???? özellikle gelişen ve değişen bir dünyada türk halkının bu konuya daha çok eğilmesi gerektiği düşüncesindeyim şahsen ben bunu yapmak için baya beyin jimnastiği yapmaktayım

sibel çalışkan   7 Aralık 2007, Cuma

Marka olmak kurumun itibarı ve imajına dayalıdır.Eğer bir kurum belirli tutum ve davranışlara sahip değilse ve bunu insanların zihnine yerleştiremediyse,o kurumun markası da hiçbir zaman kaliteyi simgeleyemeyecektir.Marka denilince aklıma direk olarak kalite geliyor.Kaliteyi yaratan o kurumun itibarıdır,kaliteyi farkına varan ve benimseyen tüketicidir.Bana göre her bir itibarlı kurum kaliteyi markalaşmayı çok iyi beceremez.Çünkü bazı itibarlı kurumlar,güvenilir,sağlam,yenilikçi kimliğini insanlara aşıladıktan sonra markalarının asla unutulmayacağını,her zaman etkin olacağını düşünürler.Buna güvenerek ürünlerinin kalitesini düşürmeye başlarlar.Ucuz mal satıp çok daha kar etmeye başlarlar.Tüketici bir kurumun markasını kolay benimseyebilir ama aynı şekilde kolay da silebilir.Sonuç olarak markalaşma süreci;sürekli güven vermekten,kaliteden ödün vermeden ,bulunduğu mevkiyi sarsacak durumlara yönelmeden bir iş yönetmekten geçer.Bu şekilde kurum asla markasının zedelenmesinden tereddüt duymaz.

volkan dereli   18 Aralık 2007, Salı

Bir ürünün marka olması kolay deıldir burda yazı yazan bütün arkadaslar gıbı bende bılıorum, fakat kısa kestırme yollardan marka yaratmak sadece usta kişilerin eseridir bu urune göre ürünün içinde yer aldıgı piyasaya göre deigşkenlik gösterir.Marka olmamak çok önemli

mehmet adaş   19 Aralık 2007, Çarşamba

markanın hedef kitlesine sunduğu ürün yelpazesinde ikame mal gibi çeşitlilik olması markalaştırmayı hızlandırcaktır ürünün hedef kitlesini yani pazarlamayı hangi kesime yaptığını iyi belirlemesi gerekir evrensel firmalar örneğin kiğılı sarar gibi firmalar pazarlamalarını belirli çerçevelerle sınırlı tutmuş ürünlerini belli kişilere sunmuştur ve gelir seviyesinde azalmanın aksine artmada görülmüştür bu nedenle işletmenin hedef kitlesini ve ikame ürünlerini üreticiye doğru biçimde sunması gerekmektedir

OSMAN AKBAK   25 Aralık 2007, Salı

MARKALAŞMADA TEK ADIM GELEN MÜŞTERİNİZİ FARKI HİZMETLER SUNARAK BORÇLANDIRIN

cemal fırat şen   26 Aralık 2007, Çarşamba

sevgili mehmet bey aslında uzun zamandır düşündüğüm bir konuyu markalaşma olarka göstermişsiniz

belirli kesimlere yönelik kısmen de-pazarlama mantığı içinde ürünleri sunmak yada fiyatları yada hizmet kalitesini düşürmeden sunarken aradaki fiyat farkını kullanıcıya yansıtmak ve sonuç olarak da fiyatların yukarı çekilmesine olanak sağlamak

durum aslında tam bu halde tüketicide bu halde anlıyor aslında bunu çünkü pahalı mal kalitelidir mantığı hala geçerlidir mesela apple computer hala en iyi olarak algılanır çoğu kesim kullanmamış hatta görmemiş olsada en iyi olarak algılanması biraz düşünmemizi sağlar

markalaşma sadece en iyi olmakla olmaz mesela kısmen kalitesiz ama ucuz araba markaları yaratıldı (doğan - şahin -toros vb..) bunlar o kadar tuttuki tofaş markası bu alt markaları ile çok büyük satışlar yaptı dezavantajı neydi iyi araba çıkarsalar bile onlarda kısmen kalitesiz algılanacaklardı bunun içinde mesela ferrari kuruldu (yada tam tersi)

yani markalaşmanın esasında ve derinliklerinde ürününüzü veya hizmetinizi kimlere götüreceğiniz önemlidir bundan sonra o kesimin talepleri doğrultusunda markalaşma çalışmalarına girip markalaştırma yapabilirsiniz

bunun üzerinden sizlere onlarca örnek verebilirim isterseniz de veririm de

saygılarımla

eda   26 Aralık 2007, Çarşamba

bir ürünün marka olabilmesi için insanların bulamadıgı ve ihtiya c duydugu seyler olması aynı zamanda kaliteli ve uygun fiyatlarda olması gerekir

gülnar gedirli   30 Aralık 2007, Pazar

merhabalar,
benim kanımca marka olmak için, ürünle birlikte bir "hayat tarzı" da sunmak gerek.Çünkü özellikle küresel çaptaki markalar öyle bir imaj yaratmışlar ki, onu satın alanın markanın değerleri dışına çıkması imkansız gibi.Kalıcı ve güçlü bir marka olmak, "vazgeçilmez" olmakla ilgili diye düşünüyorum; ve de markanın barındırdığı değerlerle yaşayan müşterilere sahip olmakla...
Teşekkürler...

Erhan   5 Ocak 2008, Cumartesi

YA İLK OLMALI, YA TEK OLMALI YA ÇOK PAHALI OLMALI YA DA ÇOK UCUZ OLMALI.
İLK OLMAK: YAHOO İLK ARAMA MOTORLARINDAN. ANCAAAK İLK OLDUĞUNU BİLMEZSEN İLK OLDUĞUN HATIRLANMAZ YAHOO BELKİDE BUNU KULLANAMADI. ŞİMDİ GOOGLE VAR İLK DEĞİL AMA TEK VAZGEÇİLMEZ ÇOĞUMUZ İNTERNET EXPLORER İ AÇTIĞIMIZDA İLK ONU GÖRÜRÜZ.
TEK OLMAK: MICROSOFT WINDOWS TAN BAŞKA KENDİNİZİ MECBUR HİSSETTİĞİNİZ BAŞKA MARKA BİLİYORMUSUNUZ? AYAKKABI HERKES FARKLI MARKADA TERCİH EDEBİLİR YA DA OTOMOBİLİNİZİ DEĞİŞTİRDİĞİNİZDE FARKLI BİR MARKA DENEMEK İSTEYEBİLİRSİNİZ. AMA WINDOWS DEDİMMİ DEĞİŞTİRMEK İÇİN SADECE BİR ÜST VERSİYONDUR TERCİH. EVİNİZDE LINUX KULLANSANIZDA MAC KULLANSANIZDA WINDOWS KULLANMAYI BİLMEK ZORUNDASINIZ.
PAHALI OLMAK: YARI FİYATINA AYNI ÖZELLİKLERE SAHİP OLAN BİR BAŞKA MARKA ARACA SAHİP OLABİLİRSİNİZ. ANCAK MERCEDES´E BİNİYORSANIZ BİRDE PIERRE CARDIN GİYMİŞSENİZ FARKLI KARŞILANIRSINIZ "YE KÜRKÜM YE!" DURUMU.
ÇOK UCUZ OLMAK: "PAHALIYSA VARDIR BİR HİKMETİ, UCUZSSA VARDIR BİR İLLETİ" DERLER. AMA KÖR SATICININ BİR KÖR ALICISI OLUR ELBET! BU GÜN EVLERİMİZE 70 LİRA KARŞILIĞI BİR ELEKTRİK SÜPÜRGESİ ALABİLİYORUZ EVVEL EVVELLERDE AYLARCA SÜPÜRGE TAKSİTİ ÖDERDİK. UCUZ EV ALETİ ELEKTRONİK EŞYA DENİLİNCE HEPİMİZİN AKLINA BELLİ BAŞLI MARKALAR GELİYOR DEĞİLMİ. BUNLARI BEN ZİKRETMEYEYİM AMA ÇOK TUTULDULAR.

utku   6 Ocak 2008, Pazar

Bir ürünün marka olması iyi tanıtım ve iyi reklamla gerceklesir..dunyanın en iyi markaları hısselerının %80 -90ını reklam ve tanıtıma harcarlar ılk amac da o olmalıdır.Cogu zaman kalıte sonradan gelır.Ilk once tanıtım ve somut urunu gorunusuyle de olsa begendırme vardır..buyuk markalara bakıldıgı vakıt anlasılacaktır soyledıklerım..tabıkı sadece bunlar markalasmaya yetmez ama baslangıctakı buyuk adımlarda boyle atılır ve marka olma yolunda onemlı bır yol gıdılır..

özlem   8 Ocak 2008, Salı

markalaşma sürecinde en önemli etken reklamcılıkdır bence saygılarımla

önder   11 Ocak 2008, Cuma

Marka olma süreci her ürün için ayrı bir planlamayı gerektirir. Bu planlama ve markalaşma sürecini en iyi şekilde yürüten, markasına yapacağı iletişimi pazarlamada harcama kalemi değil bir yatırım olarak gören yöneticiler başarılı olur. Türkiye´de pazarlama iletişimini reklam vermek ve satış odaklı düşünen pazarlamacı mantığını benimseyen yöneticiler yürüttükleri için Türkiye´de markalaşma konusunda ilerleme Mehter Takımı adımları hızında olmaktadır. Daha gideceğimiz çooook yolumuz var.

Ama iletişimi hayatımızın tam ortasına yerleştirmemiz ve ona göre bir yaşam biçimi geliştirmemizle Türkiye ve Türk markaları önümüzdeki 50 yıl içinde markalaşmayı başaracak gibi görünüyor :) Sevgiyle

MANA   13 Ocak 2008, Pazar

Marka yaratmak istiyorsanız,yatırıma başladınız ve başaracaksınız demektir.

F. Dilara GÜNGÖR   18 Ocak 2008, Cuma

Bence markalaşmak: İlk önce hitap edecekleri hedef kitleyi belirleyip, peşinden de onların bakış açılarını, hayat tarzlarını en iyi şekilde yansıtmakla olur.

Selin   18 Ocak 2008, Cuma

Bence; marka olmak için öncelikle hedef kitlenize sunduğunuz bir vaadiniz olmalı. Hedef kitleyi doğru belirlemek çok önemli. Doğru zamanlama ve doğru konumlandırma ile hedef kitlenize vaadinizi doğrudan ulaştırabilir ve bu vaadin sürekliliğini sağlayabilirseniz marka olmamak için hiçbir nedeniniz yok. Markalaşma bir süreç, bu yüzden müşterinize sunduğunuz değerlerin sürekliliğini sağlamalı ve bu değerleri vurgulayan reklamlar, etkinlikler ve haberlerle markanızı desteklemeniz gerekir. Marka vaadiyle müşterinin satın aldığı ürün birebir örtüşmeli. Eğer müşteri kendine yalan söylendiği hissine kapılırsa girişimler en baştan sonuçsuz kalır... Marka vaad ettiği şeyi müşterisine yaşatmak zorunda. Ürünle müşteri arasında duygusal bağı kurmayı başarırsan markalaşma yolundaki en büyük adımı atmış olursun tıpkı Turkcell gibi... Avea ve Vodafone´un Turkcell karşında istedikleri başarıyı elde edememesinin en büyük nedenlerinden birinin Turkcell´in yaptığı reklam ve iletişim çalışmaları ile tüketici ile duygusal bir bağ kurmuş olması diye düşünüyorum. Tabii ki şebeke ağının genişliği ve sunduğu hizmetlerin de etkisi var ama şu anda diğer operatörlerde bu konularda Turkcell´den geri değil. Yine de bir çoğumuz daha fazla para verip aynı hizmeti Turkcell´den almayı tercih ediyoruz. Hedef kitlemizin psikolojik durumunu göz önüne alarak adım atmak, duygusal bağı kurmak markalaşmak için çok önemli...

MEHMET KARALİ   24 Ocak 2008, Perşembe

marka yapan insanın,markalaşma sürecinden öncede işine sahip hesap kitaba elini sürmesede kontrolünü sağlıklı yapabilen insanları çalıştırabilme ve çalışıp işini kovalaya bilme yeteneğine sahip insanları kırmanın yanlış olduğunun bilincinde insana saygısını kaybetmemiş ve yeri geldiğinde sözünü sakınmayacak cesarete sahip insanların yapableceği bir iş olduğuna inanıyorum.

cengiz dalıkılıç   28 Ocak 2008, Pazartesi

isimle anılan ürünlere bir çok örnek verilebilir fakat herkes ilk başta "selpak" diyor? çünkü düşünmek istemiyoruz ve bize okulda öğretilen "selpak" olduğu için. birileri demiş ki " bizler kağıt peçete demek uzun olduğu için, "selpak" diyoruz". pekii, neden "sana" yağ diyoruz da "evim yağ, becel yağ" demiyoruz. (becel daha uzun diye düşünmeyin, güldürmeyin insanları)
marka olmak ilk etapta ürün konumlarmadan geçer. daha sonra marka olarak insanlara bir şeyler satarken onlara fayda sağlamalı, hele ki alternatifi çok olan bir pazardaysanız bir takım farklılıklar taşımalısınız. ayrıca, 4p unutulmamalı ve iletişim stratejisi olarak ilk etapta, neyi ve neden kullanacağınızı belirlemelisiniz. en sonunda ise ürününüzün kalitesiyle orantılı olarak, WOM dan bir fayda beklemelisiniz.

hacer   20 Şubat 2008, Çarşamba

marka=çekici bir anlamdır;tüketicinin zihninde bir kelımeyle sınırlama gerekliliği olan hedef kitlesi bellibaska kımsenın sahip olmadıgı bir kelimedir.

Hasan Mehmet   24 Şubat 2008, Pazar

Daha akademik bigiler edinme şansımız varmı ? Örneğin markalaşacak ürün için reklam safasına gelmeden yapılması gerekenlerle, reklam safasısına geliğinde yapılması gerekenleri sıralayıp anlatabilecek kişiler...Bu konuda bildiğiniz kitap dergi makale v.s varsa paylaşırsanız sevinirim

Aykut Almalı   27 Şubat 2008, Çarşamba

Bir ürünün marka olabilmesi ve marka değerini rakiplerinden sıyrılarak artırması o ürünün tüketici ile kuracağı bir dizi bağ ile ilintilidir.Ürünün önce değerini ifade yeteneği olmalıdır daha sonrasında rakiplerin neler yaptığı ve buna bağlı kendinin neler yapması gerektiği fikrini tüketicinin daha kendisinin bile farkında olamadığı ihtiyaçlarının sezinlenip giderilmesi metodu ile çözümlemeli ve tüketici tarafından tercih sebebi yaratmalıdır.Tüketici ile bu fiziksel bağı kurduktan sonra duygulara yönelmek gerekir ya aslında bu yazmakla falan olacak iş değil marka olmak ve marka değerini arttırmak her bir sektörde, üründe, tüketici grubunda farklı bir takım uygulamalar gerektirir.

hacer   27 Şubat 2008, Çarşamba

SAYIN HASAN MEHMET BEY,
MARKA İLE İLGİLİ AKADEMİK BİLGİLER EDİNMENIZ İÇİN ´´AL LAURA RIES´İN YAZDIĞI MARKA YARATMANIN 22 KURALI ´´İSİMLİ KİTABI TAVSİYE EDERİM.PAZARLAMAYLA İLGİLENİYORSANIZ ´´JACK TROUT´UN YAZDIĞI PAZARLAMANIN SİHİRLİ LAMBASI´´ KİTABINIDA ÖNEREBİLİRİM.

derya topsac   1 Mart 2008, Cumartesi

uöncelikle ürünün ismi çok önemli.kısa akılda kalabilir ve çarpıcı olmalı.ve ürün markası baska bir ürünü yada markayı çagrıstırmamalı.ve hedef kıtleyı doğru seçip reklamdada hedef kitleye ulaşabilecek ve mesajlar verilmeli.doğru reklam araçları kullanılmalı.bunlar doğrultusunda zaten talep olucağı için zaten markalaşma aşamasıda başlıyacaktır.esas önemli nokta işte burdan sonra başlıyor markalaşmada.marka =kalite diye düşünürsek ben kaliteliyim demeden kaliteliyim mesajı hedef kitleye empoze edılmelıdir.markalaşma aşaması daha çok reklamlarda görülmektedir.yeni çıkan bir ürünün reklamını ele aldığımızda öncelikle ürünün markası vurgulanır ve diğer reklam filminde ürünün ayırt edici unsurları vurgulanır.ve yine reklamlar dikkatle incelendiğinde bir ürün kalemi bütün piyasal özellikleri vurgular fakat bunların bir tanesiyle tanınır.örneğin beymen reklamlarında farkındalık yaratırsınız çünkü beymenden giyiniyorsunuz diyor.ve bu reklamla marka=fark edilmek ögesiyle markalaşıyor.

semra YILDIRIM   3 Mart 2008, Pazartesi

sürekli yerine getirdikleri daha iyi ve ayırt edici bir vaat sunabilenlerdir.
1,Ürünün niteliği tarzı
2,güclüce 1 yada daha fazla yarar sağlamalı
3,karekteristik özelliklerini ortaya koymak(gözle görünür kılmak)
4,şirketin değer sistemini yansıtmalı(yenilikçi,müşteriye açık,sosyal açıdanbilinçli mi?)
Son olarak güçlü bir marka kullanıcı kitlesiningörüntüsüyle kendisini ortaya koyar:genç ve coşkulu mu,daha yaşlı ve oturaklı mı?
bu 5 etmeni de geliştirmesi gerekir

muhittin BÜYÜKOCAK   4 Mart 2008, Salı

Öncelikli amacım bu önemli konuyu kişileri sıkmadan kısa bir şekilde bitirmek olacak.Bir ürünün iyi bir marka olabilmesi için öncelikle bulunduğu yeri konumunu bilmelidir.Mevcut durum gözden geçirildikten sonra şartlara uygun en doğru iletişim faaliyetine geçilmelidir. Tabiki herzaman istenmeyen faktörler ortaya çıkacaktır önemli olan bunları avantaja çevirmektir. saygılar...
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.