reklam
reklam
reklam
reklam

Akıl karar aldırır, Kalp kariyer yaptırır...

Köşe Yazısı - 5 Mayıs 2014, Pazartesi
GözlemliYorum: Belgin Usanmaz

Büyük holdinglerin kurucuları ve başkanları, Türkiye’nin ve dünyanın önemli şirketlerinin CEO’ları, pazarlama ve satıştan sorumlu üst düzey yöneticileri, önemli ve ilginç konular ile Eduworks’un gerçekleştirdiği “11. Liderlik Zirvesi'nin geniş özetini rehberlik edeceğine inanarak Halklailiskiler.com.TR'nin siz değerli okuyucularıyla paylaşmaktan mutluluk duyuyorum.

Sevgilerimle
Belgin USANMAZ


Liderlik Zirvesi’nin bu yılki teması: NASIL BAŞARDILAR?
Hepimizin bildiği gibi iş hayatının dinamikleri sürekli olarak değişmekte, gelişmekte...
Hızlı değişimlere ayak uydurmak ve kendisini geleceğe hazırlamak isteyen iş dünyası profesyonellerinden oluşan zirve katılımcıları bu konferansta; “Liderlik, Vizyon, Planlama, Delegasyon, Sorun Çözme, Karar Verme, Ekip Oluşturma, Yüksek Motivasyon Sağlama ve Yaratıcı Liderlik konularında iz bırakan liderlerden kitleleri peşinden sürüklemenin ve değer yaratmanın nasıl bir yetkinlik gerektirdiğinin sırlarını keşfetme” fırsatı buldu.

Konferansın Oturum Konu Başlıkları
- İş Dünyasında Başarılı Olmanın Yeni Kuralı: Kurumsal Girişimcilik
- Başarıya Ulaşan Yenilikçi Kararların 4 Önemli Unsuru: Vizyon-Eylem-Değer Yaratma-Sürdürülebilirlik
- İş Dünyasinin Başarılı Kadın Yöneticileri ve Onları Lider Yapan Özellikler
- Lider Markaların Yenilikçi ve Müşteri Odaklı Lideri Olmanın Kuralları
- Nasıl Başardılar? Yurt Dışındaki En Güçlü Türk Yöneticilerden Başarılı Yönetim Rehberi
                                               
Konuşmacılardan bazıları…
Asım KİBAR (KİBAR Holding)          
Demet SABANCI ÇETİNDOGAN (MEDİASA Yayıncılık)
Gülden TÜRKCAN (KAGİDER)        
Emin HİTAY (HİTAY Yatırım Holding)
Serdar URÇAR (HP)                                                      
İsmet ABALIOĞLU (ABALIOĞLU Holding)
Meral EREDENK (AVİVASA Emeklilik)
Selen KOCABAŞ (Turkcell Kurumsal Pazarlama ve Satış Gn.Md.Yrd)

Liderlik 
1. Oturum: İş Dünyasına Yön Veren Liderlerden Tavsiyeler
Asım KİBAR (KİBAR Holding Kurucusu ve Onursal Başkanı)
Bülent ŞENVER (Türk Lider Merkezi Kurucu Başkanı)

“Faaliyet gösterdiğimiz alanlarda her zaman en iyiyi yapmak ve en iyi olmak birincil hedefimiz” mottası ile sohbete başlayan Kibar; “Yıllar önce başladığımız meşakkatli yolculuk bugün farklı sektörlerde, daha fazla çalışan ve daha fazla paydaşla birlikte günden güne gelişerek devam ediyor. İş yaşantımın başından beri bir tek şeyin altını ısrarla çizdim; dürüst ve güvenilir olmak… Herşey geri kazanılabilir ancak anlık kazançlar uğruna bu iki ilkeden taviz verilirse geri dönüşü zor kayıplar yaşamak kaçınılmazdır. Bizi biz yapan unsurların başında bu ilkelerin yılmaz savunucusu olmamız gelmektedir” diyerek devam etti.

‘İş hayatında karar almakta en zorlandığınız anlara örnek verebilir misiniz?’ sorusuna Kibar, “Kişi konu ne olursa olsun ‘BAŞKA ÇARE YOKTU’ dediğinde risk alabilen tarafı seçebiliyorsa, bu o konudaki inancını, yürekliliğini ve gayretini gösterir ki bu da o zor anı, kararı hafifletecek enerjiyi ona kazandırır. Hayatta çekinilecek bir şey yok aslında… Verdiğimiz her karar isabetli olmayabilir. Burada önemli olan ‘isabetliye dönüştürmek’tir. Ayrıca bu anlarda takım arkadaşlarınız ve aile huzurunuz da çok önemli… Bu iki taraf sizin işe konsantrasyon sağlamanız için büyük etki yaratır” şeklinde yanıtladı.
“Birçok insana iş imkanı sağlamak çok huzur verici bir şey. Para ve mevki için çalışmak önemli belki ama mutlululuk ve ülke huzuru için çalışmak çok daha önemli ve kutsal” diyen KİBAR, “Hayatta herkes gelişmek ve para kazanmak ister. Bunun en etkili silahı güven vermektir. Özellikle yeni nesle bu silahın kullanılmasını öğretmek çok önemli. Güven vermek, işlerin nedenlerine inilerek kazanılır. İşinizi ne kadar iyi yaparsanız güven halkası o kadar sağlam oluşturulur. İnsanlar özverili çalışmada nedenleri esas alırlar ve o nedenlere efor sarf ederlerse mutlaka başarılı olacaklardır” diyerek kendi yaşamsal deneyimlerinden örnekler verdi.
Asım Kibar’dan Başarı Formülü
- İşe odaklanmak,
- İşin nedenlerini düşünmek,
- İşini iyi yapmak için gayret göstermek,
- Eksiklerini tespit etmek ve bunların üzerinde yoğunlaşmak,
- Yürekten istemek,
- Gerekliliğine inandığın şeyi yapma cesareti göstermek

Asım Kibar, “Başkalarının yaşanmışlıklarından ders alın, geçiçi heves taşımayın, güven her kapının anahtarıdır, kendinize/işinize doğru sorular sorun; bu sorulara cevap verebiliyorsanız başarılı olursunuz, veremiyorsanız size ışık tutacak bilgiler toplamalısınız. Bu da sizi başarıya götürmede yardımcı olacak kazanımlardır” tavsiyelerini de ekledi.
Bugun sermayenin para olarak değerlendirildiğinden bahseden Kibar, “Sermaye sadece para demek değildir. İtibar ve güven de sermayedir. Sistemi asıl ayakta tutan sermayenin para olarak değerlendirilmesi yanlıştır” diyerek etkileyici ve düşündürücü açıklamalarda bulundu.
11. Liderlik Zirvesi’nde Onur Ödülü almaya hak kazanan Asım Kibar; gerek yaşam hikayesi, gerek iş ve özel yaşam deneyimleri, gerekse başarının sırrına yönelik püf noktası olarak değerlendirilecek o kadar samimi ve yararlı paylaşımlarda bulundu ki konuklar kendisini saygı ve hürmetten ayakta alkışladı.

 Dikkat Çeken Sözler:
- Çalışanlarınızı bir parçanız olarak düşünün, ego ve tutkularınızın sizi yanlışa sürüklemesine izin vermeyin. Karar anınızda sadece sizin değil çalışma arkadaşlarınızın adına da karar verdiğinizi unutmayın.
- Sosyal sorumluluk anlayışınız ile de bu toplumdan edindiklerinizi yine bu toplumun hizmetine sunmayı sürdürün.
- İşin nedenlerini araştırın: İşin kökünü bulmak çok önemli, sorunun cevapları sizi doğruya götürür. Sormaktan çekinmeyin.
- Güven her şeyin kapısını açar. Güvene layık olan işlemleri, araştırmaları yapmazsanız açıkta kalırsınız.
Liderlik
2. Oturum: İş Hayatında Başarılı Olmanın Yeni Kuralı:
Kurumsal Girişimcilik
Demet SABANCI ÇETİNDOĞAN (MEDİASA Yayıncılık A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı)

“Kurumsal girişimciliğin iş çevresinde şu anda günlük hayatın bir parçası olduğunu sanmıyorum. Bu konuya sorgulayıcı bir anlayışla yaklaşıyorum. Yeni kavramlara mesafeli duranları anlamaya çalışıyorum. Girişimcilik kavramına uzak kalmamız mümkün değil. Ancak Türk insanı için bu kavram çok yeni…” sözleriyle sunumuna başlayan Çetindoğan, şirketlerde kurucu, ortak ve yöneticilerinin öncelikle bu kavramı anlamaları gerektiğinden ve bu kavramın bundan sonraki süreçte kurumsal işletmeler için en sık kullanılacak kavram olacağından bahsetti.
 
Kurumsal girişimciliği kurumun içinde bir fikir projesi olan, girişim yeteneği olanlarla kendi projesini geliştirmelerine kontrollü olarak imkan sağlayan bir bakış acısı olarak tanımlayan konuşmacı; “Sanayi Devrimi, üretim toplumu, iletişim-bilgi çağı derken her geçen gün insanın rolü ve önemi artıyor. Türkiye; verimlilik, rekabetçi kaynak, yönetim, sürdürülebilirlik, kurumsallaşmak ve şimdi de ‘kurumsal girişimcilik’ kavramları ile tanışıyor. Bu noktada Türkiye‘de bir kurumsallaşan pişman bir de kurumsallaşamayan…” diyerek şirketlerin hantal yapılarına dikkat çekti.
 
Doğru iletişim ve doğru yönetimle devrim enerjisi sağlanabilir. Fırsatlar ve yaratıcı yöntemler geliştirerek her yeni güne yeniden doğabilir diyen Çetindoğan, “Unutulmaması gereken birşey var: İşe insanın doğasından kaynaklanan çıktılar mutlak surette etki eder. Yönetilen ve yöneten arasında duygusal bağlantı kopuyor, gözlem ve kontrol ön plana çıkıyor. Aradaki duygusal bağlantı her zaman çok önemli. Aynı şirkette çalışanların genetik bir yakınlaşması olmalı. Gelecek iyi yönetim tekniklerine göre yükselecek. IQ-EQ önemseniyor, dünyanın gelişimi bu yönde. Bu kavramlar iyi anlaşılmalı” sözleriyle sunumunu sonlandırdı.
 
Dikkat Çeken Sözler:
- Kurumlar her yeni güne yeniden doğan canlı bir organizma olmalı.
- Doğru iletişim ve doğru yönetimle devrim enerjisi sağlanabilir.
- Kurumsallaşan sistemler kendi içinde enerji üretir.

Liderlik
3. Oturum: Başarıya Ulaşan Yenilikçi Kararların 4 Önemli Unsuru: Vizyon-Eylem-Değer Yaratma ve Sürdürülebilirlik
Emin HİTAY (Hitay Yatırım Holding Başkanı)

‘En iyi girişimciler hangi tip ailelerden çıkar?’ sorusuyla sunumuna başlayan Hitay; yapılan araştırma sonuçlarına göre esnaf ailelerde yetişenlerin satın alma, satma, ödeme, tahsilat vb bütünü görüp duydukları için cesaret edebildiklerinden bahsetti. Hitay, “Her girişimci bir gün başarısızlığı tadacaktır. Başarısızlığı tatmadan yükselen bir insan yok. Şirketleri de insanlara benzetebiliriz. Örneğin; Polaroid,.. Dijital devrimi ıskaladılar ve zamana uyum sağlayamadılar” dedi.
Kendi yaşam deneyimlerinden çıkarttığı bazı sonuçların tüm girişimciler için önem arz ettiğini vurgulayan Hitay, “Sabredin, rehavete kapılmayın. Sebat edin, kararlı olun. Olmayacak şeye “amin” demeyin. Zararın neresinden dönerseniz kârdır deyin. Yumurtaları tek bir sepete koymayın. Alınmaya değerse riske girmekten kaçınmayın. Büyük hedefler koyun ve bu büyük hedefleri küçük parçalara bölün.” şeklinde deneyimsel öğretilerinin altını çizdi.
 
Kendi iş yaşamında birçok kez iflas ettiğine, yanlış kararlar verdiğine değinen konuşmacı; “Aslında yaşamda hiçbir şey planlandığı gibi gitmiyor, birçok etken yaşamı etkiliyor. Bir işten diğerine geçerken takım ile hareket etmek, değer yaratan bir iş olup olmadığının sorgusunu yapmak çok önemli.  Eğer bir şey yapmak zorundaysanız/zorunda kalıyorsanız bu önemli bir işaret. O noktada mutlaka gerekeni yapabilirsiniz. Kapasite üzerine performans geliştirmek bu noktada ortaya çıkmaktadır” şeklinde açıklamalarda bulundu.
 
Zaman, mekan, eğitim, deneyim, şartlar başarı için çok önemli diyen Hitay, “Girişimci kendi kararlarını kendi vermeli, yolunu kendi bulmalı, doğru bakış açısı geliştirmeli, doğru sorular sormalı ve yanıtlarını aramalı. Denge ve bağlantı kurmada kalp çok önemli. Hayat ödülü hak edenlere verir, hak etmeyenlerden alır” şeklinde açıklamalarını tekstilcilikle başlayan iş hayatını, aile kayıplarını, finans sektörüne geçişini, defalarca batıp kendi küllerinden doğuşunu ve holdingleşme sürecindeki adımlarını duygusal anlar yaşayarak dinleyicilerle paylaştı.

Liderlik  
4.oturum: P&G’den Liderliğe Bakış, Liderlik Vizyonu ve Lider Yetiştirme Stratejileri
Tankut TURNAOGLU (P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı)

P&G 1837 yılında kuruldu... 300’den fazla marka, 4.8 milyar tüketici, 70’den fazla ülkede işletmesi olan firmanın genel profilini rakamsal olarak ifade ederek sunumuna başlayan Turnaoğlu, dünyada halen ulaşamadığımız 1.2 milyar tüketici var. Türkiye ile 1987 yılında tanışan P&G’nin 27. yılında 800 çalışanı olduğunu, %95 evde en az bir adet P&G markasının olduğunu belirtti. P&G değerlerinin yıllardır liderlik, sahiplenme, doğruluk, kazanma tutkusu ve güven üzerine kurulduğundan bahseden konuşmacı, tüketicilerine gerçek bir deneyim yaşatmak ve her geçen gün hayata küçük bir katkı sağlamakta öncü olmak için çalıştıklarından bahsetti.
Turnaoğlu, başarı sırlarını şu şekilde aktardı: “Her şey işe alım esnasında başlıyor. P&G bir business school… Başarıya kısa yoldan gidilmeyeceğini ekip olarak biliyoruz. Yaş ortalamamız 32... İyi alımlar yapıp, ilk günden itibaren takip ediyoruz. Özel yaşamda başarı bizim için en az iş yaşamındaki başarı kadar önemli… Başkalarının istemediği şeyi yapmak zor da olsa unutulmaması gereken bir şey var ki o da bu karar anında hayatın dönüm noktalarından oluştuğunu bilmek…”
 
“Liderlik alanındaki yolculukta;
Olayların köküne inmek,
İşin sonunda ne görüyorsanız onun resmini çizmek,
Kariyer saatinizi doğru kurmak,
Dinlemek, yatay/dikey/paralel işbirliğinde bulunmak,
Görevleri yerine getirirken güvenilir olmak,
Cesaretli davranışlar sergilemek,
Paradigmaların değişmesinden korkmamak,
Dar/doğru bir alana tüm gücünüzle yüklenmek,  
Basit düşünmek,
Yerine göre hızlı hareket edebilecek manevralar yapmak,
Kazanma duygusunu hissetmek,
İyimser/olumlu düşünmek
 
Hususlarını göz önünde bulunduralım” şeklindeki görüş ve değerlendirmelerini dinleyicilerle paylaşan Turnaoğlu, “Liderleri de anneler yetiştiriyor, gelecek nesli yetiştirirken sorumluluklarımızı lütfen yerine getirelim” sözleriyle sunumunu tamamladı.
 
Liderlik               
5. Oturum: En Beğenilen Şirketlerin Lider Yöneticilerinden Taktikler
Güldem BERKMAN (NOVARTİS Türkiye Ülke Müdürü ve İlaç Sektörü Genel Müdürü)
Meral EREDENK (AvivaSA Emeklilik ve Hayat A.Ş. Genel Müdürü)
Serdar URÇAR (HP MEMA Akdeniz, Ortadoğu ve Afrika Kurumsal Grup Satış Lideri)

BERKMAN, moderatörün sorduğu “İşe alımda üniversite mi önemli yoksa kişisel özellikler mi? Hangisini ön planda tutmak doğru?” sorusuna, “Üniversite önemli belki ama artık bundan önce bakılması gereken başka beceriler var. Bunlar, öğrenme kabiliyeti, duygusal zeka, sonuç odaklı yaklaşım, değişik profillere uyum sağlamadır” şeklinde cevapladı.
 
HP Grup Lideri URÇAR ise, “Düdük çalışıyor ve her gün maç yeniden oynanıyor. Geçmiş yok, sahaya çıktıktan sonra nasıl oynadığınız önemli. İyi bir üniversite başlangıçta avantaj sağlıyor ama sonrası nasıl oyuna dahil olduğunuzla alakalı…” diyerek bu konudaki görüşlerini dile getirdi.
 
EREDENK ise, iş hayatının ilk yılları, ilk iş hayatı adımlarında risk almak ve önerileri hızlı değerlendirmenin öneminden bahsetti. Liderlik özelliklerinin her insanın içinde olduğuna inanan EREDENK, daha çocuk yaşlarda fikiri olan, oyunda ve ekip içinde başarı bekleyen, öncü davranışlar sergileyen çocuklarda liderlik sinyallerinin gözlendiğine dikkat çekti. Lider yöneticilik için bazı alanlarda yükleme yapılabilir, diyen konuşmacı, şirket kültürünün, risk almanın, şeffaflık ve esnekliğin firma ve kişilerin lider yöneticiliği için önemli olduğu görüşünü savundu.
URÇAR, “Hayata bakış açısına göre 2 tür insan vardır: Anı yaşayan, kendi dışına çıkıp yabancı gözüyle işleyen plana bakanlar. Birşeyi yapmayı sağlayan, arzu uyandıran, başarıyı yöneten, paylaşan insanlar... Burada enerji kavramı çok önemli… Enerji üretmek isteyen insan ortaya enerji koyar, koymalıdır” şeklinde görüşlerini dile getirdi.
 
BERKMAN ise “İnsanlar seçimleri ile yaşıyor. Yetenek mutlaka önemli ama hayat seçimlik, zorluklar işin parçası… Burada gerçek enerjiyi bulup kullanmak lazım” diyerek görüşlerini belirtti.
‘Çalışmak mecburiyet mi, ihtiyaç mı?’ sorusuna ise URÇAR, “Burada kendini ortaya koymak, en tepedekinin (sahip/patron) her kimse isteği çok önemli. Sonuç odaklı olmak, fark yaratmak, istemek, bu yönde bir arzusu varsa bunu bulmak önemlidir ve odaklanılması gerekir. Akıl karar aldırır, Kalp kariyer yaptırır. İşe önem vermek başarı için önemli. Ancak işten keyif almak, sevdiğiniz işi yapmak ya da yaptığınız işi sevmek, işine disiplin, enerji, düşünce koymak, çaba göstermek aslında bir çok şeyden daha önemli” diyerek sözlerini tamamladı.
 
Liderlik                     
6. Oturum: Bir İş adamının Portresi ve Anıları - Anadolu’nun  Liderlerinden İş Hayatı ile ilgili Bilgi ve Deneyim Paylaşımı
İsmet ABALIOĞLU (ABALIOĞLU Holding A.Ş. Yönetim Kurulu Balkan Yardımcısı)
 
“Dağ ne kadar yüksek olsa da yol üzerinden aşar. İnanmak, azmetmek, çalışıp didinmek, hepimiz için önemli kavramlar…” diyerek sunuma başlanan oturumda, ‘Aile şirketi olmak avantaj mıydı? sorusuna Abalıoğlu, “Babalarının önder, rehber, iyi bir öğretmen olması, hayallerinin olması, dürüst, hak yemeyen, sözünün eri olması; bu kişilik unsurlarının peşinden gelenler için büyük avantaj… Müşterinin velinimet olması yönünde yaklaşım sergilemeleri, ürettiğinin arkasında durmaları, işe dört elle sarılmaları gerekir.” ABALIOĞLU, holding kapsamında kurumsallığa adım attıklarında “Ağaca değil ormana baktık” yorumuyla etkiledi.
 
Başarının sırrını doğru karar, doğru kararları deneyim, deneyimi ise yanlış kararlardan aldıklarına değinen konuşmacı, birçok kez yanlış kararlar verdiklerinden ve bu noktada zararın neresinden dönersek kârdır diyerek, felaket anlarında doğru kararları ancak yanlış kararlara bakarak verebildiklerinin altını çizdi. Meslek hayatının süprizlerle dolu olduğuna değinen Abalıoğlu, bu anlarda kararlı duruş sergilemek, kararlarından ödün vermemek, savundukları kararlardan da asla vazgeçilmemesi gerektiğini vurguladı.
 
Zor zamanlarda kendine hakim olmayı, sabretmeyi, 24 saati hakkını vererek geçirmeyi, aslında en değerli varlığın kendisi olduğunu, kendi kabiliyetine yatırım yapmayı, gereksiz zaman kaybetmemeyi, seçiçi davranmayı ve öncelik planlarının sürekli gözden geçirilmesi gerektiğini zaman içinde deneyimleyerek öğrendiğini ve bu özelliklerin hayatına kattığı değerleri dinleyicilerle paylaştı.
 
“İnsan için insan gibi çalışan lider; azimli çalışmasıyla bir ekip kurar, güç kullanmadan ekipteki doğru güçleri keşfeder, yetiştirilmesi gereken yönlerde destek alır, disiplin, sorumluluk alanlarını iyi belirler, coşkusu ile ekibine örnek olur, yenilikçi ve yaratıcılığını sürekli dinamik /güncel tutar” diyerek elli yılı aşkın iş hayatının içinde etkileyici öneri ve yaşam deneyimleri örneklendirmeleri ile kendisine ayrılan süreyi doldurdu.
 
Liderlik                    
7. Oturum: Nasıl Başardılar? Yurt Dışındaki En Güçlü Türk Yöneticilerden Başarılı Yönetim ve Yöneticilik Rehberi
Ahmet İPLİKÇİ (Türk İngiliz Ticaret ve Sanayi Odası Başkan Yardımcısı ve Yön. Kur. Üyesi)
Kerem TAŞ (Mercedes Benz Ortadoğu Genel Müdürü Yön. Kur. Üyesi)
Serdar TURAN (Oturum Başkanı)

“Her şirketin kendine has kültürü var. Çalışılan bölgenin kültürünü benimsemek/özümsemek gerekiyor. Ortak amaca koşmak bölgesel bazda kolay değil. Avrupalı kültürel bazda uzun vadeli düşünürken, Türkiye anlık kendine göre adapte edebilecek bir yapı kurgusunda ilerliyor” diyerek sözlerine başlayan TAŞ, “Dünya Türk insanını daha yeni tanıyor. Üst düzeyde yönetimde olan 9.000 Türk var. Türk insanının; kalitesi, duygusallığı, çalışma disiplini, şirkete bağlılığı daha yeni yeni tanınıyor. Coca- Cola markasının 90 ülkede yönetim yaptığı yer İstanbul. Bu önemli bir örnek. Türkiye’de CEO’ların %16’sı kadın, Avrupa’da bile bu oran az… Yönetim kademesindekilerin ise %25’i kadın” diyerek sunuma başladı.
Türk İş gücünün artan önemi üzerine yapılan söyleşide İPLİKÇİ: “Türkiye stratejik açıdan çok önemli. Bugün İstanbul erişilme noktasında Londra, Paris, Newyork dahil en önemli pozisyonda.” Türkiye’deki yöneticilerin hemen hepsi oynak dönemi yaşadılar, tecrübe ettiler. %80 enflasyon oranında yöneticilik yaptılar. İnternet bankacılığının geldiği nokta Japonya ile yarışıyoruz.”

Kerem Taş, ‘uluslararası yönetici pozisyonundakilere tavsiyeleriniz nelerdir?’ sorusuna: “Gerçek bir formülasyonu yok. Şahsi tavsiyem; yurtdışında çalışma imkanını değerlendirin. Ancak bir risk aldığınızda önünüze fırsatlar çıkıyor. Hayat ancak, cesur insanlara şans veriyor. Yurt dışına açılın ve bu enerjiyi, bu güveni alın. Mümkün olduğunca erken yaşta önünüze açılan kapıları değerlendirin. Olanakları değerlendirin. Güven bölgenizden çıkarak bunu yapın. Herkese eşit olarak dağıtılan bir şey vardır: 24 saat!. Bunu nasıl değerlendirdiğiniz size kalmış” şeklinde açıklamalarda bulundu. İPLİKÇİ ise “Uluslararası anlamda delegasyon çok önemli. Uluslararası şirket veya aile şirketi. Bu hepsi için geçerli. İnsan faktörü çok önemli, tek başınıza her şeyi yapamazsınız” dedi. TAŞ ise “Dubai’de insanlar işten çıktıktan sonra Network işi yapıyor, spor yapıyor, golf oynuyor. İş kadar iş sonrası aktivitelerde önemli. Mutlaka bir hobiniz olsun. Dünyanın birçok yerinde insanlar o hobiden bahsedince siz akla gelin” diyerek bir değerlendirmede bulundu.

İPLİKÇİ, ”Artık gün içinde bile insanlar kendileri için zaman ayırabilirler. Çünkü telefonlar sayesinde 7/24 işle ilgilenebiliyoruz. 80’lerin sonunda 90’ların başında rekabetçi kültürle büyüdük. Aslında tek rakibiniz ‘kendinizsiniz’. Elinizdekilerden zevk almaya bakın, eksik olan yönlerinizin üzerine gidin ve kendinize fırsat verin. İnsan kaynaklarının sahip olduğu nitelik, iş dünyasındaki stratejik önem bizim için önemli.”diyerek sözlerini sonlandırdı.

Liderlik                   
8. Oturum: İş Dünyasının Başarılı Kadın Yöneticileri ve Onları Lider Yapan Özellikler
Nilüfer BULUT (TİKAD Yönetim Kurulu Başkanı)
Güldan TÜRKTAN (KAGİDER Başkanı)
Ayşe DICKSON (Ladybug Home Textile Ltd.Kurucusu)
Prof.Dr Yeşim TODUK (Oturum Başkanı)

“Bir lider samimi olursa, sahici olursa, güven ortamı yaratıp geleceği kurarsa, vizyon oluşturursa lider olur” diyerek sunumu başlatan TÜRKTAN: “Keep calm and carry on!... Durmak yok yola devam… Bir insan kendini bir yerden bir yere taşıyabiliyorsa lider olur. Herkesin bir başkasının önüne taş koyma saplantısı var. Siz kendi ufkunuza kendi gideceğiniz yere bakın. İş hayatınızda karşınızda birçok cephe var. Üstünüz, aileniz, altınız, takım arkadaşlarınız, iş yapma stiliniz, geçmişiniz, kendinizi tekrar yönetmeniz, hobileriniz.” Küreselleşen dünyada inanılmaz bir hız var. Liderlik doğuştan gelir düşüncesi öldü. Kadınlar daha çok yönetimde yer alıyor. Babalar kızlarına yönetimi devredebiliyorlar. Artık kişisel hedefleri tamamlayıp toplumsal hedeflere odaklanmalıyız” diyerek görüşlerini dinleyicilerle paylaştı.
DİCKSON ise: “Eğer hayal ediyorsam, yapabilirim. İnsanların katılımcı oldukları şeyden manevi tatmin almaları lazım. Biz hedeflerimizi hep büyüterek gidiyoruz. Şirkette problem varsa açık oluyorum, anlatıyorum, kaynağı irdeliyorum. Otokratik hiçbir zaman olmadım. Bir tane çürük elma varsa bu kendini ortaya çıkarıyor, ekip de onu itiyor. Çünkü zaman içinde diğerlerini etkileyebilir. Başarıya ulaşma tarifim yok, hedefe ulaşma tanımım var. Hedefinizi çok yüksekte tutarsanız, kendinizi çok yenik hissedebilirsiniz. Şirketimi bir yere getirdiysem bu ekibim sayesinde oldu. Ben şirketimi satmayacağım, hibe edeceğim” diyerek iş hayatına bakış açısını dinleyicilere aktardı.
BULUT: ”Liderlik artık geliştirilebilen, ekibe vizyon katabilen, duygusallığın önemli olduğu, diktatör otoritenin geçerli olmadığı bir ortamda konuşulur oldu. 21. YY’da dünyada kadın liderler önemli sayıda. 21. YY’da soran, sorgulayan, araştıran bir nesille karşı karşıyayız. Ekibinizin motivasyonunu iyi hissedemiyorsanız, sorunları yönetemiyorsanız başarılı olmanızın imkanı yok” diyerek sözlerini sonlandırdı.
                    
Liderlik​ 
9. Oturum: Lider Markalardan Yenilikçi ve Müşteri Odaklı Marka Lideri Olmanın Kuralları
Fuat ATALAY (IKEA Türkiye CEO)
Mustafa SEÇKİN (Unılever Gıdadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi)
Gökhan MENDİ (TEB Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı)
Selen KOCABAŞ (Turkcell Kurumsal Pazarlama ve Satış Genel Müdür Yardımcısı)
Güven Borça (Oturum Başkanı)

“Unilever markaya inanan bir firma ve markalar insan hayatında büyük rol oynuyor. Artık ürünlerin adı marka olarak anılıyor. Marka duygusal bağ yaratıyor. Dolayısıyla her geçen yıl markayı yeni düzene uygun yapılandırıyoruz, geleceği bir sonraki adımı okumaya çalışıyoruz. Burada yanılmamak çok önemli” diyerek sözlerine başlayan SEÇKİN,”artık tüketiciler marka tüketmiyorlar. Markanın sorumluluğunu üzerlerinde taşıyacak duygusal bağları kurarak markayı canlı tutuyorlar. İnsanların davranış biçimlerindeki değişiklik bazı ürünleri pazardan çıkarttı. Markalar katma değer yaratacak  yeni pazarlar aramaya  başladı ya da şirket satışları ile ölçek başka yerlere kaydırıldı” diyerek sektörel marka yönetim stratejilerinden bahsetti. Kârlılık ve çevreye zarar vermemek adına yapılanlardan ayrıca bahseden konuşmacı, “Büyük marka olmak güç ve sorumluluk taşımayı gerektiriyor” dedi.
SELEN ise; “Yeni dünyada herkes aynı dilden konuşmaya başladı. Müşteri merkeze konuldu. Doğru segmentasyon yapmak zorunda kalındığını, tüketicinin bu noktada grup içinde örtüşen, ayrılan konularını belirleyip, cevap alıp verebileceği mecralarda karşılaşma anları yaratma yönünde çalışmalar yaptıklarını ve bu çalışmaları Turkcell vizyonu (nereye gitmek istediği), Marka özü (temel sermaye), ana çatısı her dönem farklılaştırıp duygusallaştırmaya çalıştıklarından bahsetti. İlk yıl “Turkcell ile hayata bağlan”, ikinci yıl “Turkcell ile hayat daha fazla hayat.” üçüncü yıl “Turkcell ile hayat paylaşınca güzel”, dördüncü yıl “Turkcell birlikte daha iyiye daha ileriye” konseptinde bireysel ve kurumsal müşteriye yeni ürünleri farklı deneyimler yaratarak hayatlarına dahil etmek istediklerinin altını çizdi. Bölgesel ve ülke bazında farklılaşmalar yarattıklarından bahsetti.
ATALAY; IKEA olarak büyük formatlı ürün mağazacılığında organizasyonda %50 üst düzey yönetici olduğundan, Y kuşağı ile çalışma hayatındaki problemden, alım gücündeki düşüş, çalışanlarla kurulan bağdan, geniş ürün gammı yönetiminden, çok alternatifli çözümlerle müşterisini buluşturduklarından bahsetti. Yerel şartlar, proaktif olma, her aşamada heyecan yaratmak konularında stratejik yapılan hataların sektör örneklerinden bahsetti. 
 
Düzenleme: 
Meltem Okatan
Çırak İletişimci
  Halklailiskiler.com.tr

 

3917 kez okunmuş Belgin Usanmaz

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
#PZ2016 İkinci günden dikkat çekenler...   199 gün önce eklendi
10. Marketing Power Konferansı Notları   455 gün önce eklendi
12. Liderlik Zirvesi geniş özeti...   806 gün önce eklendi
9. Marketing Power Conference geniş özeti...   842 gün önce eklendi
15. Pazarlama Zirvesi Notlarım...   950 gün önce eklendi
• Akıl karar aldırır, Kalp kariyer yaptırır...   1177 gün önce eklendi
8. Marketing Power Conference geniş özeti...   1211 gün önce eklendi
'Customer Power Conference' gözlemlerim...   1320 gün önce eklendi
Yeşil İş Green Business 2013 Konferans Notlarım   1363 gün önce eklendi
10. LİDERLİK ZİRVESİ   1561 gün önce eklendi
Innovation of Marketing   1589 gün önce eklendi
MCT İnsan Kaynakları Zirvesi Konferans Notları   1609 gün önce eklendi
Marka 2012 Konferansı Notları 2. Gün   1666 gün önce eklendi
Marka 2012 Konferansı Notları 1. Gün   1673 gün önce eklendi
MARKALARDA başarıya giden yol, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK   1876 gün önce eklendi
Sun Tzu'nun Savaş Sanatı'na Göre Marka Stratejileri   1978 gün önce eklendi
2011 Marka Konferans Notlarım   2038 gün önce eklendi
Sürdürülebilir Marka Şehir: İzmir   2120 gün önce eklendi
MARKA KONFERANS NOTLARI 2010 (1. Gün)   2401 gün önce eklendi
MARKA KONFERANS NOTLARI 2010 (2. Gün)   2402 gün önce eklendi
Kurum Markası mı? Yoksa Ürün Markası mı?   2667 gün önce eklendi
Marka 2009 Konferans Notlarım2   2765 gün önce eklendi
Marka 2009 Konferans Notlarım1   2766 gün önce eklendi
Ülke Markalaşmasında Kurumsal Yönetim Anlayışına Yönelik Yaklaşımlar...   2871 gün önce eklendi
Marka 2008 Konferans Notları 2   3137 gün önce eklendi
Marka 2008 Konferans Notları 1   3144 gün önce eklendi
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.