reklam
reklam

Başarısızlığından film çıkarabilecek yürekliliği gösterebilen rüya şirketi

Makaleler - 19 Temmuz 2009, Pazar
Bir süre önce Honda’nın Motosiklet Sürücü Eğitimlerine katıldım. 10 kursiyerdik ve daha önce hiç birimiz bir motosikletin üzerine çıkmış değildik. İkinci günün sonunda hepimiz de kabul edilebilir ölçüde motosiklet sürebilir duruma geldik.

Motosiklet sürmenin ne kadar keyifli olduğunu denemeden anlamak zor sanıyorum. Araba sürmekten çok farklı, bir taşıt aracı olmanın çok ötesinde bir yaşam şekli ve sosyalleşme aracı. Yaşınız ve cinsiyetiniz ne olursa olsun hepinize öneririm.

Eğer, İnternette tesadüfen Honda’nın bir filmini izlemeseydim bu yeni motosiklet aşkımdan söz etmeyecektim. (Yani henüz etmeyecektim.) “Failure: The Secret of Success (Başarısızlık: Başarının Sırrı) adlı filmde, Honda’nın başarıya ulaşmak için yaşadığı başarısızlıklar anlatılıyor. Filmi izleyince, “başarısızlığın keyfi anca böyle çıkarılır” diye düşünüyorsunuz.

Türk şirketleri, konu iletişime geldiğinde alabildiğine yüreksizdir. Toplumdaki “Aman onu söyleme, bunu açık etme,” baskıcılığı şirketlerde de alabildiğine yaygındır. İletişimlerinde samimi, içten ve doğrucu şirket sayısı neredeyse yoktur. Ben görmüyorum.

Futbol izleyen birisi değilim, ama Kore’deki Dünya Futbol Şampiyonasında bazı maçları izlemiştim. Aklımda kalan, Amerikalıların şaşırtıcı ölçüde faulsüz ve doğrucu, Brezilyalıların dalavereci, yalancı oyunlarıydı. Aynı oyunu bu ölçüde farklı oynamak ve algılamak tabii ki yaşadıkları toplumdaki anlayışla doğrudan ilgiliydi.

Açıkçası ben Honda’ya çok özendim. Markasını “Rüyanın Gücü” diye tanımlayan, her iletişiminde içindeki tutkuyu dışa vurmaya özen gösteren bir şirketi kıskanmamak, imrenmemek mümkün değil. Bir şirketin sahip olduğu tutkunun fiyatı olmadığına inananlardanım.

Tutku, özel hayatında da, iş hayatında da, eğer inanıyorsanız öbür hayatınızda da yaşamı bir bütün olarak anlamlı kılan en önemli faktördür bana göre.

 id=
?Honda’nın "Failure: The Secret of Success" adlı filmini seyretmeden buradan (hayattan) gitmeyin.

Teşekkürler Honda.

Sinan Torunoğlu

Yorumlar

yağmur kav   10 Şubat 2010, Çarşamba

Merhaba;
Bir şirket, yüksek fiyatlı, çekici tasarımlı bir ürün piyasaya sunduğu anda tüm gözler üstünde oluyor ve marka bir anda gözlerde büyüyen bir isim oluyor.
Aslında belirttiğiniz gibi büyüklük bunların arkasına sığınan bir olgu değil, başarısızlıktan bile başarı sağlayan halka halk dilinde yaklaşıp güven sağlayan şirketlerin yaptıklarıdır.
Yapılan bir yanlışı ört bas etmek yerine, yeni bir başlangıç olarak varsayıp bu yolda emin adımlarla ileryen bir firma gelecekteki yerini de garanti altına alıyor halkını benimseyip halka da kendini benimsetebiliyor.

Yazılarınız için Teşekkürler..
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.