reklam

Bir iletişim çırağının ilk söyleşisi; Modoko Life Exclusive

Platform Söyleşileri - 22 Ekim 2013, Salı

Halklailiskiler.com.trHenüz eğitiminin başındaki bir iletişim fakültesi öğrencisi olarak Halklailiskiler.com.tr'deki çıraklık sürecimin daha ilk gününde Genel Yayın Yönetmenimiz Şahnur Karaağaç, koluma tecrübe sepetini takmış ve bu senin hazinen, toplamaya başla demişti… 

Yaz boyunca zevkle tecrübe biriktirdim, birçok proje gözlemledim, birçok basın davetinde görevlendirildim. Geçtiğimiz günlerde Suada’da gerçekleştirilen, Mobilya sektörünün kalbi Modoko'nun yeni yaşam ve stil dergisi Modoko Life Exculusive lansmanı da bunlardan biriydi. Çok sayıda davetlinin katıldığı bu özel gecede Mymoonic Reklam Ajansı Başkanı ve Modoko Life Exclusive Genel Yayın Yönetmeni Cem Berkcil ile kısa bir söyleşi gerçekleştirdik. Tecrübe sepetime katkısından ötürü Sayın Berkcil'e teşekkür ediyor, Modoko Life Exclusive'e başarılar diliyoruz…

Tuğba Bugaoğlu
Çırak İletişimci
Halklailiskiler.com.tr


Cem BerkcilModoko Life Exclusive fikri nasıl oluştu? 

Modoko’ya rakip Masko vardı ancak Masko daha çok bülten tadında olduğu için biz farkımızı ortaya koymak istedik. Modoko'nun yönetim kuruluyla toplantı yaptık ve toplantıda aktüel anlamda dergi yok biz bu eksikliği doldurabilir miyiz dedik. Modoko'nun geneline baktığımızda daha çok satın alma gücüne dayalı ürünler görüyoruz bu nedenle niş kesime ulaşsın istedik ve yayının isminin sonuna Exclusive koyduk böylece Modoko Life Exclusive doğmuş oldu.
 
Nihai tüketici mi, sektör profesyonelleri mi? Hedeflenen okuyucu profilinden söz eder misiniz?
 
Yayın, sektörle ilgili profesyoneller, satın alma gücü yüksek olan kişiler ve firma sahiplerine ulaşacak. Abonelik sistemi ile İstanbul Ticaret odası, İhracatçılar birliği, MOBSAD gibi dernekler, yönetim kurulu başkanları CEO'lar ve cemiyet hayatından belli bir kitleye gidecek. Kısacası profesyonel kesime hitap edecek.
 
Bir yaşam ve stil dergisi olarak sunulan Modoko Life Exclusive'i mobilya ve dekorasyon dergilerinden ayıran özellikleri nelerdir? Okuyucuya ne vaat ediyor? 
 
Diğer dekorasyon dergilerini satın aldığımızda standart bir içerikle karşılaşıyoruz. Standartdan kastettiğim dergiyi açıyoruz yeni markalar, açıyoruz modern mobilya örnekleri... Fakat Modoko Life Exclusive'i açtığınızda örneğin, Double Tree by Hilton'un sahibiyle röportaj yapılmış ve bu röportajda Sabancı’dan da bahsediliyor Atatürk’ten de. Yani insanlar kendilerinden bir şeyler buluyor ya da kendilerine katabilecek bir şeyler...
 
Modoko Life Exclusive okuyucularına hangi kanallarla ulaştırılacak?
 
Modoko Life Exclusive özel kanallar üzerinden okuyucuya ulaştırılacak. Yayın abonelik sistemi üzerinden dağıtılacak. Kişiye özel gönderilecek, dağıtılmayacak.
 
Modoko ailesi bu yayını ne ölçüde destekledi? Olumlu olumsuz tepkiler nelerdi?
 
Modoko ailesinden tamamıyla olumlu tepki aldık. Yayın %100 Modoko destekli çıkıyor zaten. Biz ajans olarak bu işin prodüksiyon ve sonlandırma işini üstlendik akabinde çıkan sonuçtan da yönetim kurulu başta olmak üzere herkes mutlu. 
 
Adıyla müsemma bir dergi olarak algılanma endişesi yaşıyor musunuz? Ulusal ya da global anlamda tüm sektörün nabzını tutacak mı? 
 
Böyle bir endişe taşımıyorum. Hep Exclusive çıkacak. Çünkü yapacağı röportajlar buna uygun. Daha çok yeni olduğumuz için farkında olduğumuz belli hatalar var onları düzeltmek istiyoruz. Yayın için yapmak istediklerimizin arasında Görsel kalitesini yükseltmekte var. Kısacası hiç böyle bir korku içinde değilim, tiraj kaygısı sebebiyle bu isimle çıkmadı.
 
Türk mobilya sektörünün ve global piyasanın ekonomik açıdan nerelerde olduğunu görebilecek miyiz?
Yayında Türk mobilya sektörünün global piyasadaki yerini görebileceğiz.
Bu sayıda Modoko'nun içinde bir dernek başkanıyla röportaj yaptık, mobilya sektörüyle ilgili bilgiler verdi. Bu sayı Moskova'da gerçekleşecek olan fuara gidecek. Bu fuar en iyi mobilya firmalarının katıldığı organizasyon olma özelliği taşıyor. Ben 3. ve 4. sayıdan sonra daha iyi olacağına, kafamızdaki planı tam anlamıyla ilerleyen sayılarda ortaya koyacağımıza inanıyorum.
 
Yayının içerik politikasını neye göre belirleyeceksiniz?
 
12 tane disiplin başlığı var ve bu disiplin başlıklarından vazgeçmiyoruz. Lifestyle bir dergi bu. Başka neler bulacağız derseniz moda var, spor var, sağlık var, estetik var, ekonomi var, siyaset var, pratik bilgiler var işin içine biraz karikatür karıştırdık. Her şey olmalı ama başta en iyiler olmalı mantığı ile çıktık bu yola.
 
Dijital dünya hayatımızın tüm alanına yayılmışken basılı yayın sunmak takdir edilir bir cesaret. Bu riski nasıl aşmayı planlıyorsunuz?
 
Bu risk konusunda aldığımız bir önlem var tabii ki. QR barkot sistemi ile dijital ortamda da yayına ulaşabiliyorsunuz. Modokolife.com'a girdiğinizde QR barkotu tıklayarak istediğiniz anda yayını bulmanız mümkün. QR barkot sistemi sayesinde yılda 500'den fazla ağacın kesilmesinin de önüne geçmiş oluyoruz.
 
1Modoko Life Exclusive sosyal mecralarda etkin şekilde yer alıcak mı?
 
Modoko Life Exclusive Facebook ve Twitter sayfasını aktif biçimde kullanacak. Bunun haricinde bir aşama sonrası var, röportaj yaptığımız kişileri videoya alıp dijital ortamdan bu videoları yayınlamayı planlıyoruz tabii bu plan 4. ve 5. sayıdan sonra hayata geçirilecek.
 
İçinde bir ressam, araştırmacı gazeteci, reklamcı ve her şeyden önemlisi bir okuyucu barındıran Cem Berkcil'in biz genç iletişimcilere tavsiyeleri nelerdir.
 
Genç iletişimcilere şunları söylemek isterim eğer hepiniz birden reklam yazarı olma fikrindeyseniz yanlış yoldasınız demektir. Ajansların içerisinde tasarımcı gibi stratejist gibi farklı yeteneklere de ihtiyaç var her şeyden önce iyi satan adama ihtiyaç var. Türk toplumunun genlerinde reklamcılık var zaten biz tuvalette bile yeni fikirler üretip bunu hayata geçirmeye çalışan insanlarız. 14 yaşımdan beri bu sektördeyim hem okudum hem çalıştım, 23 yıl oldu 37 yaşındayım. 37 yaşıma gelene kadar son 3-5 yıldır aktif biçimde reklam sektöründe rol alıyorum diyebilirim. Sektöre yönelik yüzlerce kitap okudum, çok okumalısınız.  Ayrıca film izlemelisiniz, çok sayıda film. İzlediğiniz filmlerde mimiklerden teknolojiye kadar geçmişten bu güne neler değişmiş gözlemlemelisiniz,. Yaşamın içindeki ince ayrıntıları iyi yakalamak gerek, püf nokta bu aslında.
 

4573 kez okunmuş

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.