Baykuş Ödülleri sahiplerini buldu...

Haberler - 26 Eylül 2014, Cuma

Türkiye’de araştırma sektöründeki başarılı pazarlama ve sosyal araştırmaları ödüllendirmek için Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD) tarafından bu sene 2. kez düzenlenen Baykuş Ödülleri’nin kazananları belli oldu.

Toplam 15 Araştırma Şirketinin, 54 Araştırma vereni ve 24 Veri Toplama Şirketi ile başvurduğu 2. Baykuş Ödülleri, 25 Eylül Perşembe günü iş, eğitim ve siyaset dünyasından önemli isimleri Adile Sultan Sarayı’nda düzenlenen törende bir araya getirdi.  Meraklı Baykuş, Usta Baykuş, Vizyoner Baykuş, İçgörülü Baykuş, İnovatif Baykuş, Sosyal Baykuş ve Genç Baykuş olmak üzere toplam 7 farklı kategorinin yer aldığı yarışmada kazanan firmalar ödülleri ile buluştu.
Araştırma şirketi, araştırma veren, reklam, reklam veren, akademisyen, pazarlama ve medya sektöründen 21 jürinin yaptığı değerlendirmelerde toplam 7 kategoride ödül alan projeler ise şu şekilde sıralandı;
TÜAD Tarafından Düzenlenen
Ana Sponsorluğunu TTNET'in üstlendiği Baykuş Ödülleri'nin temel amacı kurumların karar alma ve iş planlarında "araştırmanın" kullanımını özendirmek ve başarılı iş birliklerini pekiştirmek.

2013 rakamlarıyla dünyadaki toplam araştırma sektörünü incelendiğinde, karşımıza 40,3 milyar USD’lik bir pazar büyüklüğü çıkıyor (ESOMAR, 2014). Bu toplam rakam içinde 15,0 milyar USD ile ABD başı çekerken, İngiltere 5,1 milyar USD’lik ikinci sırada geliyor. Sektör Büyüklüğü Analizi'ne göre ise Türkiye araştırma cirosu geçen yıla oranla % 11,8 artışla 413 milyon TL'ye ulaşmış durumda. 2014 yılı sonunda bu rakamın 500 milyon TL olmasını bekleniyor. Temel misyonu Türkiye araştırma pazarını büyütmek olan TÜAD; Baykuş Ödülleri etkinliğiyle de bu misyonunu desteklemeye çalışmaktadır.  

Mehmet Bozalp

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.