reklam
reklam
reklam
reklam

15. Pazarlama Zirvesi Notlarım...

Köşe Yazısı - 18 Aralık 2014, Perşembe
GözlemliYorum: Belgin Usanmaz

​MCT Danışmanlık’ın her yıl geleneksel olarak düzenlediği, bu yıl “Change The Game” konseptiyle 15’inci yılını kutlayan Pazarlama Zirvesi'ne ait notlarımı katılamayanlar için Halklailiskiler.com.TR'deki köşemden paylaşıyorum.

Keyifle okumanızı dilerim.
Belgin Usanmaz


Halklailiskiler.com.tr



Zirvenin Oturum Konu Başlıkları
Düşün (Vizyonunu Değiştir)
Keşfet (Pazarını Değiştir)
Yık (Stratejini Değiştir)
İlham Ver (Markanı Değiştir)
Tasarla (İşletmeni Değiştir)
Yankı Uyandır (Hikayeni Değiştir)
Mümkün Kıl (Tecrübeni Değiştir)
Harekete Geç (İlişkini Değiştir)
Etki Yarat (Sonuçları Değiştir)
Güçlendir (Potansiyelini Değiştir)

Dünyayı değiştirmeye hazır mısınız?

Zirve, kuralları yıkarak geleceği kendi vizyonlarına göre şekillendiren dünyanın en iyi düşünür ve girişimcilerini, markalardan inovasyona, pazarlamadan insanlara, farklı alanlardaki değişim dünyasını keşfetmek üzere bir araya getirdi. Değişim zamanlarını, yenilikçiler için müşterilerle farklı yöntemlerle etkileşime geçme fırsatı olarak değerlendirilen Zirve, karlı büyümeyi yönlendirirken yeni şeyler denemek, yeni fiziksel ve dijital pazarlara ulaşmak, yeni iş modellerini benimsemek, müşteri deneyimlerini yeniden keşfetmek, hayatı herkes için daha iyi hale getirmek, aynı zamanda karlı büyümeyi sağlamak için birçok farklı alanda deneyim, öngörü ve görüş sahibi olunması adına yüksek standartlarını karşılayacak şekilde dopdolu geçti. 
Peter Fisk
1. Oturum: Oyunu Nasıl Değiştireceksiniz?

Peter FİSK/Genius Works Kurucu, Danışman, Yazar


“Oyunun kuralları herkes için geçerli, ancak burada herkes gibi oynamanızdan bahsedilmiyor, burada oyun içinde zihniyet değiştirmenizden bahsediliyor, bu sizin avantajınıza olacak şekilde geleceğinizi yaratmanız ile alakalı olacak” diyerek çarpıcı sözlerle sunumuna başlayan FİSK, zaman kısıtlı, kendi vizyonunuzu yaratmak, oyunu kendi avantajınıza çevirmek ve kendi kurallarınızı oluşturmak bu oyunda çok önemli. Oyunun kurallarını takip etmeniz gerekmiyor, birçok marka için bu geçerli olabiliyor ancak büyük markalara dikkat ederseniz, onları kuralları değiştiren ve yeniden yazanlar olarak görebilirsiniz.

Rakipleri takip etmekle bir şey elde edemezsiniz. Cesur olmak, geleceği hayal etmek, inanılmaz fikirler bulmak en önemli oyun değiştirici girdiler diyen konuşmacı; Nereye? Nasıl gidilir? sorularına verilecek cevaplar oyun adına çok önemli görülmektedir.

Strateji değiştirip nasıl etkileşime geçerim? Strateji değiştirip nasıl farklı etkileşime geçerim? demenin arasındaki farklardan örnekler sundu.

Change The GameBazı firmalar markanın “kendileri” ile ilgili olduğunu düşünüyorlar, bu doğru değil, doğru olan markanın “müşteri” ile ilgili olduğu gerçeğidir diyerek sunumuna devam eden FİSK, farklı düşünmek, geleneksel işlem yöntemlerinin dışına çıkmak, ürün değil, “ürünlerle daha fazla yapabilecek olduğu şeyin” satın alındığını vurguladı. Nike satılıyor, çünkü daha iyi koşabilmeyi vaat ediyor, Coca Cola satıyor çünkü mutluluk satıyor diyerek iki büyük marka örneğini katılımcılarla paylaştı. Markanı ürün merkezli olmaktan müşteri merkezli olmaya taşımalısınız diyerek geleneksel yöntemlerin ötesine geçilmesini önerdi.

Yeni bin yılda müşteriler birbirini sorguluyor, tutkularının paylaştıkları topluluklar oluşturuyorlar. Onları mobilize etmek, kısa dönemde karlı hale dönüştürmek önemli. “Müşterilerinize müşteri olmaktan daha fazla, daha başka bir şey verin” diyen konuşmacı, üründen daha fazla değer kazanmasını sağlayacak her şeye müşteri bedel ödemeye artık razı diyerek, “geçmişi nasıl geride bıraktığınızdan çok, geleceği nasıl kurguladığınız önemli, başarılı olma biçimini nasıl değiştireceksiniz onu düşünün” diyerek akıllarda kalacak etkileyici sorularla sunumuna devam etti.

Düzen bozucular kim? onu düşünün. Oyun değiştirici siz olabilirsiniz. Biz oyun değiştirici olabiliriz demek/demeniz çok önemli. Oldukça heyecanlı zamanlarda yaşıyoruz. Teknoloji, dijitalleşme ve kültürel pazarlardaki ihtimaller firmaları ortak/işbirlikçi yapabilmekte bu inanılmaz etkileyici bir durum diyen FİSK, heyecanlı, hayal gücü olan, dünyanın farklı yerlerinde değişim yaratanlar olmak adına Türkler Bizans döneminden bu güne hep en büyük oyun değiştirici olarak tarihte yer edinmiştir diyerek sözlerini sonlandırdı. 

Tanyer Sönmezer
2. Oturum: Oyunu Değiştiren Türkiye

Tanyer SÖNMEZER/Management Centre Türkiye, CEO


Her yıl olduğu gibi Türkiye markaları ve dünden bugüne hem görsel hem dinletisel hem de vurucu söylemleri ile interaktif sunumuna başlayan SÖNMEZER, Türkiye de oyunu değiştiren markaların hikâyelerini anlattı.

Mevcut ürünü farklı şekilde hayatımıza aldılar (FORD Transit)
Yeni bir ürün mevcut bir uygulama(Perma Sarp)
Yeni bir ürün yeni bir uygulama(Oralet)
Fikir fark yaratmak(Zeki Müren)

Bu markaların ortak özelliği “Önce İhtiyaç doğuyor, İhtiyaç Fikre, Fikir Çözüme, Çözüm de, Ürün-Faydaya dönüşüyor” ve eğer gerçekten bu ürün veya faydanın eşi benzeri yoksa o ürün “Efsane “oluyor diyerek sunumunu sonlandırdı. Türkler olmasaydı dünya da tarih diye bir şey kalmazdı dedi. 

Whitney Johnson
3. Oturum: Düşün… Vizyonunu Değiştir.

Whitney Johnson/Springboard Fund Genel Müdür ve Kurucu Ortak


“Düşünce biçimimiz vizyonumuzu nasıl değiştirebileceğimize ışık tutar”. Amaç düzen bozucu olmaksa burada; evrene ilham vermek, inovasyon yapmak, daha iyi ve daha iyi marjı olan ürünler üretmek gerekmektedir diyerek sunumuna başlayan JOHNSON, çoğu şirket kar eden ürünü alıp bir başka kazanda tahminler yürüterek yeni bir karışım üretmeye çalışıyor. Burada tahmin etme çok önemli, Tahmin; belli bir zamanda hedefin neye benzediğini öncede görebilme becerisidir “Burada ikinci önemli konu ise ne kadar zamanda bir inovasyon yapılması ve benimsenmesi gerektiğidir diyerek sözlerine devam etti.

Facebook buna çok uygun bir örnek diyen konuşmacı, tasarlama noktasından 4 yıl içinde 100 milyon hiper büyümeye ulaştığını anlattı. Yeni bir işte önce ilerleme yok gibi görünür, burada cesaretli olmak ve düzen kazanmak çok önemli başarıyı çok uzakta görmemek, devamlılık ve değişime hızlı uyum düzeni bozmaya yeter etkilerdir. Şirketler dalgaları yönetmeyi öğrenirse rekabetçi olabilirler. Dalgaları yönetmek için 7 ana konudan bahsedilmesi gerekiyor:

1- Doğru risk, riskleri alın.

Burada tahminlerinizi, rekabetçi riskler alma yönünde geliştirmek önemli. Girilen pazarın analizi mutlaka yapılmalı, tahminler hissetmek ile sonuç vermez. Düzen bozucu olmayı düşünenler hızlı ilerler ve fark yaratırlar. Burada insanların sizin ürününüzü satın almaları, ihtiyaçlarını sizden kiralıyorlar olarak düşünmenizi gerektirir. Unutmayın tahmin etme gücünüz azaldığında bilin ki inovasyon yapma zamanı gelmiştir.

2- Tasarım yapın

Güçlü olduğunuz alana oynamak çok önemli. Sizi ne güçlü hissettiriyor? Güçlü alanlar size başarıya götürür bunları bilmek tespit etmek çok önemli. Pazar araştırması mutlaka yapılmalı. Sizi sinirlendiren ne? Başkaları sizinle ilgili ne düşünüyor? Sürekli duyduğunuz bir övgü var mı? Becerileriniz ne ile kesişiyor? bağlantıları oluşturmak önemli.Kesişme noktasını bulmalısınız.

3- Kısıtlamaları kucaklayın.

Kısıtlamalar yaratıcılığı sağlayan araçlardır. “Zaman+Para+Uzmanlık kısıtlamalarınız olabilir. Gideceğiniz yolun devam etmesi bu kısıtları bilirseniz sizi çok zorlamaz. Her eylemin hızlı bir sonucu olmalı, kısıtlar eylemlerini gerçekleştirmede önem kazanır. Düzen bozucular rakiplerin sürekli ne yapmadıklarını düşünürler ve onu yaparlar. Sizi en güçlü yapan diğerlerinin ne yapmadığını bulmanız ve onu yapmanız hayata geçirmenizdir.

4- Mücadele edin.

Varsaymayın, araştırın. Sizin gibi olmayanları dinleyin. İnovasyonsuz bir firmanın geleceği yok. Geleceği düşündüğünüzde inovasyon başlıyor.

5- Fırsatları görün.

Pazar analizi, dış dünyadaki gelişmeler, sektörel uygulamalar, devlet düzenlemeleri içindeki ürün/şirket bazında uygulama ve faaliyetlerinizi kolaylaştırıcı alanlar yaratabilir sürekli bu alanlarda olan bitenlerden haberdar olun.

6- Hayal edin.

“Başarılı olmak başarıya nasıl baktığınızla alakalı”,başarısız olmak size şekil verir. Başarısızlık sonucunda inanılmaz bir hayali geleceğe dönüştürebilirsiniz(S.Jops) Başarısızlıkta acı çekmek önemli. Bu durum tutkuyu kaybettirmez, bilakis tutkuyu artırır. Hayal kurmak düzen bozucunun “motoru” dur.

7- Keşif odaklı olun.

Detaylı analiz yapın. Adım adım ilerlerken geri bildirim alın. Aşağıda bulunurken üstte ne var göremeyebilirsiniz. Yeni durum ve yeni eğilimler önemli. İnovasyon her zaman değişim sağlamayabilir. Bazı durumlarda müşteriniz bunu istemeyebilir bu kırılma noktasına dikkat etmelisiniz. Derinde bir şey bilmediğinizi hissediyorsanız daha derinden bakın. Yenilikçileriniz ikilemi budur diyerek öğretisel tekniklerin anlatıldığı etkileyici sunumunu tamamladı.
Stefan Klein
4. Oturum: Keşfet… Pazarını Değiştir

Stefan Klein/Aeromobil Kurucu Ortak, Baş Tasarımcı


Uçan arabanın mucidi olarak bilinen Slovakyalı mühendis KLEİN, araba üzerinde uçmayı hayal ederdim. Kara parçasının özgürlüğümüzü sınırladığını ve daha tehlikeli olduğunu düşünürdüm diyerek uçan araba ile ilgili ilhamından bahsederek sunumuna başladı.

Önce basit bir tasarım icat ederek yola çıktığını, “Basitlik ve Tasarım” ile işlev değiştirdiklerini uçmanın insanları birbirine bağlayan bir nesne ile bütünlük kazanacağını hayal ettiğinden bahsetti.

Aslında araba ve uçak her alanda iki farklı dünyadan gelen işlevler diyen konuşmacı, arabaya kanat eklemek, ortak teknoloji alanlarına bakıp, yeni bir teknoloji geliştirmek yazılım, karbon dengesi sağlamak, hesaplamalar derken otomotiv ve havacılık tecrübesi olan uzman kişilerle bir araya gelerek portatif oluşturduklarından bahsetti. Otomotiv duygusu üzerine bir tasarım planlandı arabayı uçağa dönüştürmeye karar verdik, bu kararlar tasarım ve teknoloji kullanımı adına çok önemli kararlar diyerek sunumuna devam eden KLEİN, sunum görselleri ve tasarımlarını anımasyon sunum tekniği kullanarak katılımcılarla paylaştı.

Yaratmak istedikleri aracın normal bir uçak gibi hareket eden ve aynı forma sahip olması önemliydi diyen konuşmacı, birçok üretim, mühendis ve tasarımcı bir araya geldi. 25 yıllık deneyim kendi konfor alanımdan çıkıp, yeni bir şeye geçmek adına beni çok heyecanlandırıyordu diyerek sunumuna devam etti.

Benzer özelliklerini ararken aslında ne çok da benzer olmayan özelliklerle karşılaştık diyen KLEIN, en basit uçak 3 teker, araba 4, kanatsız, kanat var, park yeri, yol güzergâhı, saha deneyimi, araç kullanım ehliyeti, aracın fiyatı, satın alıcıların piyasadaki varlığı vb. gibi daha birçok konu da mevzuat eksiklikleri olan bu tasarımın 2 yıl içinde spor araç görünümlü, Aeromobil adı altında piyasaya çıkacağının müjdesini katılımcılarla paylaştı. 

Baran Yurdagül
5. Oturum: Davranış Tercümanları

Baran YURDAGÜL/AVEA Mobil Bağlantı Direktörü


Dijitalleşen dünyada müşteri deneyimi değişiyor. Kısaca;

1- Varoluşumuz değişmedi, cevap verme şeklimiz değişti.

2- Alışkanlıklarımız değişti,

3- Bilgi kaynaklarımız değişti,(mekân, zaman, yer kavramları)

4- Müzik dinleme şeklimiz değişti,

5- İhtiyacı karşılama araçlarımız değişti,

6- Oyuncular değişti, tek yönlü iletişimimiz değişti.

Bu alanlarda dijitalleşen dünyada;
Aynı anda bir gözümüz sanalda bir gözümüz gerçeklikte, farklı boyutlarda aynı anda olmaya başladık. Seri üretim değil, seri kişileştirme, kişisel yaratıcılık ön plana geçti, gerçeği aratmayan oyun deneyimleri, optik sunumlar, modunuza göre müzik seçimi, dijital hatırlatıcılar, uyarıcılar, ayak sağlığı, bebek bakımını destekleyecek olan yaşam kolaylaştırıcıları derken bugün dijital kanallarla yapılması mümkün kılınan bir çok şey hayatımızın baş köşesine gelip oturdu diyerek hızlı giriş yaparak sunumuna başlayan YURDAGÜL, Gelecek dijitalleşmede 2020 hedeflerinde, müzik dijitalleşmeye devam edecek, medya dijitalleşiyor, eğitim, tıp dünyası, ulaşım, dijital ekran, hologram ve akıllı ofisler ile zaman ve mekândan bağımsız bir çok alanda ve an’da olabileceğiz dedi ve çeşitli örnek görseller paylaştı.

Yeni iş alanları daha yaygın rekabet, daha esnek ve bağımsız organizasyonlar oluşacak geçmişte bazı iş alanları biterken dijitalde yeni iş alanları çıkmaya başlayacak diyerek etkileyici görsel videolarla sunumunu sonlandırdı. 

Rita Clifton
6. Oturum: Etki Yarat… Sonuçları Değiştir

Rita Clifton/CBE


Değeri değiştirmek, Değeri dönüştürmek gerekiyor, şirketler kendileri, toplumlar için bunu mutlaka gerçekleştirmeli, Etki-Sonuç mutlaka bir Değere dönüşmeli diyerek sunumuna başlayan CLİFTON, Amerikalı ünlü iş adamı Warren Buffett dediği gibi gelecek işlerin başarısını; 3 konuyla ölçülebilir olacak, O’da;1-Güçlü bir marka olmak, 2-Güçlü bir yönetim ekibi, 3-Güçlü bir bütçe...

Birçok şirket internet, dijital ve mobil bizim için ölüm diye düşünüyor. Ürün, fiyat geride kaldı, marka olmak bu süreçte ön plana çıktı. Artan bilgiden dolayı kime ne oranda güveneceğimizi şaşırdık. Eskiden markamız seviliyor mu? buna bakıyorlardı. Şimdi araştırma ve satın alma sürecinde her ana bakılıyor. O yüzden sürdürülebilirlik ön planda tutulmalı diyen konuşmacı, uzun süreli müşteri ilişkisi kurmak ve marka olmak istiyorsanız; Güven, Gelir, İstihdam yaratan sosyal fayda odaklı şirketlerden olunması gerektiğini vurguladı. Bir diğer konu “Hangi ülkeler markaları için mücadele ediyorlar? Uluslararası alanda küresel marka için ne yapmalı? bu alanlara bakmalısınız diyerek, Güçlü markalar diğerlerinin ötesine geçen markalardır. İstihdam yaratan, iş sonuçları yüksek markalardan olmanın önemini vurguladı.

Eskiden pazarlama departmanları tüketiciden, tüketici memnuniyetinden sorumluydu, bugün ise tüm departmanlar müşteri ve tüketiciden sorumlu oldu.

Markalar başarılı olmak için bugün;
1- Net olmalı; Markanın neyi temsil ettiği, rakiplerden ayrı olan özellikleri iyi tanımlanmalı,

2- Tutarlı olmalı; Markayı en iyi ne temsil ediyorsa sürdürülebilir şekilde vurgulanmalı,

3- Lider olmalı; Markanın değer ve etki yaratması önemli.

Google’dan örnekler sunan konuşmacı, Google 15 yıl önce neyi temsil ettiği netti. Bilgiyi biz organize ediyoruz dedi. Marka kimliği, çalışanları, dünya genelinde kullanılan dil ile en iyi100 şirket olmayı başardı.

Mc Donalds, değerlerini değiştirdi, basit, kolay, iyi gıdayı hızlı ulaşım olarak ortaya çıktı. Çalışanların bu şirkette çalışmanın gururunu ön planda tuttu.

Apple, dijital dünyaya en iyi entegre olandı. Markanın değerini değiştirerek en iyi alana odaklandılar. diyerek bir kaç büyük markadan örnekler sunan konuşmacı, burada önemli olan temsil ettiğiniz şeyi bilmek ve nasıl ifade edileceği üzerinde durmaktır. Toplumu ve evreni önemsemektir. Çevresel sorunlara çözüm üretmektir. Markanın değerini değiştirenler en iyi odaklananlar olmuştur diyerek sunumunu sonlandırdı. 

Pınar ERCAN TURSUN
7. Oturum: Bir bebek oyunu nasıl değiştirebilir?

Pınar ERCAN TURSUN/Ford Otosan Pazarlama Müdürü


Şirketin kalıcı olması için markanın kalıcı olması gerekiyor. Ford 5 kıtada faaliyet gösteren en geniş otomotiv ürün gamına sahip, her ürün ihtiyacı olan aktiviteleri aynı yönetim içinde konumlandırıyoruz diyerek sunumuna başlayan TURSUN, yeni bir ürün geliştirilmesinde öncelikle pazarlamanın rolü nedir? Sorusuna yanıt vermemiz gerekiyor diyerek;

Müşteri kim? İhtiyaçları, bekledikleri ne? bunu tanımlıyoruz.

Müşteri ne ister? ürünleri araştırıp ihtiyaçlar ile ilişkilendiriyoruz.

Müşteri Kim sorusuna çıkarttığımız sonuçlar;

-Müşteri, ürün değil marka değeri satın alıyor , (Marka bağı büyüyor)

-Müşteri ilgi istiyor,(Küçük sürprizler farklı satın alma deneyimi yaşamak istiyor)

-Müşteri değişimin bir parçası mı? Değişimin kendisi mi olacak? (Neyi istediğine göre yaşatıyoruz)

-Müşteri bugün ve ileri günlerdeki ihtiyaçlarını düşünen/planlayan markalar görmek istiyor,

-Tasarım aşamasında kişileştirilmeyi önemsiyor,

-Teknolojik, güvenli, doğa dostu olmasını en önemli bir kıstas olarak görüyor.

Bu sonuçları alt alta yazdığımızda müşterinin bu gününü değerli kılmak satın alımını o markadan gerçekleştirmek ve gelecekteki beklentisine uygun alt yapıyı kurgulamak zorunda olduklarının bilinci ile hareket ettiklerinin altını çizen konuşmacı, Tourneo Courier adlı yeni modelin “Tek rakibi kendisi” Sizinde tek rakibiniz kendiniz” bağlantısı ile markayı tasarladıklarından bahsetti.

Markaların ürünü tasarım anında geleceği çok iyi görmeleri, müşterinin beklentilerinin bu günden görmenin, geleceği karşılaması adına ne kadar önemli olduğunu vurgulayarak, Markanızı bir bebeğin yaşamını planlarken gibi hassas planlamalı ve Ne ister, nasıl isteğini giderebilirim? Sürecin En’leri neler? şeklinde düşünerek ilerlemenin kolaylık ve zorluklarından bahsetti.

Tüketicinin kalbine dokunmanın, bunu renk, mekanik aksam kullanımı, hayatı kolaylaştırmak ve zevkli kılmak adına büyük bir sorumlulukla yaptıklarından bahseden TURSUN, bugünün beklentilerin geleceği karşılamasını önemsediklerinden bahsederek yeni model Tourneo Courier ‘ın tanıtım sunumunu katılımcılarla paylaşarak sunumunu sonlandırdı. 

PARALEL OTURUM: Gerçek Bire Bir Pazarlama ile Müşteri Yolculuğunun Dönüşümü

Helene Ackermann/Salesforce Marketing Cloud Kanal Satış Direktörü


Bir cihaz ile birçok kanala ulaşılması en büyük “Dönüşüm” . Biz nasıl bir yolculuk yapmalıyız ki her kanaldan müşteriye ulaşır olalım? Kanallar boyu iletişime nasıl geçebiliriz? Çok kanallı erişime olanak sağlayan tek bir cihaz var mı? diyerek bir çok soru ile sunuma başlayan ACKERMANN, Doğru zamanda, doğru kanaldan, doğru mesajı vermek ve bu noktada hızlı olmak önemli. Var olan müşteri tabanına çok iyi hizmet vermek, yeni müşteri için pazar payı arttırmak en temel nokta dedi.

“Anonim müşteriyi hiç bizimle çalışmamış olanı, hayrana dönüştürmek “ bizim amacımız bu. Özellikle internette araştırma yaparak satın alımı gerçekleştirecek olanlar için tasarımlar yapıyoruz diyen konuşmacı,

Örneğin internet kullanıcısının bir spor ayakkabı talebi var, özelliği yürüyüş ayakkabı olması, alışveriş sitesine giriş yapıyor, ürün alışveriş araştırması sırasında bu amaçla kurulmuş bir grupla karşılaşıyor ve alışveriş sitesinden doğru o grup sitesine geçiş yapıyor belli bir süre orada vakit geçirip sonra tekrar internet alışveriş sitesine geri dönüyor renk/model seçim alternatifleri içinde bir noktaya kadar alışveriş sitesinde ilerliyor, site işte bu noktada müşteri hakkında belli başlı bilgiler edinmeye başlıyor, bir an geliyor bir uyarıcı, dış etken bir reklam her ne ise bu noktada; müşteri algısını kaybedebiliyor ve satın alım gerçekleştirilmeden, sepeti sonlandırmadan alışverişten çıkıyor. Alışveriş sitesi müşteriyi geldiği noktaya kadar takip ediyor ve vazgeçtiği anda onu tekrar geri kazanmak için birçok noktada. Müşteriye Hoşgeldiniz diyor, baktığınız ürünler listesi sunuyor, alışveriş indirimleri gönderiyor bir çok göstergelerle müşterinin algısını mutlaka kazanmaya çalışıyor. Bu bir tasarım. Alışveriş deneyimin yaşandığı bir tasarım.

Alışveriş sitelerinin alt yapısı müşterinin tercih veya vazgeçişleri, inceleme adımları müşteri ve o markanın tercih edilmesi ile ilgili birçok konuda bilgi veriyor. Anonim, potansiyel, hayran müşteri vb. gibi gruplamalar yapıyor. Her adımın bir başka açılımı var site alt yapısında. Bu alt yapının detayında değişik saha uygulamaları ve fırsatları bu müşteri tiplerini sadık, vazgeçilmez ve hayran müşteri haline getirmek adına grupluyor diyerek sunumuna devam eden konuşmacı, alımdan vazgeçen, algısı düşen bir müşteriye nasıl hatırlatmalar yapılmalı ve o ürünü alması yönünde nasıl bağlantılar kurulmalı konusunda örnekler sunarak sunumunu sonlandırdı. 

PARALEL OTURUM: Trend Takibi: Bilgi Selinde Hayatta Kalmak

Yalçın PEMBECİOGLU-Bigumigu Kurucu ve Yönetici Ortak


Bilgiyi seçmek, doğru tahminlemek önemli. İşler karmaşıklaştı, her işe özel iş modeli kurgulamak gerekiyor eskiden böyle değildi. Bir model geliştiriliyor ve o model bir çok iş alanına uygun oluyordu sadece bir kaç noktada değişiklikler yaşanıyordu, ancak şu anda yapılan iş; içerik tespit etmek yayınlamak yerine trendleri tespit etmek ve içerik ortaklığı yapmak olarak değişti diyerek sunumuna başlayan konuşmacı, tweet göndermek bir trend değil artık, bu çok standart kaldı. Gerçek zamanlı pazarlama trendlerinin izlenmesi önemli. Hangi twittler gündemde? Hangi kelimeler aranıyor? Rakipler hangi kelimeleri kullanıyor? Dün en çok ne konuşuldu ne beğenildi? En popüler olan ne? bunların takip edildiği tek bir yer de olması önemli artık.

Sitelerin dönemi değer kaybediyor, yeni yatırımlar geliyor. Tek kerelik uygulamalar. Feedlys-Flipboard-Bigumigu vb.gibi. Gif-Reddit gibi tek bir noktadan bilgi toplamamız mümkün olacak.

Dinamik filter yeni dönemde aktifliğini sürdürecek, facebook, twitter, newfeed kendi duvarlarınızda size özel tanımlanmış, dikkatinizi çekecek şeyler almaya başlayacaksınız diyerek bazı örneklendirmelere yer vererek sunumunu tamamladı.

Niraj DAWAR
8. Oturum: Yık… Stratejini değiştir.

Niraj DAWAR/Ivey Business School Pazarlama Profesörü


İş kollarını ürüne göre ayarlıyoruz, ürünler iş kollarının merkezini/kökenini oluşturuyor, bugün bir kaç soruya verecek olduğunuz yanıt strateji geliştirmeniz adına çok önemli. Bunlardan en önemli bir kaçı:

1-Hangi ürün ne satıyoruz? Ya üretim ya da ürünle alakalı, iş kollarına göre ayırım yapılmalı.

2-Neden müşteri sizden satın alıyor? Burada verilen yanıt çok önemli. Verilen cevapta ki hiçbir şey fabrikada üretilen bir şey değil ve satın alınamaz, ölçülemez. Bu taraftaki işler daha çok ilgi çeken şeyler, odaklanılan şey her zaman tam olarak ürün olmamalı.

3-Rekabette gücümün kaynağı ne? Her şirketin kendine özgü bir merkez kaç kuvveti vardır. Değerler dizgini değişiyor.

4-Daha fazla ne üretmeliyiz? İnovasyon ile ilgili, sonuçların öncelendirilmesi ile ilgili. İnovasyon daha iyi ürün demek değildir, satın alma kriterlerini değiştirmektir, tercih edilmeyi arttırmaktır.

5-Ürünler daha iyi nasıl satılır? Ürünler tüketicinin zihninde yaşıyor. O anda ve sonrasında zihinde alımı güçlendirici etki yaratıyor olmak önemlidir. Bu kapsamla ilgili bir konu… Müşteri memnuniyeti her zaman müşteri sadakati demek değildir diyen DAWAR, Downstream-Upstream olmak üzere iki akımdan bahsetti. Değerler dizgini değişiyor. İki akım arasında farklı kavramsal uygulamalar var. Upstrema da müşteri değeri, ne değil nasıl önemliyken, Dowstream da davranışların tanımlanması önemli görülmektedir diyerek bir kaç marka örneği ile sunumunu tamamladı.(Land Rover, Jaguar, Volvo)  

Marty Neumeler9. Oturum: İlham Ver… Markanı değiştir.

Marty NEUMELER/Liquid Agency, Dönüşüm Direktörü


Şirketlerin tek bir amacı var, O da müşteri yaratmaktır. Eğer bir müşteri yaratmak işindeysek ne tür müşteri yaratmak zorundayız? onu belirlemeliyiz.

-En ucuz fiyatı arayan mı? O zaman onları büyük indirimi beklemeleri için eğitmek durumundayız.

-Geniş bir müşteri yaratmak mı?

-Davranışınıza dahil edeceğiniz bir müşteri yaratmak mı?(1 ayakkabı alan ihtiyacı olan bir çocuğa ayakkabı hediye ediyor)

-Ürünlerinizden anlam yaratmak isteyen müşteri mi yaratmak istersiniz?

-Başarılı olmanıza yarar sağlayacak bir müşteri mi yaratmak istersiniz?

-Gerçek/Özel müşteri mi yaratmak istiyorsunuz?

Bir kaç soruyla sunumuna başlayan ünlü konuşmacı, istenilen tarzda bir markayı yaratmak için benzersiz bir markayı müşterilerinizle birlikte yaratmak zorundasınız, markayı yaratmak karmaşık bir durum, marka logo değil, görsel bir kimlik değili, ürünün kendisi bile değildir, marka kimine göre duygusal bir durum, kimine göre aklında kalandır. Aslında sizin değil başkalarının söylediği şeydir diyerek etkileyici açıklamalarda bulunan NEUMELER, her şey değişime uğruyor ancak en çok değişen “ anlam”. Bugün “anlam” ürünün kendisinden daha önemli oldu dedi.

Burada markaların yapması gereken;
Ana amacı belirle, İhtiyaçları olan, karşılanmamış bir duygu taşıyan bir grubu belirleyin. Cesur olun. Anlamı bulmalarına yardımcı olun. Önce ihtiyacı dinleyin. Kimlik oluşturmalarına katkı sağlayın. İyi roller verin. Onları işe dahil edin. Ölçülebilir bir durum yaratın. Faaliyet içinde etkileşim yaratın. Ürünü hayal etmelerini sağlayın. Duvarlar yıkılıyor. Müşteri yaratmak gelecek adına çok önemli olacak. Her markayı canlıya dönüştürmeye çalışarak sürekli anlam yaratma çabasına giriyoruz. Burada kritik başarı: Müşterinizin ne olmasını istiyorsunuz önce buna karar vermenizdir! diyerek sunumunu tamamladı.


                                                 
                                                             2.GÜN


 
ramon 
1. Oturum: Tasarla… İşletmeni değiştir.
 
Ramon Vullings/Author İdeaDJ

 
Oyun değiştirici bir fikir bulunduğun alanına/sektörün dışından gelir. Bir şey yanlış/yetersiz olduğunda ipuçları yakalamak lazım. Yeni bir durum yaratmak için tasarımdan yararlanmalısınız diyerek sunumuna başlayan konuşmacı, müşterilere odaklanmak çok önemli, onların yoğun, zamanı olmayan dünyasına hızlı hizmet getirmek, markaların bunu onlar adına düşünüyor olması, müşterinin en büyük beklentisini keşfetmek çok önemli diyerek sözlerine devam etti. VULLINGS, fikir çalmak, başkalarından kopya çekmek, başkalarının fikirleri üzerinde çalışmak zordur”. Bilinmeyenin korkusunu araştırmak burada önemli olandır” onu bulabilirsiniz. Kavramları birleştirerek yaratıcı olmayı önemsiyorum.

Bu alanda sizlere önerim;
Diğer sektördeki müşteri deneyimlerini, kazanımlarını işe aktarın.
İpuçlarını toplayın. Doğru benzeşmeleri yakalayın, doğru sorular sorun.
Benzeşmeleri bir araya getirirken farklı olanları kelimelerle oynayın.
Farklı modeller uygulayarak, farklı kişileri nasıl çekebileceğinizi gösterin.
Copy Paste yerine, Copy-Uyarla-Zenginleştir-Oyunu değiştir-Paste yapın dedi.
Tasarımda yaratıcılık lazım, yaratıcılık içinde nasıl uygun bir şey oluşturabilirsiniz ona bakmak lazım diyen konuşmacı, Çocukların röntgen, emar cihazlarında sakin durması adına Disney karakterlerinden nasıl yararlanıldığını, nasıl çocuklar için tedavi odalarının tasarlandığından bahsederek, farklı görseller sundu.

Çapraz sektör inovasyonundan bahseden VULLINGS, müşterinin alışkanlıklarına uygun ortamların dışında duygusal stres, üzüntü yaratan ortamlara, uyum sağlamakta zorluk çektikleri alanlarda hizmet anlayışının nasıl değiştirildiğini ve bu bakış açısıyla işletmeye katılan değeri gösterecek örnekler sunarak sunumunu tamamladı.

van
2. Oturum: Yankı uyandır… Hikayeni değiştir.

Joeri Van de Berg/InSites Consulting Kurucu Ortak ve Y Kuşağı Uzmanı


Markanızı anlamlaştırmak istiyorsanız onlardan biri gibi davranmanız gerekiyor. Genç nesil ile nasıl bağlantı kurabilirsiniz? onu önce bulmanız gerekiyor. Diğer kişileri etkilemek için mi? Eğlence için mi? Bunu belirlemek çok önemli.

Önceki nesil ile şimdiki nesil arasındaki fark: Eskiden prestij önemliydi şimdi gösteriş önemli. Gerçek farklılık ise şimdiki neslin eğlenmeye yönelik beklentileri diyerek sunumuna başlayan BERG, Y kuşağı için “Hayatı kutlamak onlar için önemli. Kaçış ve stresten kurtulmak yönünde dürtü taşıyorlar. Etkinlikler onlar için önemli. Bir arada olmak, birliktelik hissi önemli. Dünyadaki diğer insanlarla eş zamanlı kutlamaları önemsiyorlar. Marka öykülerinin bir parçası olmak istiyorlar. Live&tTeam… Yaşa ve Öğren denemeyi ve denerken öğrenmeyi/eğlenmeyi seviyorlar diyerek sözlerine devam etti.

Bu ortamı baz alan şirketler, yarın için bu kuşağın yapmak istediğini sorgulaması gerekiyor diyen konuşmacı, hep kısa dönemli isteklerden bahsediyorlar. Dünyayı yöneten kişi olmak istiyorlar. Başarılı bir hayat deneyimi yaşamak istediklerini belirtiyorlar diyerek The Color Run, örneğini dinleyicilerle paylaşarak sunumu sonlandırdı.

tara
3. Oturum: Güçlendir… Potansiyelini Değiştir.

Tara Swart/The Unlimited Mind, CEO


Duyguya dokunursanız bazı şeyler değişir. Beyin dış dünyadan sürekli bilgi alıyor. Yemek-Alkol alışkanlıkları, Uyku bunlar beynin nasıl çalıştığını bize söyler. Bilgiler beyin köküne geliyor. Duygusal yoğunluğa bağlanıp mantıksal noktaya ulaşıyor. Kısaca bilgi, duygusal kısımdan geçip beyini harekete geçiriyor. Hissetmek beynin derin kısmında oluşan bir duygu. Süreç önemli birçok ağ var bu alanda diyerek sunumuna başlayan konuşmacı, kadın ve erkek beyni arasında ki farklılıklardan bahsetti.

İnsanlar herkesin kendi gibi düşündüğünü, motive olduğunu sanıyor. Ancak bu doğru değil bu noktada kişileri neyin motive veya demotive ettiği önemli. Duygusal zekâ önemli. Vücut-beyin arasındaki bağlantı önemli. Vücut ile ilgili beyine ne tür mesajların gittiği, ilham, önyargılar, öğretiler vb. gibi birçok alandaki etkiler beyini olumlu veya olumsuz etkileyebiliyor diyerek sunumuna devam eden konuşmacı, ne kadar farklı şeyler denerseniz beyin o kadar değişiyor diyerek etkileyici açıklamalarda bulundu.

“Dünya gittikçe neye benzeyecek? “Herkesin merak konusu, bir çok şeyin altı çizilse de en bilinmesi gereken konu, dünya fazlaca değişecek ve günden güne daha hızlı olacak diyerek sunumuna devam eden SWART, iki konuya odaklanılması gerekiyor, birisi çaba yerine beceri, ikincisi sabit zihniyet yerine öğrenen zihniyet... Öğrenen zihniyet zorlukları, hatayı fırsat olarak görebilendir dedi. Müzik ve dil öğrenmek beyine çok iyi gelir diyen konuşmacı, öğrenebilecek şeyler bulun, 2-3 şey seçin alışkanlıklara sahip olunca değiştirirsiniz, kendinizi az yargılayın, başkalıklardan keyif alın, yaşamı sevdiklerinizle güzel ve olumlu olduğunu düşünün. Yapıcı geri bildirim alın. Başarısızlığa izin verin, beyin bu hisse alışmalı. Beyinin bu çıktıları düzenler. İyi kararlar verin. Duygu oranını ayarlayın. Önyargı yaratmamaya çalışın, ön yargılarınız varsa azaltın diyerek beyini olumlu etkileyecek bilgilendirmelerde bulundu.

Uyku, glikoz, su ve oksijen en önemli besleyiciler, beyin basit şeyleri seviyor. Uykusuzluk yaşam kalitemizi 5-6 puan düşürüyor, beyin 6-8 saatte yenileniyor, beyin ve omurilikteki sıvılar gece beynimizi temizliyor, bu da yeni bağlantılar oluşturması adına önemli diyen uzman, egzersiz ve sporun uygun zamanlarda gerçekleştirilmesinin etkisinden de bahsederek sunumunu tamamladı.

david
4. Oturum: Güçlendir… Potansiyelini değiştir.

David Blake/Degreed, CEO


Almış olduğunuz üniversite diploması hangi ilgi alanlarınıza hitap ediyor, sahip olduğunuz diplomaya göre işi tanımlamamalısınız. Değişim fırsatları nasıl kullandığınızla alakalı. Değişim döneminde öğrenebilenler dünyanın mirasına sahip olabilirler. Çünkü diğerleri var olmayan bir dünyada becerilerde takılıp kalmışladır diyerek etkileyici söylemlerle sunumuna başlayan BLAKE, bilgi ekonomisinde hızlı bir değişim var, 13 ayda bir her şey değişime uğramış oluyor, IBM yakında bu ölçünün 12 saate düşeceğini söylüyor diyerek sözlerine devam etti.
Şu anda yarım milyon kadar ulaşılabilecek kurs var, en büyük üniversitede 10 bin ders var. Öğrenebilme ölçeğine bakınca çok malzeme olduğunu görmek mümkün…

Kısaca öğrenme, eğitim kurs için birçok alternatif var diyen konuşmacı, açık eğitim ortaya çıktığında amaç örgün ve örgün olmayan eğitimleri bir araya getirmekti. Diplomalar artık sorgulanmamalı, beceriler sorgulanmalı, Şirketlerin kişisel eğitim bütçeleri olmalı, Kişiye öğrenmek için zaman+para+kaynak verilmeli. Artık en iyi eğitimin tek bir kaynaktan almak mümkün değil. En iyi kaynak dünyanın dört bir yanına yayılmış durumda, en iyi kaynağı önemli olan arayıp bulmaktır diyerek sunumuna devam eden BLAKE, artık eğitim yerine beceri anlatılacaktır dedi.
Degreed’in amacı, alınması gereken örgün veya örgün olmayan her türlü eğitimleri belli bir şekilde derecelendirmektir. Bu derecelendirme hem şirket hem de bireyler için yapılmaktadır, beceri /yetkinlik değerlendirmeleri bu oyunun kuralını mutlaka değiştirecektir. Şirketiniz rakiplerinizden hangi farklı yetkinlik ve becerilere sahip bunu kendinize sormalısınız diyen konuşmacı, Degreed beceri networkü ile öğrenme kültürü oluşturdukça eğitim değişecek dolayısıyla öğrenme kültürü yaratmak gelecekteki rekabet adına önemli bir konu olacak diyerek sunumunu sonlandırdı.

PARALEL OTURUMLAR’ DAN KISA KISA…
 
tanyel
1- Oyunun Kuralları Değişiyor, Oyunu oynayanlarda değişecek
 
Tanyel YILMAZ-MTA Medya Takip Merkezi Gn. Md.Yrd.
 

Değişimi tetikleyen “değişim kültür”üdür.
Zaman sınırlı başlarının hayatını yaşamayın.
Değişim sağlayanlar konfor alanının dışına çıkanlardır.
Bilgi ve Deneyim, konfor alanı yaratır.
Çöp olarak görülen bir bilgi yeri geldiğinde çok değerli olabilir.
Hedef kitlenizi nerede ne zaman nasıl bulacağınızı kestirmek her zaman mümkün olmuyor.


2- Direnme! Değiş, Değiştir…
 
Sefa KARAHAN-Ajans Başkanı

 
DEĞİŞİM Çarkı
Kabul et
Sabret
İnandır
Anlat
Şaşırt
Etki kur
Gerçekleştir.
Bu çark içinde neyi değiştirebiliriz?
Yönetim-Organizasyonu / İnovasyon
Ürün /Kalite
Pazar /Güçlü pazarlama ağı
Rekabet ve tanıtım /Reklam değişim yaratacak alanladır.
 
3- Büyük Resim, Dijital Pazarlama
 
Yasin Kaplan-Arama Motoru Kurucu

 
-Dijital pazarlama hedef kitleye daha rahat ulaşılıyor.
-Dönüşüm oranı ve sonuç maliyet daha net görülebiliyor.
-Ruhları ortaya çeken markalar olun.
-Kampanya- Duyuru- Reklam metinleri oluşturmak önemli.


 

2857 kez okunmuş Belgin Usanmaz

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
#PZ2016 İkinci günden dikkat çekenler...   139 gün önce eklendi
10. Marketing Power Konferansı Notları   395 gün önce eklendi
12. Liderlik Zirvesi geniş özeti...   746 gün önce eklendi
9. Marketing Power Conference geniş özeti...   782 gün önce eklendi
• 15. Pazarlama Zirvesi Notlarım...   890 gün önce eklendi
Akıl karar aldırır, Kalp kariyer yaptırır...   1117 gün önce eklendi
8. Marketing Power Conference geniş özeti...   1151 gün önce eklendi
'Customer Power Conference' gözlemlerim...   1260 gün önce eklendi
Yeşil İş Green Business 2013 Konferans Notlarım   1303 gün önce eklendi
10. LİDERLİK ZİRVESİ   1501 gün önce eklendi
Innovation of Marketing   1529 gün önce eklendi
MCT İnsan Kaynakları Zirvesi Konferans Notları   1549 gün önce eklendi
Marka 2012 Konferansı Notları 2. Gün   1606 gün önce eklendi
Marka 2012 Konferansı Notları 1. Gün   1613 gün önce eklendi
MARKALARDA başarıya giden yol, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK   1816 gün önce eklendi
Sun Tzu'nun Savaş Sanatı'na Göre Marka Stratejileri   1918 gün önce eklendi
2011 Marka Konferans Notlarım   1978 gün önce eklendi
Sürdürülebilir Marka Şehir: İzmir   2060 gün önce eklendi
MARKA KONFERANS NOTLARI 2010 (1. Gün)   2341 gün önce eklendi
MARKA KONFERANS NOTLARI 2010 (2. Gün)   2342 gün önce eklendi
Kurum Markası mı? Yoksa Ürün Markası mı?   2607 gün önce eklendi
Marka 2009 Konferans Notlarım2   2705 gün önce eklendi
Marka 2009 Konferans Notlarım1   2706 gün önce eklendi
Ülke Markalaşmasında Kurumsal Yönetim Anlayışına Yönelik Yaklaşımlar...   2811 gün önce eklendi
Marka 2008 Konferans Notları 2   3077 gün önce eklendi
Marka 2008 Konferans Notları 1   3084 gün önce eklendi
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.