reklam
reklam
reklam
reklam

12. Liderlik Zirvesi geniş özeti...

Köşe Yazısı - 11 Mayıs 2015, Pazartesi
GözlemliYorum: Belgin Usanmaz

Önde gelen başarılı liderlerin katılımıyla 16 Nisan 2015 tarihinde Sheraton Maslak Hotel'de gerçekleştirilen 12. Liderlik Zirvesi'ne ait notlarımı katılamayanlar için Halklailiskiler.com.TR'deki köşemden paylaşıyorum.

Keyifle okumanızı dilerim.
Belgin Usanmaz


Halklailiskiler.com.tr

 
 
Konferansın Konu Başlıkları
 
-İş Dünyasının Spordan Öğrenecekleri
-Türkiye’de Lider Olmak Zor, Lider Kalmak da
-Kendi işinizin Patronu olun
-Başarılı Liderliğin Kuralları
-Türkiye’nin önde gelen aile şirketlerinde sürdürülebilirlik ve yönetim
-Nasıl Başardılar? CEO’lardan Başarılı Yöneticilik ve Yönetim Rehberi
 
İş hayatının dinamikleri sürekli olarak değişmekte ve gelişmektedir. Hızlı değişimlere ayak uydurmak ve kendisini geleceğe hazırlamak isteyenlere özel iş dünyası profesyonelleri bu yıl da katılımcılara; “Lider olmak Lider kalmak, Sürdürülebilirlik ve Yönetim, Sınırları aşmak, Ekibe Güvenmek, Şirketlerde Büyük işler başarmak, Yönetimde Mükemmelliğe Ulaşmanın Yolları “gibi konularda deneyim ve bilgilerini aktarma fırsatı buldu. İz bırakan liderlerin iş dünyasına bakışı, kitleleri peşinden sürükleyebilmenin ve değer yaratmanın nasıl bir yetkinlik gerektirdiğinin sırlarını keşfetmek isteyenler için, iş hayatına dair ipuçlarının anlatıldığı sunumlar dinleyiciler tarafından büyük bir ilgiyle izlendi. 


Konuşmacılardan bazıları
 
İhsan ATEŞ (Defacto)
Cüneyt ASAN (Günaydın Et ve Restaurant)
Perihan İNCİ (İnci Holding)
Gülden TÜRKCAN (KAGİDER)
Faruk SARAÇ (Modacı)
Fikret ORMAN (BJK)
Mehmet HACIKAMİLOĞLU(AKCANSA)
Arzu Aslan KESİMER (TAT)
Orhan İDİL (Hayat Kimya)

İhsan Ateş, Cüneyt Asan, Perihan İnci, Fikret Orman
1. Oturum: DeFacto “WHY” Diyor
 
İhsan ATEŞ (Perakende Grup Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi)

 
İhsan Ateş, Y kuşağı WHY kuşağı, 80 yılı sonrasında doğanlar; yapılan araştırmalara göre 5 yılda bir ya eşini ya da işini değiştirirken, 60-80 yılları arasında doğanların 5 yılda bir sadece arabalarını değiştirdiklerini söyleyerek sunumuna başladı. Y kuşağından X kuşağının yükünü hafifletmesini beklerken daha çok yüklerinin arttığından bahsederek örnekler sundu.
Sorgulayan, biz daha iyiyiz diyen, az üreten, tembellikten hoşlanan bir kuşakla nasıl karşı karşıya kaldığımızı gözler önüne serdi. Defacto olarak çalışanlarının yaş ortalamasının 24 olduğunu belirten Ateş, ürünlerini tercih eden grubun özellikle Y kuşağı olduğunu ve şirket yönetim kademesindeki çalışanların büyük çoğunluğunun da Y kuşağında olduğunu söyledi. Bu kuşak için Defacto olarak farklı ve yenilikçi birçok şey yapmak durumunda olduklarından bahsetti.
 
Beklentileri sürekli takip ederek birçok aktivite içinde olduklarını vurgulayan konuşmacı, Defacto olarak gerçekleştirdikleri bir ankette; ‘’şirket hedeflerimize ulaşmak, kâr elde etmek için müşterimizi mi, çalışanlarımızı mı, yönetim kurulu üyelerini mi ön planda tutmalıyız/mutlu etmeliyiz?’’ şeklinde bir anket yaptıklarını söyledi. Gelen yanıtın büyük çoğunlukta çalışanlar olarak çıktığını, çalışanların mutlu olmazsa diğerlerini mutlu etme ihtimalinin olmayacağını belirlediklerini söyledi.
 
Y kuşağının bazı olmazsa olmaz özelliklerine yönelik yatırım yaptıklarının altını çizen ATEŞ: Bu kuşaktakiler teknoloji ile doğduklarını sanıyorlar, sürekli online’lar, akıllı oyunlara karşı ilgileri etkileyici, daha fazla global/dünya sile barışık olmak isteyen kuşağa bakarak, bu alanda 7 yılda 10 kat büyüdüklerini belirtti. Önümüzdeki 10 yılda 9 kat büyüme hedefi olduğunu vurgulayan konuşmacı, çalışanlar için ‘’Mutluluk Müdürü’’ atadıklarını, ‘’Kulağım Sende’’ toplantıları düzenlediklerini, iletişim kutuları ile sürekli çalışan ve müşteriler için yeni bilgi edinmeye çalıştıklarını anlatarak kendisine ayrılan süreyi tamamladı.

Fikret Orman
2. Oturum: Sporun Liderleri/İş Dünyasının Spordan Öğrenecekleri
 
Fikret ORMAN (BJK Başkanı)

 
112 yıllık bir geçmişi olan kurumun en önemli konusu ”Geçmiş”tir. "Tüm icraatlarda geçmişten güç alarak ve geleceğe sahip çıkarak, değer yaratmaya çalışıyoruz" diyerek sözlerine başlayan ORMAN, yeni dünyada önemli olan şeyin “İcraat’’ olduğundan söz etti. Çok konuşup, çok yorumda bulunmaktansa icraata geçirmenin her zaman kazandıracağını söyleyerek sözlerine devam etti.
 
"Bugün sevgi duymak bile icraat yapmadıktan sonra bir anlam ifade etmiyor’’ diyen konuşmacı, HAREKET+HİZMET SUNMAK+GEÇMİŞ GELECEĞE SAHİP ÇIKMAK kavramları üzerinde durdu. Beşiktaş sadece bir futbol kulübü değil, 8 branş, 5 bin sporcusu olan, spor okulu olan, 20 milyon taraftarı olan bir camia diyerek sunumuna devam etti. Tüm faaliyetlerde ekip ruhunun ne kadar önemli olduğunu ve bireysel olarak bir şey başarmanın mümkün olamayacağından bahsetti. “Biz olma” duygusundan söz eden ve ortak noktaya kilitlenmenin etkisini vurgulayan ORMAN, eskiden KALİTE+LOJİSTİK+FİYAT AVANTAJI kavramları vardı ve önemliydi, şimdi bunların yanına 3 kavram daha eklendi.
 
1-FARKLILIK YARATMAK; İnsanları mutlu edecek farklılıklar ki bunlar da;
- Karşılıklı menfaat
- Hakka sahip çıkmak
- Hak yememek/yedirmemek
 
2- GÜVENİLİR OLMAK
- Dürüstlük
- Sözlerine sahip çıkmak,
 
3- MALİYET; Fiyatı siz belirleyemiyorsunuz, o yüzden maliyeti belirlemek zorunda kalıyorsunuz.
En çok problem yaratan konu ise, mazeret üretmek ve şikâyet etmek… Biz bu konularla hiç uğraşmıyoruz. Beşiktaş olarak daha az insanla ne kadar verimli çalışırsak o kadar başarılı olacağımıza inanıyoruz ve ahlaklı/zeki/çalışkan sporcu yetiştirmek için okullar yaptırıyoruz, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriyoruz diyerek sözlerini tamamladı.

3. Oturum: Türkiye’nin En Güçlü Kadın Liderleri/İş Dünyasında Kadın Olmak
 
Perihan İNCİ (İnci Holding Yönetim Kurulu Başkanı)

                           
Perihan İnciİnci ailesinin geçmişten günümüze aile üyelerinin varlığını ve İnci Holding’in faaliyet gösterdiği sektörde kadın olmanın yeri ve öneminden bahsederek sözlerine başladı. Ailesinin 5.kızı olarak eğitim hayatı ve sonrasında ilk işe başladığı noktadaki kadın olma olgusunu, ailesinin altın bilezik olarak nitelendirdiği meslek edinme sürecini anlatarak çalışma hayatındaki ilk iş deneyimlerinden kesitler aktardı.
 
Herkesin çalışma hayatında cinsiyet fark etmeksizin, kendi hayatının sorumluluğunu ele almasının önemini vurgulayan konuşmacı, insanın kendisini mutlu edecek bir işi yapmasının onu nasıl memnuniyet ve başarıya götürdüğünü söyledi. Aynı işin başkaları için yapılırsa da kişiyi nasıl olumsuzluğa götürebileceğini ve şikâyet yaratacağını belirten görüş ve düşüncelerini dinleyicilerle paylaştı.
 
Erkek ve kadının zıtlıklarını bütünlüğe dönüştürme becerisi ile bugün şirketlerin başarısının nasıl yükseldiğinden örnekler sunan konuşmacı, erkek/kadın ancak birlikte en iyisini yaparlar, başarının tekil olması bugün artık mümkün değil diyerek iş dünyasından kadın olmak yönündeki görüşlerini sundu.
 
Herkes içindeki potansiyeli keşfetmeli, nasıl bir hayat istediği üzerinde ciddi şekilde düşünmeli. Ara sıra gözden geçirerek, ince ayarını yapmalıdır diyerek ‘’hayat en güzelini size getirsin’’ cümlesiyle samimi ve içten hayat görüşlerini paylaştığı sunumunu sonlandırdı.

Cüneyt Asan
4. Oturum: Kendi İşinizin Patronu Olun/Girişimcilik
 
Cüneyt ASAN (Günaydın Et ve Restaurant Grubu Kurucu Ortağı)

 
Erzincanlı bir ailenin, 10 çocuğundan biri olan ASAN, ailesinin yoksul olduğunu ve kendisini eğitimsiz olarak hayatın içinde bulduğundan bahsederek sözlerine başladı. Ailesinin geçimini sağlaması için daha çocuk denilecek yaşta çalışmak zorunda kalan ASAN, evlerine yakın kasaplar çarşısında, bir kasap dükkânında iş bulduğu için kasaplıkla işe başladığını belirtti.
Ailecek açtık ve çalışmaya ihtiyacımız vardı. Açlık ve İhtiyaç eşittir başarı… Bence başarının sırrı bu! Bir kişi aç ve ihtiyacı varsa ve inanarak çalışıyorsa başarı mutlaka gelir. Şans ve tesadüfe inanmıyorum. Sebebin ne olduğuna inanıyorum. Sebebiniz ne kadar güçlü ise kazanmanız ve başarmanız o derece mümkün diyerek sözlerine devam eden ASAN, sokaktaki yaşamdan bahsetmeye başladı.
 
Sokak çocuğu olmak, her şeyi öğrenmek, dövülmek, sövülmek, kovalanmak eğer ileride size bir sebep yaratabiliyorsa bunu bir dürtü olarak alabiliyorsanız güçlü olursunuz diyen konuşmacı, Günaydın Et ve Restaurantların bugüne gelişindeki tarihsel kırılım noktalarından bahsetti. ASAN, fark etmek/fark ettirmek, bedel ödemek, bunlar yaşam içinde o kadar önemli dürtüler ki insanı inanılmaz ölçüde kuvvetlendiriyor diyerek sunumuna devam etti.
 
İnsan yetiştirmenin özellikle de sebepleri olan insanların bir araya getirmenin yaşam içindeki değerini vurgulayan konuşmacı; bir şeyleri devamlı fark etmelisiniz, iletişim özellikle sahada çok önemli, dokunmak, gözlerinin içine bakarak konuşmak, gezip görenlerden bilgi almak, çok istemek, çok inanmak, açıklıkları doğru yerde doğru zamanda herkesten önce görmeniz çok önemli. Siz buna odaklanma diyorsunuz, ben ‘’potansiyelin içinden çıkmanızı sağlayacak güç’’ diyorum. Hayat paylaşan ve paylaşmayan bir sürü insanla dolup taşıyor, insanın kendi ve diğerleri ile ilgili düşüncelerin paylaşarak büyümesi, zenginleşmesi çok önemli. Egolar küçük, yürekler büyük olmalı! Yapabilirim, neden olmasın! düşüncelerinin yarattığı etki ve motivasyon gücü hiç bir şeyde yok diyerek etkileyici söylemlerde bulundu.
 
Günaydın Et ve Restaurant olarak 32 yıldır 3 ortak Türk markasını dünya markası yapmayı önemsiyoruz. Kasaplıkta devrim yaptığımıza inanıyoruz. Samimiyet, iyi niyet, mütevazı olmak, cesur olmak, risk almak ve çalışkan olmak çok önemli ve anlamlı. Durmak yok, ışık almak önemli. Ve ne yaparsanız yapın kendiniz olun! Yani neyseniz o olun! diyerek etkileyici, paylaşım dolu, açık yüreklilikle gerçekleştirdiği konuşmasını sonlandırdı.

Balçiçek İlter
5. Oturum: Türkiye’de Lider Olmak da Zor, Lider Kalmak da
 
Balçiçek İLTER (Program Yapımcısı)
 

24 yıllık iş hayatımda öyle kişiler ve öyle hayatlar gördüm ve dinledim ki tek söyleyeceğim bir şey var, “insanlar kolay kolay bir yere gelmiyor! “diyerek sözlerine başlayan İlter, herkes kendine dair bir bedel mutlaka ödüyor! Kimi kadın, kimi yoksul kimi dini farklılıktan kimi ise ötekileştirildiğinden… Spor, iş dünyası, medyadan tanınmış kişilerin hayatlarına bakıldığında, fark yaratıcı olan ne diye sorgulandığında; 1-Çok çalışmak 2-Sebat etmek diyebiliriz.
 
Sebat etmek bugün pek kolay değil, ancak daha fazla imkânla karşılaşmak için bu şart. Bilginin nereden geldiğine bakmadan doğru olan bilgiyi değerlendirmek önemlidir. Karşı tarafı dinlemeye çalışmanın, kendi düşüncelerinden uzakta olanların ne demek istediklerini anlamayabilmenin bu işin önemli bir detayı olduğunu düşünüyorum diyen İlter, her program kapanışında yarın buluştuğumuzda daha iyi haber vereyim diyorum ancak buna zorlanıyorum diyerek sözlerine devam etti.
 
Bir başka önemli detayın ise, insanların bildiği işi yapması, bu işi yaparken doğayı bertaraf etmemesi gerektiğini söyleyen İlter sözlerine şöyle devam etti: ‘’Herkesin bir hikâyesi var ve kendine özel. Bu hikâyede mutlak inişler ve çıkışlar var, bu noktada tepeye çıkma hızını doğru ayarlamak lazım. Riski yerine göre almaktan korkmamak, hoşgörülü davranmak ki ülke olarak bu dönem buna çok ihtiyacımız var, ayrıca kutuplaşma yaratılmaması konusunun çok çok önemli olduğunu düşünüyorum.’’ Siyaset ve iş dünyasından inişli çıkışlı hikâyelere, nükteli geçen programlarından bazı alıntıları dinleyicilerle paylaşarak sunumunu tamamladı.

Faruk Saraç
6. Oturum: Modanın Liderleri/Liderlerin Kişisel İmajı ve Dış Görünüşün Etkisi
 
Faruk SARAÇ (Modacı)
 

Giyim güven duygusunu, renkler bizi yansıtan her şeydir. Renkleri tamamlayan ise, vücut dilidir. Yüz, ifademizi, eller hitabeti anlamlandırıyor. O yüzden giyimin etkisi büyük. Modayı; İnsanın kendine uygun renk seçimi, fiziğine göre de model seçimi olarak tanımlayan Saraç, bir liderin giyim tarzının ve imajının çok önemli olduğunu vurguladı. Buna göre birçok uyum çalışmaları yapılması gerekiyor. “Mekân ile Kostüm” uyum sağlamalı.
 
Hayatın kendi içinde sonsuz evrende herkes için bir anlamı var. Bir şeyi en iyi şekilde yürütmek ve onu kalıcı olarak bırakmak çok önemli. Bu açıdan bakıldığında yapılan işi en güzeli ile ortaya koyan kişi lider olmalıdır.
 
Başarıya zaman harcamak gerekir, “Zaman harcanmayan başarısızlıkların bedeli ömür boyu ödenir” gibi birçok etkileyici sözler söyleyerek sunumuna devam eden konuşmacı; başarı kalp ritmine benziyor, inişli, çıkışlı. Hayat zıtlıklardan oluşuyor, gündüz /gece; siyah/beyaz gibi. İçinizdeki ses önemli, duymayı bilmelisiniz. Bulunduğunuz ortamın teması, bu noktadaki duruşunuz, verdiğiniz mesaj, tavrınızın etkisi giyiminizle uyumlu olmalı ki paylaşmak, yardımcı olmak, kalp temizliğiniz, hayata bakış açınız, hitap şekliniz, saygınız, her hareketinizin anlamı kıyafetiniz ile bütünleşsin ve karşı tarafa vereceğiniz etki ve önemi arttırabilsin.
 
Herkesin tek bir sermayesi var yaşamda, o da tecrübesi. Bu tecrübe insanın kendisine ait ise yaşamdaki etkisi, olaylara bakış açısı, zenginliği son derece yüksek oluyor ve onu güçlü kılıyor. Bir başkasının tecrübesinden çıkan sonuç da önemli ancak onu tam olarak değerlendirmek usta/çırak ilişkisi gibi tek noktadan/kaynaktan öğrenecek şekilde kazanılmalı diyerek siyasi liderlerin, sanatçıların, göz önünde saygın kişiliği olanların giyim/kumaş seçimlerinden örnekler sundu.
 
Türkiye de imaj çalışması zor, oturmuş bir sistem yok diyen Saraç, bazı gerçeklerimiz var ve o gerçekleri ortaklaşa kullanıyoruz. Lacivert kurumsallığı ifade ediyor, beyaz güzeldir gölgesi siyahtır. Siyah kendi içinde bir ayrıcalığı olan renktir. Pazartesi günü giyilen renkler önemli, haftalık ruh dünyanızı yansıtır şeklinde açıklamalarda bulundu. Atatürk’ü örnek gösteren Saraç; Atatürk’ün lacivert elbisesi olmadığını, sürekli siyah giydiği ve kıyafetlerinin kişiliğine kattığı etkinin en özel ve güzel örneği olan liderdir diyerek sunumunu tamamladı.

Aslan Kut
7. Oturum: Başarılı Liderliğin Kuralları/Liderin Yerine Getirmesi Gereken Görev ve Sorumluluklar
 
Aslan KUT (MNG Kargo Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdür)

 
MNG Kargo 2002 yılına bir proje olarak gündeme geldi. Sanayi % 40 düşmüş, siyasi kriz vardı. Irak savaşına girilip girilmeyeceği konuşuluyordu. Yani kolay olmayan bir dönemde şirket kurma aşamasındaydık diyerek sözlerine başlayan Kurt, MNG kargo için;
 
1-Yerel dinamikler (dünya standartları)
2-Ülke potansiyeline inanmak
3-Müşteri memnuniyeti sağlamak ile yola çıkıp; hızlı olma, güvenli iş yapma, insan ilişkilerini hizmet öncesi/sonrası destekleme faktörlerini belirleyerek ilerlemeye başladıklarından bahsetti.
 
Ülke markası olmak ve globalleşmek kolay değildi diyen Kurt, ülke adına “Kentlerin Dili “ belgesel programı hazırlattıklarını, ülkelerin adlarını koli bantlarının üzerine yazdıklarını, kargo poşetlerini geri toplanması amacıyla 40 bin noktaya poşet geri toplama işlemi başlattıklarını ve son olarak “Aç kanatlarını Türkiye” ile 27 ilde 1 hafta kalıp Kurumsallaşma/Markalaşma/Dış Ticaret eğitim programlarının düzenlediklerini anlattı.
 
Burada ana amaç birlikte hareket eden MNG kargo ile hareket eden insanların;
1- Fark yarattığımızı hissetmesi.
2-Çok çalışmasını istediğiniz herkesin hayata değer katacağı bir noktada işe ortak olması.
3-Başarıya odaklanarak sistemin imkânlarından daha çok yararlanmasını sağlamaktı.
 
Bu yapılanlar bir süreçti diyen konuşmacı, günümüzde her şey çok çabuk tüketiliyor. Hizmet türleri değişiyor. Hızlı uyum sağlamak, sistemi sürekli ayakta tutmak, yeni kültüre adapte etmek çok önemli… Dünden bugüne değişim çok konuşuluyor. Daha yeni için yeni şartlar ve yeni süreçler tanımlanmalı diyerek hizmeti 3K ile tanımladıklarından bahsetti;
 
1-Daha KALİTELİ
2-Daha KÂRLI
3-Daha KOLAY
 
Yönetimi ise;
1-İletişim
2-İşbirliği ile süreklilik arz edecek yönetsel mekanizma için kurguladıkları yolda kendini yenileyen sistem yapılanması olarak tanımladı. MNG kargo ile ilgili gelişecek süreçler hakkında bilgilendirmede bulundu.

Liderlik Zirvesi
8-9. Oturum: Medyanın Liderleri-Ekonominin Liderleri
 
Ömer ÖZGÜNER (Star TV Genel Müdürü)
 
Hüseyin AYDIN (Ziraat Bankası Genel Müdürü)

 
Medyanın Liderleri’nden İş Hayatında Kazanmak isteyenlerin bilmesi gerekenler:
1-Medya çabuk tüketir.
2-Türk insanın TV dair seçimleri farklılık gösteriyor.
3-TV hala cazibe merkezi olarak görülüyor.
4-Medyaya herkes hâkim ve herkesin bu konuda bir görüşü/fikri var
5-Ekip çalışması, çalışanların birbirine, yaptığı işe inanması çok önemli.
 
Ekonominin Liderleri’nden İş Hayatında Kazanmak isteyenlerin bilmesi gerekenler:
1-Şirket birleşmelerinde sinerji yaratmayan/katma değeri olmayan bir birleşme başarı getirmez.
2-Geçmişte yapılan işleri daha iyi yapmanın /yeniliğe adapte etmenin gücüne inanılmalıdır.
3-Takım çalışması önemli, kompleks yapmadan iyi yapılan taklit edilebilinir.
4-Kredi bir kültür işidir. Ayırım yapılmadan herkesin bu sisteme dâhil edilmesi gerekmektedir.
5-Ülke+Müşteri+İş ortağı bilançosu önemlidir. Her şey bilanço değildir ancak bilanço ticarethanenin en önemli göstergesidir.

Liderlik Zirvesi
10. Oturum: Nasıl Başardılar? CEO’lardan Başarılı Yöneticilik ve Yönetim Rehberi
 
Mustafa SONGÖR (Makro Market A.Ş Genel Müdürü)
 
Hasan ALEMDAR (Türk Henkel Yönetim Kurulu Başkanı )
 
Türkan Özilhan TACİR (Anadolu Sağlık Merkezi CEO)
 
Bülent ŞENVER (Oturum Başkanı)

 
Oturum başkanı, İzzet Özilhan’ın ‘’Bir Hayat Hikâyesi’’ adlı kitabının bazı sayfalarından alıntı yaparak sunumu açtı. Alıntı yapılan sayfalarda, pinti olmayın, tasarrufçu olun, para bugün gelir yarın gelmez, kazancınızı her zaman gelmeyecek günler için tutun. Başarının özeti çok çalışmaktır. İnsanları etkilemek çok kolaydır. Önemli olan ikna etmektir, eğer ikna edemiyorsan ikna etmeyi denemiyorsundur. Sizden istenilen, beklenen dilde konuşun.
 
Başarının tanımının sorgulandığı soruda ilk söz Makro Genel Müdürüne verildi. Songör, çalışmak, her yönüyle teknolojiye, öğrenmeye ve öğretmeye açık olmak, dinamik, dürüst şekilde ekip ruhunu hiç kaybetmeden yola devam etmektir. Akıl ile çok şeyi birleştirerek her konunun önüne ve arkasına bakmak önemli. Çocuk yaşlarda ilk işe başladığında bir bakkal dükkânı tecrübesi olduğunu dile getiren Songör, iş yönetmeyi bilmenin başarı tanımındaki yerinden bahsetti.
 
Başarının tanımına ikinci yanıt Henkel Yönetim Kurulu başkanından geldi. Başarıda varlık amacınız önemli. En fazla konuşulan şey özgünlük… Varlık amacı uygun olan kişiler bir araya gelirse ve misyona uygun hedefler belirlenirse, başarı mutlaka gelir. Kişi bir yerde kendisini başarıya hazırlamış olur dedi.
 
Anadolu Sağlık Merkezi CEO’su ise, lider yönettiği ekibin bir parçası olabiliyorsa, değişime adapte olabiliyor ve uygun aksiyonlar alabiliyorsa bu durum başarıyı kalıcı kılar. Beraberinde kurumsal başarı mutlaka dönüşür şeklinde yanıtladı. Ayrıca liderlerin başarıyı tanımlamada ek görüşleri söylemlere yansıdı. Başarının bir başka tanımında ise insan hayatına dokunmak onların mutlu olmalarına katkı sağlamak olduğunu söyleyerek sözlerini noktaladı. (HENKEL)
Takim ruhuna sahip şirketlerin, kriz yönetmelerinde daha başarılı olduğu görülüyor. (MAKRO)
 
Ortak akıl platformu gereği, çalışanların işin parçası olduklarını hissetmeleri lazım.(ANADOLU SAĞLIK)
 
Başarının olmazları nelerdir? diye bakıldığında;
 
Alemdar; dar çerçevede takımın performansını yönetmek doğru değil.
Burada
1- Kendini yönetmek.
2- Değişimi yönetmek.
3- Paydaşları yönetmek gerekiyor. Bunlar global liderlik yönetim alanlarıdır.
Ayrıca; grubun başarıya imkân tanıyacak kültürü olmalı. -Delegasyon, Probleme değil çözüme odaklanmak,Hataya tolerans olmalı,-Müşteriye ulaşmak hızlı ve sağlıklı olmalı,-Net/açık stratejiniz olmalı,-Farklılaşmak, İnovasyon,Yenilik önemli. Sadece takım, hedef, rakam bağlamında bakmak yeterli değil dedi. Bir şirket siyasete bulaşmadan şirketin hedeflerini, devletin ilişkisini iyi yönetmeye de çalışmalıdır diyerek sözlerini tamamladı.
 
Aile şirketlerinde başarılı olmanın sırrı, devamlılığı neye bağlı sorusunun yanıtı ise Songör’den geldi. Songör, aile anayasası var, kural ve kaideler belli, aile konseyi belirli periyotlarda toplanıyor ve karar alınırken bu konseye danışılıyor. Sonucunda verilen kararın başarısına inanılıyor şeklinde cevap verdi.
 
Tacir ise, iş hayatında kadın ayrıcalığı var mı? sorusuna; işi tutkuyla seven, duygusal zekasını kullanan, erkeklere göre kendisiyle barışık, empati yapan, hormonal kimyasal düzeni iyi yöneten kadın fark yaratır, ekip çalışmasına önem verir, kadınsal özelliklerin kadının kendi gücünü farkına varması, kendisini geliştirip sisteme katkı sağlaması adına ayrıcalık yaratmasıdır diye yanıtlandırdı.
 
Oturum Başkanı konuşmalar içinde geçen başarılı olmak için neler gerekli ana başlıkları ise;
 
1- Hedefler koyun, amaç ne? Nasıl? Hangi yol önemli onu belirleyin ancak yola değil yolculuğa bakın.
2- Riski yeterince almaktan çekinmeyin
3- Sahip olduğunuz değerlerim farkına varın.
4- Yaşayarak öğrenmenin değerini bilin.
5- Dürüst olun.
6- Özel ve iş dengesi kurun
7- Kendinizi/yetkinliklerinizi iyi tanıyın şeklinde toplayarak sunumu sonlandırdı.

Liderlik Zirvesi
11. Oturum: CEO’lardan Yönetimde Mükemmelliğe Ulaşmanın Yolları
 
Arzu Aslan KESİMER (Tat Gıda Sanayi A.Ş Genel Müdürü)
 
Mehmet HACIKAMİLOĞLU (AkçanSA Genel Müdürü )
 
Prof.Dr. Orhan İDİL (Hayat Kimya Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Koordinatör)
 
Seda Mızraklı FERİK (Oturum Başkanı)

 
En önemli sermaye, insan kaynağı… Ekibin lideri sevmesi yönetim adına çok önemli… Çalıştığınız ekibi tanımanız, çalışanların bireysel bazı yetkinlik ve özel durumlarından haberdar olmanız, kuşaklar arasındaki uyum veya çatışmanın farkında olmanız çok önemli diyerek sözlerine başladı. Şu anda mevcut çalışanların kim oldukları, onların ne ile uğraştıkları ve geleceğe nasıl baktıklarını öğrenmenin gerekliliğinden ve TAT Gıda da uygulama alanı bulmuş bazı uygulamalardan bahsetti.
 
Hacıkamiloğlu ise, en beğenilen şirket olarak kendinizi nasıl değerlendiriyorsunuz? sorusunu; samimiyet, sıcakkanlı olmak, insan odaklı yönetim anlayışı olarak yanıtladı. Sizi yönetici olarak ne mutlu eder? sorusunu ise; iz bırakmış olmak diye yanıtladı. Mükemmel yönetime ulaşmadaki yol nedir? denildiğinde ise, farkındalık, liderlik, geleceği tasarlamak, yaratıcılık, değer yaratmaktır. Değişime öncülük etmek, pozitif iklim yaratmaktır diyen Hacıkamiloğlu, öğrenen ve birlikte gelişen olmanın önemini vurguladı. Beklentiler çok hızlı değişiyor, bu değişime ayak uydurmaktan çok şekillendirmek de gerekiyor. Değişimi yönetirken, karar vermek, uygulamak, karar için ortak akıl iklimi oluşturmak, birbirine benzer olanları, değili birbirini tamamlayan insanları bir araya getirmek son derece önemli. Bu kişilerin kendilerini ifade etmeleri için şans ve fırsat verilmesi, farklı fikirlerin ortaya çıkmasına olanak sağlıyor ki bu çok önemsenen bir durum olmalı şeklinde açıkladı. Söylemesi kolay ama yapması zor şeyler bunlar, bu noktada sabır devreye giriyor dedi.
 
Hayat Kimya Yönetim Kurulu üyesi İdil, bilgi ve tecrübenin önemini vurgulayarak sözlerine başladı. Hızlı tüketim mallarında son 10 yılda %20 büyüme ile karşı karşıya kaldıklarından bahseden konuşmacı, marka olmak önemli… Türk markalarının globalleşmesi lazım. Her çok satan ürünü marka olarak değerlendirmeyelim. Her markanın kâr merkezi haline geldiği bir ortamda dönem ne olursa olsun en önemli şey sürdürülebilir olmasıdır dedi. Olumlu bakmak ve motive etmek, liderin çok yönlü olması, düşünce sistemi lideri besleyen duyguya sahip olması bilgi ve tecrübe adına hep önemli görülecektir diyerek sözlerini tamamladı.
 
Tashih/Düzenleme: 
Kaan Öztamur
Çırak İletişimci
  Halklailiskiler.com.tr

 

2642 kez okunmuş Belgin Usanmaz

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
#PZ2016 İkinci günden dikkat çekenler...   224 gün önce eklendi
10. Marketing Power Konferansı Notları   480 gün önce eklendi
• 12. Liderlik Zirvesi geniş özeti...   831 gün önce eklendi
9. Marketing Power Conference geniş özeti...   867 gün önce eklendi
15. Pazarlama Zirvesi Notlarım...   975 gün önce eklendi
Akıl karar aldırır, Kalp kariyer yaptırır...   1202 gün önce eklendi
8. Marketing Power Conference geniş özeti...   1236 gün önce eklendi
'Customer Power Conference' gözlemlerim...   1345 gün önce eklendi
Yeşil İş Green Business 2013 Konferans Notlarım   1388 gün önce eklendi
10. LİDERLİK ZİRVESİ   1586 gün önce eklendi
Innovation of Marketing   1614 gün önce eklendi
MCT İnsan Kaynakları Zirvesi Konferans Notları   1634 gün önce eklendi
Marka 2012 Konferansı Notları 2. Gün   1691 gün önce eklendi
Marka 2012 Konferansı Notları 1. Gün   1698 gün önce eklendi
MARKALARDA başarıya giden yol, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK   1901 gün önce eklendi
Sun Tzu'nun Savaş Sanatı'na Göre Marka Stratejileri   2003 gün önce eklendi
2011 Marka Konferans Notlarım   2063 gün önce eklendi
Sürdürülebilir Marka Şehir: İzmir   2145 gün önce eklendi
MARKA KONFERANS NOTLARI 2010 (1. Gün)   2426 gün önce eklendi
MARKA KONFERANS NOTLARI 2010 (2. Gün)   2427 gün önce eklendi
Kurum Markası mı? Yoksa Ürün Markası mı?   2692 gün önce eklendi
Marka 2009 Konferans Notlarım2   2790 gün önce eklendi
Marka 2009 Konferans Notlarım1   2791 gün önce eklendi
Ülke Markalaşmasında Kurumsal Yönetim Anlayışına Yönelik Yaklaşımlar...   2896 gün önce eklendi
Marka 2008 Konferans Notları 2   3162 gün önce eklendi
Marka 2008 Konferans Notları 1   3169 gün önce eklendi
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.